Autor Wątek: F-35B - Pokaz możliwości STOVL  (Przeczytany 2548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« dnia: Października 06, 2005, 17:17:12 »
Film z testów STOVL. Można zobaczyć: pionowy start, zawis, manewry w zawisie, pionowe lądowanie, skrócony start(niekoniecznie w tej kolejności :wink: ).



Tutaj można ściągnąć

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #1 dnia: Października 06, 2005, 21:24:37 »
Ale kopci, chyba puścili go na opałowym ;)

Speedy

  • Gość
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #2 dnia: Października 07, 2005, 08:38:13 »
Cytat: Sundowner
Ale kopci, chyba puścili go na opałowym ;)


:) :) a żebyś wiedział :) tzn. twoje stwierdzenie jest w pewnym sensie bliskie prawdy :)

Jakiś czas temu Piechota Morska wymyśliła że będzie używać tylko jednego rodzaju paliwa do wszystkiego - czołgów, samolotów, samochodów i okrętów, a nawet motocykli i przenośnych zestawów prądotwórczych. Większość tych rzeczy jest napędzana albo turbinami gazowymi albo dieslami więc faktycznie paliwo jest dosyć podobne, coś w rodzaju nafty/oleju napędowego; a pod kotłami okrętów z napędem turboparowym można w zasadzie palić czymkolwiek. Może używanie do tego akurat lotniczej super-nafty jest trochę... hmm... na wyrost, ale z drugiej strony być może przy tych pozostałych oszczędnościach opłaca im się to.

Storm

  • Gość
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #3 dnia: Października 08, 2005, 17:54:27 »
Speedy - ja jestem ciekaw jakie oszczędności im wychodzą na logistyce za to... Magazynach itp.... :)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #4 dnia: Października 08, 2005, 21:09:59 »
Żadne, bo coś takiego nie ma miejsca, fakt, że wszystko w armii US jeździ na silnikach wielo-paliwowych i głównie wykorzystuje sie zwykły diesel identyczny z tym sprzedawanym na stacjach benzynowych Texaco, jedynie jednostki Marines stacjonujące w kraju operują od dwóch lat na dieslu B20, który jest mieszanką 20% biosładników (olej rzepakowy itp.) i zwykłego diesla rafinowanego z ropy. Zasilane jest tym wszystko od czołgów M1 po małe generatory, z wyjątkiem maszyn latających, bo te paliwo się dla nich nie nadaje!

Do silników turbinowych takiej konstrukcji jaką znajdziemy w śmigłowcach i samolotach stosuje w całych ichnich siłach zbrojnych paliwo JP-5 i JP-8 (JP-5 używa jeszcze marynarka, natomiast JP-8 zastąpiło w latach 90'tych JP-4 w USAF), jest jeszcze JP-7 stworzone specjalnie dla SR-71, ale nie używa się go nigdzie poza NASA ze względu na problemy z zapłonem tego paliwa. JP-4, JP-5 i JP-8 są mieszaninami kerozyny, benzyny i kilku dodatków chemicznych.

[ Dodano: Sob 08 Paź, 2005 ]
byłbym zapomniał o oznaczeniach natowskich:

JP-4 = F-40
JP-5 = F-44
JP-8 = F-34

Z JP-4 to jest w ogóle zabawna historia, nie różni się praktycznie niczym od JP-5 poza tym, ze ma niższą temperaturę zapłonu, więc oczywiście marynarka nie używa go, bo zwykle paliwo transportuje się w dużych ilościach na lotniskowcach i lepiej jest używac bezpieczniejszego JP-5, jednakże często samoloty marynarki tankują z samolotów USAF, samo wymieszanie się paliwa JP-5 i JP-4 groźne nie jest, jednakże nie wolno samolotu napełnionego takim paliwem opuszczac pod pokład, należy opróżnic jego zbiorniki całkowicie, a paliwo utylizowac... co oznacza przetoczenie całego paliwa, na samolot, który zaraz ma leciec ;)

Storm

  • Gość
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #5 dnia: Października 10, 2005, 15:06:54 »
Sundowner, wybacz pytanie - ale skąd tyle wiedzy? :)
A może jakiś... artykuł w ogóle o takim "zapleczu"?
Interesuje mnie właśnie lotniskowiec, takie życie na nim i takie typowe elementy o których nigdzie się nie przeczyta w żadnej książce czy monografii, a które tajne chyba nie są i warte poczytania? Takie ciekawostki?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #6 dnia: Października 10, 2005, 15:22:12 »
Informacje zbieram skąd tylko mogę, jak przykładowo artykuły z Popular Mechanics, czy pewna persona na forum Fighter Ops - Vampire, który służy na lotniskowcu jak oficer bezpieczeństwa przy katapultach.

Podstawowa wiedza o paliwach lotniczych (głównie ich oznaczenia) tutaj: http://www.csgnetwork.com/jetfuel.html

O historii paliw lotniczych tutaj: http://www.airbp.com/airbp/public/generalinterest/jethistory.html

A o wpływie JP-8 na zdrowie tutaj: http://www.osha.gov/dts/chemicalsampling/data/CH_248748.html

Boxster

  • Gość
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #7 dnia: Października 13, 2005, 07:25:34 »
Kolejny film (ok 95MB): Link

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
F-35B - Pokaz możliwości STOVL
« Odpowiedź #8 dnia: Października 13, 2005, 14:20:40 »
Heh no piknie, tyle tylko, że paliwa mu potem starczy pewnie by zakrecic 3x nad lotniskiem ;)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl