Autor Wątek: BUDOWA ULTRALIGHTA  (Przeczytany 3191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maverickdan

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« dnia: Października 20, 2005, 20:01:30 »
Witam
Czy ktoś z was,odważył się na budowę lekkiego samolotu?
Ja się odważyłem.Zobaczę co wyjdzie z tej odwagi.Mam nadzieję że się uda.
Szukając różnych pomocy naukowych i.t.d,dla mnie,kolega Emo nadknoł się na fajną stronkę.Pewnie nie którzy z was ją widzieli ale podaje linka.
http://hangar.skulski.pl/
a tutaj link do strony gościa który nie mając wykształcenia zbudował to
http://www.berkutengineering.com/

Offline Meehau

  • *
  • CyC
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #1 dnia: Października 20, 2005, 20:54:37 »
Trzymam kciuki. Ale tak naprawdę, to odwaga (i pieniądze) chyba  będzie Ci najbardziej potrzebna przy próbie certyfikacji i rejestracji swojego letadła.  
ULC :505:
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Schmeisser

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #2 dnia: Października 20, 2005, 22:56:40 »
Ale jesteś gość  :shock:  :shock: półtoragościa. Podrzuć czasem fotki jakieś.

HansVonStunke

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #3 dnia: Października 21, 2005, 16:22:16 »
maverickdan - powodzenia ....a jak bedziesz mial fotki to sie pochwal   8)

co do certyfikacji, to o ile wiem ultralightow certyfikowac nie trzeba  8)  (chyba to jest jedno z podstawowych zalozen istnienia tej kategorii-brak koniecznosci certyfikacji...to tylko my w Polsce przez cale lata bylismy zacofani, :evil:  bo 'przeciez to jest niecertyfikowane, czyli nie mozna tym latac'...na szczescie juz dolaczamy powoli do reszty swiata...), co do rejestracji to coz, najlepiej juz teraz dowiedz sie w ULC-u, jakie papierki musisz zgromadzic i co zrobic, zeby moc tym legalnie latac, zeby potem jakichs problemow nie bylo...zapewne jakas odpowiednia dokumentacja techniczna bedzie Ci potrzebna, itd.

maverickdan

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #4 dnia: Października 21, 2005, 22:45:14 »
Dzięki za wsparcie chłopaki.A tak na marginesie,to budowanie i odbudowywanie samochodów już mnie nudzi,wiec trza spróbowac coś nowego,prawda?.Doświadczenie techniczne mam tylko w budowie samochodów.Lotnictwem i aerodynamiką interesuje się od dawna więc może sie uda.co ja gadam musi się udac
pozdrawiam

pawel

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #5 dnia: Października 22, 2005, 07:59:59 »
Maverick, myślę, że jedyny problem to teraz kasa, bo to nie mały wydatek, mteriały narzędzia, instalacje no i zespół napędowy. Wiedzę i chęci masz, więc...
Zdradź nam jeszcze rąbka tajemnicy co do szczegółów konstrukcyjnych :) .
Pracowałem kiedyś przy produkcji zanitha ch 601 STOL, lataliśmy nimi też sporo, i sam zresztą planuje w niedalekiej przyszłości (może za jakiej 3/4 lata) zakup zanithaSTOLa albo Zodiaca.

pozdrawiam i życzę wytrwałości oraz powodzenia w certyfikacji

pawel

HansVonStunke

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #6 dnia: Października 22, 2005, 13:53:29 »
Maverick, jeszcze takie pytanie - chcesz go projektowac 'od zera', czy planujesz kupic plany lub kita ?

maverickdan

  • Gość
BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #7 dnia: Października 22, 2005, 21:33:12 »
Plan juz mam w 60%. Pewnie kupa rzeczy wyjdzie w praniu.Powiem tylko że natchnieniem był dla mnie berkut.
Nic więcej nie zdradzę,jak skończę kadłub to będziecie  miec foto.
pozdrawiam

spit_pilot

  • Gość
Odp: BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 29, 2006, 22:01:28 »
Diekaw jestem strasznie jakie są koszta budowy ULM, bo słyszałem, że używany można kupić już od 40 tysięcy. Swoją drogą, gratuluję i trzymam kciuki!!

maverickdan

  • Gość
Odp: BUDOWA ULTRALIGHTA
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 30, 2006, 21:34:52 »
Witam
Sądzę że koszty będą podobne jak nie wyższe. :001:

pozdrawiam