Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136065 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #90 dnia: Września 23, 2009, 22:25:23 »
Przypuszczam że to latające laboratorium MiG-29 9.21 - chodziło o badania silników R-33K, przeznaczonych dla MiGa-29M Produkt 9.15. Po raz pierwszy wzniosło się to w powietrze 25 września 1985 roku.

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #91 dnia: Września 23, 2009, 22:47:53 »
Podpisuję się pod tym co napisał Janek. Samolot o numerze 921 (widoczny na stateczniku pionowym) to prawdopodobnie MiG-29 w wersji 9.12 wyprodukowany w 1981 roku służący do testów silnika RD-33K. Na samolocie zabudowano RD-33K z lewej strony, drugi silnik pozostawiając bez zmian. Przebudowano także wlot powietrza na taki sam jaki miał mieć MiG-29M. Samolot oblatano 27 września 1985 roku i służył do prób aż do 1990 roku. Wskaźniki na pulpicie też świadczą o badaniu silnika.
« Ostatnia zmiana: Września 23, 2009, 22:55:53 wysłana przez Czesio »

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #92 dnia: Września 24, 2009, 14:58:52 »
Mam pytania do kogoś kto jeździł MiG-29, ew. informacje na temat innych maszyn naddźwiękowych też mile widziane.

1. Czy przy prędkościach poddźwiękowych i podczas samego przekraczania dźwięku odczyty z prędkościomierza/wysokościomierza są w miarę właściwe czy też widać że jednak zachowują się inaczej?
2. Czy kiedykolwiek pilot dostaje odczyty na temat prędkości/wysokości/prędkości pionowej z systemu nawigacji bezwładnościowej?
3. Czy wskaźniki analogowe dostają informacje z centrali aero (centrala danych aero, zapewne polskie tłumaczenie z rosyjskiego jest trochę inne) czy są to normalne przyrządy dostające ciśnienie z odbiorników?

Pozdrawiam
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #93 dnia: Września 24, 2009, 18:50:49 »
1. Odczyty, a w zasadzie wskazania są właściwe, na OCP (Odbiornik Ciśnień Powietrza) jest kompensator (takie zgrubienie) redukujący zakłócenia na prędkościach okołodźwiękowych.
2. Nie, system nawigacyjny dostaje informację z centrali aerodynamicznej (wg nomenklatury rosyjskiej SWS - Sistiema Wozusznych Sygnałow), i w przypadku braku korekcji z RSBN (TACAN) prowadzi tzw. nawigację zliczeniową wyliczając swoją pozycję, nie muszę dodawać, że jest to obarczone dużym błędem.
3. Wskaźniki otrzymują info z SWS, zdublowane są odbiorniki, ale centrala jest jedna, podczas procedury uruchomienia przechodzi ona własny test wewnętrzny.

Wracając do przekroczenia prędkości dźwięku, przy Ma około 1 uwidacznia się to na przyrządach lekkim wahnięciem, po czym wszystko wraca do normy.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #94 dnia: Września 24, 2009, 19:22:10 »
Przypuszczam że to latające laboratorium MiG-29 9.21 - chodziło o badania silników R-33K, przeznaczonych dla MiGa-29M Produkt 9.15. Po raz pierwszy wzniosło się to w powietrze 25 września 1985 roku.

Podpisuję się pod tym co napisał Janek. Samolot o numerze 921 (widoczny na stateczniku pionowym) to prawdopodobnie MiG-29 w wersji 9.12 wyprodukowany w 1981 roku służący do testów silnika RD-33K. Na samolocie zabudowano RD-33K z lewej strony, drugi silnik pozostawiając bez zmian. Przebudowano także wlot powietrza na taki sam jaki miał mieć MiG-29M. Samolot oblatano 27 września 1985 roku i służył do prób aż do 1990 roku. Wskaźniki na pulpicie też świadczą o badaniu silnika.

Dzięki za odpowiedz. Przyjrzałem się delikwentowi i faktycznie lewy górny wlot powietrza zaślepiony. Niezwykle wdzięczny temat na model, macie może fotę z czasów jego swietności?.

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #95 dnia: Września 24, 2009, 21:11:42 »
Już wczoraj szukałem jego zdjęć - bez sukcesu. Za to na Twoim zdjęciu widać dodaną owiewkę na wlocie powietrza - zapewne związaną z próbami mechanizmu a'la Su-27 zabezpieczającego przed ciałami obcymi, jakie później znalazło się na MiG-29M/K. Widać, że nie mogli tego upchnąć w 9.12. Jak ktoś nie wie o co chodzi to zamieszczam obrazek indyjskiego MiG-29K:

A'propos modelu - jak byś miał zdjęcia z drugiej strony tego MiGa (pozostałych maszyn z parku też), to bym coś wydłubał w plastiku. Zastanawiam się czy za tym MiGiem nie stoi któryś z egzemplarzy służących do badań powłok rozpraszających promieniowanie radiolokacyjne. Kiedyś było opublikowane jego zdjęcie w "Skrzydlatej Polsce".
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2009, 21:18:19 wysłana przez Czesio »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #96 dnia: Września 24, 2009, 22:07:59 »
Miejsce gdzie stoja te samoloty nazywa się Dolgoe Ledovo niedaleko lotniska Czkałowskij w Moskwie. Znajdują się tam trzy MiG-29, trzy MiG-23, kilka MiG-21 i mi-24 wczesnego wariantu.
Wśród 21 są dwa w odmianie MT czyli eksportowej wersji SMT która ostatecznie nigdy za granicę nie była sprzedawana. Walkaround jednego z MT jest na airforce.ru.


Tak to wygląda z kosmosu.


9.21 z drugiej strony.


Pozostałe MiG-i-29.

Stoi tam też wspomniany w sąsiednim wątku MiG-23MLDG. Na forum airliners.net przeczytałem że do końca tego roku ponoć to miejsce ma być zlikwidowane a samoloty pocięte na żłom. Szkoda.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #97 dnia: Września 24, 2009, 22:43:34 »
Dzięki za odpowiedzi Toyo.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #98 dnia: Października 08, 2009, 22:33:24 »
Mam pytanie,ile tak naprawdę wynosi zasięg Miga 29 (9-12)? Dla wersji 9-13,która przenosi 240l paliwa więcej od 9-12,zasięg z 3 zbiornikami paliwa (czyli około 6520kg paliwa: 3480kg wewnętrznego+ 2x1150x0,8+1500x0,8) wynosi 2900km. Dla Mig-29K (9-41) analogiczny zasięg przy 8760kg paliwa (5200kg+2x1150x0,8+2150x0,8) wynosi..3000km.Ponad 2 tony różnicy i tylko 100km? Podobnie z zasięgiem w "czystej " konfiguracji, Mig 29K przenosi 5200kg natomiast 9-12 ze zbiornikiem podkadłubowym ma około 4500kg a jego zasięg jest 100km większy (2100km vs 2000km),co jest tym dziwniejsze,że zbiornik powoduje spore opory powietrza. Potrafi ktoś wyjaśnić jak to możliwe? Któreś liczby są złe,tylko które? Przepraszam jeśli dałem pytanie w złym temacie,ale może ktoś zna te dane z autopsji.

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #99 dnia: Października 08, 2009, 22:45:29 »
To ja jeszcze dorzucę pytanie od siebie. Mam sprzeczne dane i nie mam czasu szukać w instrukcjach a jutro będą pytać  :karpik
Ile wynosi promień działania bojowego s-tu 9.12?
Nie piszę w jakiej konfiguracji podwieszeń i z jakim profilem lotu bo interesuje mnie wszystko.

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #100 dnia: Listopada 10, 2009, 18:23:31 »
Propozycja WZL Bydgoszcz odnośnie modernizacji stacji rlok Wyrób N-019.


Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #101 dnia: Listopada 21, 2009, 13:19:02 »
Mam pytanie, czy byłby sens zakładać osobny temat Mig-29 vs reszta świata? Tylko żeby było jasne, nie dyskusje w których połowa uczestników piszę że dany samolot jest najlepszy a druga połowa się pyta które wersje porównujemy, tylko temat-kompendium z ćwiczeń, ocen przeprowadzonych przez różne państwa,w którym nie byłoby miejsca na teksty typu "Mig-29SMT ma prawdopodobnie lepszy radar więc możliwe ze w walce powietrznej wygrałby z F-16 block 52+". Za każdym razem gdy wspomina się że w ćwiczeniach xyz poszło migom tak i tak,albo o testach np. w Niemczech czy Izraelu wszyscy uczestnicy dyskusji chcą się dowiedzieć o tym coś więcej.Może więc taki temat jak proponuje miałby sens? Jakby pozbierać do kupy informacje typu" W 1999 roku podczas wizyty F-16MLU odbyły się ich walki ćwiczebne z polskimi Migami, wyniki były takie a takie" mogło by wyjść coś naprawdę ciekawego.Oczywiście można by wrzucać informacje o Migach także z innych krajów, np. ostatnio miałem okazję czytać bardzo interesujący artykuł napisany przez pilota, latającego Migiem w czasie testów porównawczych z Mirage 2000 w Indiach w 1988 roku. Pytam się bo wiem, że z reguły takie tematy są dość kontrowersyjne i powodują wiele kłótni, może taka "empiryczna" formuła tematu pozwoliłaby tego uniknąć?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #102 dnia: Listopada 28, 2009, 22:12:18 »
Szparka i jej driverzy z 1elt pozują do zdjęć, pod koniec filmiku wchodzą na palniki :001:

http://www.youtube.com/watch?v=V3achwNRqWQ

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #103 dnia: Listopada 28, 2009, 22:54:41 »
Szparka i jej driverzy z 1elt pozują do zdjęć, pod koniec filmiku wchodzą na palniki :001:

http://www.youtube.com/watch?v=V3achwNRqWQ
Z jakiego samolotu to było kręcone, bo mig na granicy przeciągnięcia ciągnie?
...i te zastrzały :) Nie wiedziałem, że tak można wolno migiem latać

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #104 dnia: Listopada 28, 2009, 23:50:31 »
Na moje oko to z Bryzy filma nakręcili:)
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT