Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #105 dnia: Stycznia 17, 2010, 18:12:37 »
Mam pytanie, czy dysponuje ktoś zdjęciem "gołego" Miga 29, tzn. w kolorze naturalnego metalu, bez lakieru? Z góry dziękuje.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #106 dnia: Stycznia 17, 2010, 20:17:04 »
Z jakiego samolotu to było kręcone, bo mig na granicy przeciągnięcia ciągnie?
...i te zastrzały :) Nie wiedziałem, że tak można wolno migiem latać

Taki jeden co to się upiera, że jest pilotem, ba nawet rozpowiada, iż latał na MiG-29 pisze:

"Dla MiG-a-29 minimalną prędkość lotu poziomego na zakresie dopalania z maksymalnym kątem natarcia Rosjanie podają... "poniżej 100 km/h"


http://www.il2forum.pl/index.php?topic=4527.30

Jakoś przeoczyłem ten wątek i dlatego nie zabrałem głosu wcześniej.
Podana wartość prędkości wydaje się być prawdopodobna, nie chcę za głęboko wchodzić w teorię, ale kłania się tutaj wykres ciągu potrzebnego i rozporządzalnego, choć nie tylko.
Wraz ze wzrostem kąta natarcia rośnie współczynnik oporu oraz współczynnik siły nośnej (biegunowa samolotu), ten ostatni rośnie do osiagnięcia maksymalnego kąta natarcia przy którym nastąpi oderwanie strugi powietrza (krzywa Lilientahla) i przeciagnięcie samolotu, zaś pierwszy ma się ciągle dobrze, powodując wznoszenie się krzywej ciągu potrzebnego. Póki wartość ciągu rozporządzalnego jest powyżej wartości ciagu potrzebnego jest OK.
Problem odrywania się strug rozwiązany został poprzez skrzydło pasmowe, które dzięki swojej konstrukcji pozwala na wytwarzanie siły nośnej przy dużych kątach. Opór zaś pokonywany jest siłą ciągu silników, należy również pamiętać o ogromnym wpływie na siłą nośną , jaką ma pionowa składowa ciągu silników.
Słowem wyjaśnienia:
- ciąg rozporządzalny - to co fabryka dała;
- ciąg potrzebny - suma wszystkich oporów działających na konstrukcję przedstawiona parabolą, gdzie dół jej oznaczający najbardziej optymalne warunki lotu.

Najprościej rzecz ujmując samolot należy wprowadzić na maksymalne kąty natarcia, opór wtedy wzrasta niebotycznie (coś tam wyrażone wzorami matematycnymi) i zwiekszyć ciąg do maksymalnego by maszynę przepchnąć przez ów opór. Dodatkowo siłę nośną wspomóc ciągiem silnika.
Dla MiG-a-29 minimalną prędkość lotu poziomego na zakresie dopalania z maksymalnym kątem natarcia Rosjanie podają... "poniżej 100 km/h". Bez dopalania, nie osiagając kąta 26 stopni można wykonywać lot poziomy z prędkością ~ 180 km/h, sterowanie sprowadza się wtedy utrzymania lotu poziomego, każdy przechył samolotu to wzrost oporu (ciąg potrzebny) w chwili, gdy nie dysponujemy zapasem ciągu (ciag rozporzadzalny). Co się dzieje z samolotem przy locie z małą prędkością po "zabraniu" mocy (albo dodaniu oporu - efekt ten sam) widać było w Paryżu w 1988 roku.

Ufff, nie było łatwo.
To są takie drobne podstawy aerodynamiki, wykładane przez jakieś dwa semestry.

PS: Spodziewam się pytania "To dlaczego nie pokazujemy tego na pokazach?", bo jakiś "uczony" wojskowy nie mogąc pojąć, że MiG nie ma takiego pojęcia jak wartość prędkości minimalnej, wymyślił sobie prędkość ewolucyjną 300 km/h i przyjął ją jako prędkość minimalną. Jednak czasami "coś" uda się przemycić.

I drugie PS (Przypomniał Sobie): Wszystko pisałem z głowy czyli z niczego, wytykanie potknięć mile   :twisted:    widziane.

Trzecie PS: Wszystko to co napisałem dotyczy kalsycznych konstrukcji lotniczych np: MiG-29 bez sterowania ciągiem silników.



[gmod] Posty na temat modernizacji polskich MiGów-29 powędrowały do tego wątku. John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2010, 16:19:22 wysłana przez John Cool »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Pytanie odnośnie MiG'a-29.
« Odpowiedź #107 dnia: Września 15, 2010, 20:51:02 »
Mam pewną sprawę, która w zasadzie mnie nurtuje, no i jej trochę nie rozumiem. Szukałem w zasadzie nie tylko tu, bo i na innych stronach, ale nie wyjaśniłem mojego problemu.

Wiadomo, że Su-27 podczas lądowania, gdy ma wypuszczone koła może używać hamulca aerodynamicznego.
Widziałem nie raz na jakiś filmach, np z manewrów Zachód 2009, gdy ukazywany był lądujący Su-27, który miał uruchomiony ten hamulec. Film chciałem jeszcze raz obejrzeć, ale go nigdzie nie ma...  :006:

Więc teraz mój problem.
Czy może mi ktos powiedzieć czy jest możliwość uruchomienia hamulca aerodynamicznego w MiG-29, który ma już wypuszczone koła? Patrzyłem na wiele filmików i  na żadnym nie widziałem, aby był uruchomiany podczas zbliżania się do pasa.
Jeżeli faktycznie nie można go wtedy uruchomić to mam drugie pytanie - dlaczego?

Proszę o wytłumaczenie.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pytanie odnośnie MiG'a-29.
« Odpowiedź #108 dnia: Września 15, 2010, 21:12:55 »
Na pewno jednym z powodów jest zagrożenie uderzenia nim w powierzchnię pasa... Czy jest to jedyny powód to nie wiem.
W F-16 też nie ląduje się na pełnych hamulcach - otwarcie podwozia ogranicza maksymalny kąt rozwarcia powierzchni hamulca.

Cytuj
Wiadomo, że Su-27 podczas lądowania, gdy ma wypuszczone koła może używać hamulca aerodynamicznego.

Zastanów się gdzie znajdują się one w Su-27 czy F-15, a gdzie w MiG-29 czy F-16.

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #109 dnia: Września 15, 2010, 21:38:06 »
Dokładnie, dzieje się tak dlatego iż w przypadku lądowania na Izd. 9.12/9.13 z wypuszczonym hamulcem aerodynamicznym istnieje szansa na przytarcie go o glebę. W związku z tym postanowiono tak ustawić automatykę aby blokadę wypuszczania hamulca powiązać właśnie z podwoziem, jako że najpewniejszym sygnałem, że pilot chce lądować jest - jak można się domyśleć - właśnie jego wypuszczenie  :121:

Ponadto amortyzacja podwozia przy przyziemieniu lubi się ugiąć i pewien "zapas" dla 29tego w tym przypadku też tutaj pewnie jest brany pod uwagę. Jednocześnie instrukcja mówi o ograniczeniu kąta natarcia (ugoła ataku) do 15 stopni i ma ono między innymi związek z powyższym.

Można też dodać że MiG-29 Izd. 9.12/9.13 nie może wypuścić hamulca aerodynamicznego mając podwieszony podkadłubowy zbiornik paliwa. Niektóre serie produkcyjne Izd. 9.12 nie mogły również przy podwieszeniu zbiornika podkadłubowego prowadzić ognia z działka, aczkolwiek były produkowane również egzemplarze seryjne ze stosownie przekonstruowanym wylotem łusek, a to właśnie one były głównym problemem. W naszych SP co interesujące trafiły się MiGi-29 z obu tak różniących się serii, przy czym nie pamiętam czy tą przypadłością cechowały się nasze czy też ex-czeskie egzemplarze  :001:

Zresztą co ja tam się będę wydurniał skoro Wujek Toyo zawodowo siedzi w temacie  :121:

PS. A na przyszłość shady49 - nazwa tematu!

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #110 dnia: Września 15, 2010, 21:39:50 »
No dziękuję bardzo, który to Moderator scalił wątki?!  :121:

Napisałem piękny i długi wywód na temat użycia hamulca aerodynamicznego, nacisnąłem "Wyślij wiadomość", a tu info i braku takiego wątku. No i wiadomość poooszłaaaa w... i wylądował.  :121:
Aż mi się ciśnie na usta kilka określeń:
- groźna choroba zakaźna;
- określenie czynności podtrzymującej trwanie gatunku wyrażone w pierwszej osobie;
- itp.

To wyraziłem swoje niezadowolenie.
OK, hamulec nie działa po wypuszczeniu podwozia ze względu na kąt natarcia przy lądowaniu i możliwość przytarcia podczas przyziemienia, nie można go również wypuścić gdy podwieszony jest dodatkowy zbiornik paliwa.

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #111 dnia: Września 15, 2010, 21:50:34 »
To chyba będę ja, ale jakoś pomyślałem sobie że Toyo coś milczy to ja napiszę parę słów a potem zrobię jeszcze porządek  :002:

No i wyszedł klops... Nadgorliwość moderatora widać gorsza od faszyzmu, za karę zrobię chyba na sobie samopostrzał bo co jak co ale żeby wyciąć wywód Toya to już jest SkandalTM  :121:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #112 dnia: Października 21, 2010, 08:06:35 »
Dysponuje ktoś może zdjęciem #111 na którym widać by było rozkład plam na górnej części płatowca? Bo się oszukałem i jak na razie bez powodzenia :005:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #113 dnia: Października 27, 2010, 22:37:24 »
Naprawdę nikt nie ma takiego zdjęcia? :005:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #114 dnia: Października 28, 2010, 01:06:20 »
Naprawdę nikt nie ma takiego zdjęcia? :005:

Hello Lolek,
I looked for the "111" pictures around the net as well, but no luck and found only these taken partially from the top. Hopefully they can help you to apply the camouflage on your model kit. Anyway I think the fuselage top surface is no brainer, all one color matt/semi matt FS36118. May I also ask for help, looking for detailed picture of Mig-29 "111" vertical tail. Thanks

links to Mig-29 "111"
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6836616
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6836707
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6332141
http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-(9-12A)/1481677/L/

P.S. you can write in Polish
Best regards from Slovakia

Detonator


Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #115 dnia: Października 28, 2010, 06:49:50 »
Wielkie dzięki za pomoc, dokładnie o to mi chodziło. Niestety, większość moich zdjęć pochodzi z okolic 2005 roku i ogon wygląda na nich zupełnie normalnie, jednak jeśli coś znajdę to na pewno umieszczę na forum.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #116 dnia: Października 31, 2010, 13:18:08 »
Jeżeli chodzi o "111" to mam coś takiego:
przed remontem:




... i po I remoncie w WZL:


PS. Przepraszam autorów, że nie wymieniam ich nazwisk, ale nie było ich w opisach (mam nadzieję, że nie będą mieli za złe umieszczenie ich prac na Forum :-)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #117 dnia: Grudnia 23, 2010, 16:46:54 »
Klasyka z Mińska Mazowieckiego. Polecam...

MiG-29 - Siły Powietrzne RP

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #118 dnia: Maja 13, 2011, 09:38:58 »
Międzylądowanie w Neuburgu podczas pierwszego lotu na TLP w Albacete:

MiG-29 in Neuburg

PS. Z hymnem trochę nie trafili :020:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #119 dnia: Maja 13, 2011, 15:28:14 »
Ten Sprinter pyknął tego Tajfuna na luzie  :021:.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"