Autor Wątek: Latanie na małej wysokości  (Przeczytany 25336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #45 dnia: Września 08, 2008, 16:33:14 »
http://pl.youtube.com/watch?v=wbGcjamkxNg&feature=related

Jak byłem w OLL to chodziły o tyn słuchy, ale nie miałem potwierdzenia.
TS-11 "kołuje przez stojanki" :karpik
Coś podobnego było właśnie podczas naszych skoków spadochronowych.
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

lookas

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #46 dnia: Września 08, 2008, 16:42:23 »
Występuje efekt bliskości ziemi, powoduje on zmniejszenie oporu indukowanego.

i tu nie wiem co jest bardziej ekonomiczne dla samolotów odrzutowych, pewnie lot na dużych wysokościach, ale dla małego lotnictwa ekonomiczniej byłoby lecieć poniżej rozpiętości skrzydeł, co jednak wiąże się z dużym niebezpieczeństwem.

Wygooglowałem pracę dyplomowa opisującą tą zjawisko w naukowy sposób

http://www.prz.edu.pl/~awionika/dyd/Seminar_C2/Lukasz%20Wnuk.pdf

Fragment tej pracy.
Cytuj
Doświadczenie, którego wyniki prezentuje rysunek 4.3., zostały wykonane najpierw na wysokości 500
ft, gdzie sprawdzono moc potrzebną do lotu poziomego, a następnie wykonano serię testów na wysokościach od
5-9 ft. Jak się okazało spadek wysokości spowodował również spadek mocy niezbędnej do utrzymania lotu
poziomego. W związku z wystąpieniem efektu bliskości ziemi spadek ilości obrotów wyniósł około 10%, co w
przybliżeniu oznacza również 10% spadek zapotrzebowania na moc.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #47 dnia: Września 08, 2008, 16:51:14 »
Dlaczego?

Generalnie na małych wysokościach lot jest mniej ekonomiczny niż na 10km, czy na uber małych ("równej lub mniejszej od rozpiętości") występuje jakiś dodatkowy efekt?
Efekt poduszki powietrznej, przez co skrzydło generuje większą siłę nośna i wymaga mniejszego kąta natarcia, co skutkuje mniejszym oporem. Jednakże, wiele tutaj zależy od konstrukcji płatowca, bo nisko - powietrze jest gęstsze, wiec i ogólnie generuje większy opór. Przez co np. maszyna o dużej rozpiętości skrzydeł może nie być w stanie korzystać z tego efektu tak dobrze, jak maszyna o podobnej powierzchni, ale mniejszej rozpiętości (patrz konstrukcja ekranoplanów). Znowu maszyna odrzutowa (liniowiec, myśliwiec), dla której bardziej ważna jest liczba macha, w ogóle będzie się cienko spisywać w tych warunkach, choćby z powodu samych silników, które są ekonomiczniejsze na większych wysokościach i prędkościach.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #48 dnia: Września 08, 2008, 17:39:27 »
Gdzieś kiedyś czytałem jakąś informację odnośnie porównania płatowców samolotów bojowych (na pewno było tam o Tornado i o którymś Mirage, ale było tego więcej) w zakresie komfortu jaki oferują w locie na ekstremalnie małych wysokościach. Porównanie dotyczyło ilości generowanych na minutę silnych wstrząsów w trakcie takiego lotu. Zgaduję teraz, ale wydaje mi się że powodem takich wstrząsów mogą być gwałtowne zmiany ciśnienia powietrza, które jest niejako kompresowane w trakcie przelotu nad nierównym przecież na ogół podłożem. Z tego co pamiętam, to właśnie Tornado wychodziło z takiego porównania obronną ręką, natomiast kilka innych konstrukcji odpadało w przedbiegach ze względu na to, że opanowanie ich w takich warunkach było dla pilota męką.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #49 dnia: Września 08, 2008, 17:43:39 »
Stąd i "maneuver kill" EF-111 nad Irackim Mirage F1 ;)

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #50 dnia: Września 08, 2008, 19:34:44 »
Jeśli dobrze pamiętam to było w książce "Kamieniem z nieba" lub innej książce J. Gotowały. Komfortowy lot na małej wysokości to jedna z cech maszyn o zmiennej geometrii skrzydeł. :)
Ale nie zgodzę się z tobą Sun, że dzięki temu załoga EF-111 wymanewrowała F1. Mirage F1 całkiem nieźle radzi sobie na małych wysokościach. To układ skrzydeł delta jest niekorzystny na ekstremalnie małych pułapach.
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #51 dnia: Września 08, 2008, 21:15:40 »
Chodzi mi o kwestię pilotażu, EF-111 leciał na automacie, Irakijczyk nie był w stanie się za nim utrzymać i się rozbił.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #52 dnia: Września 09, 2008, 11:02:33 »
Czym się objawia przystosowanie silnika do pracy w parze? Czy trzeba dokonywać przeróbek innych, niż oczywiste związane z przystosowaniem do określonego typu samolotu (poprowadzenie przewodów paliwowych etc.)?

Wydaje mi się, że chodzi o to aby przy jednakowym położeniu DSS oba silniki miały te same obroty.Gdyby przy tym samym położeniu DSS jeden silnik miał większe obroty (a co za tym idzie większą moc) a drugi mniejsze obroty krótko mówiąc samolot leciałby "krzywo".

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #53 dnia: Września 09, 2008, 23:41:39 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #54 dnia: Września 09, 2008, 23:51:07 »
To samo co nad Opolem tylko niżej ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=Gj6917rmjdc&feature=related

Z początkiem lat 90 miałem okazje oglądać pokazy w Poznaniu. Stając na dachu jednopiętrowego budynku patrzyłem z góry na przelatujące Tornado.
To był widok...
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

lookas

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #55 dnia: Września 09, 2008, 23:57:04 »
http://pl.youtube.com/watch?v=jvAfhMc5BjA
niżej się chyba nie da


(pewnie już było ze 100 razy)

John Cool

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 12, 2010, 21:24:28 »
Antek An-12 sobie nisko lata  :002:


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 12, 2010, 23:23:40 »
Mówią, że to photoschop, i to też:



Ale za to tu jest takie fajne video :)

http://www.youtube.com/watch?v=BCTpxOJ2Omg
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 13, 2010, 11:37:01 »
Ten film to prawie jak "Gwiezdne wojny" i ten wyścig po pustyni  :karpik
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 13, 2010, 11:47:59 »