Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #660 dnia: Października 05, 2007, 12:26:43 »
Ciekawe info znalazłem na forum Avsim. W F/A-18 działają w zasadzie wszystkie systemy z wyjątkiem uzbrojenia. Jest działający radar wskazujący samoloty AI oraz innych graczy, funkcjonalne MFD ze stronami silnika i paliwa, działa autopilot który może prowadzić samolot wg flight plannera z FSX. Hud ma antyaliasing i ponoć jest bardzo płynny. Wszystkie analogowe instrumenty są wykonane w 3d.

Sam ten samolot jeśli byłby wypuszczony jako payware pewnie kosztowały więcej niż całe Acceleration.

Żródło:

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=121&topic_id=416808&mode=full

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #661 dnia: Października 05, 2007, 12:32:16 »
Trochę zmienię temat. Sprawdziłem inne samoloty i wszystkie mają odwróconą animację trymu. Czy to ja, czy Microsoft nie rozumiemy w jaki sposób on działa?

syd

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #662 dnia: Października 05, 2007, 13:03:22 »
Galaxy zarobił ostatnio niepochlebną opinię (ogólnie).

A coś w szczególności jest nie tak z kartami Galaxy?? Bo znalazłem dość pochlebne opinie o tej karcie: Galaxy GF 8600GE. I czy moglibyście mi doradzić czy jest sens kupować kartę z 512MB pamięci czy lepiej zostać przy 256MB?

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #663 dnia: Października 05, 2007, 13:22:08 »
W szczególności to się psują i na fabrycznych taktowaniach generują artefakty. Głównie 7900GS, nie wiem w jakim stopniu dotyczy to nowszych kart. Ale zła opinia poszła w świat.
GT kontra GE: jeśli chcesz podkręcać we własnym zakresie to GT. Jeśli nie chcesz i jesteś skłonny dopłacić 100zł żeby zrobił to producent, to GE.
W przypadku 8600 kupowanie wersji z 512MB większego sensu nie ma, lepiej zostać przy 256.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #664 dnia: Października 05, 2007, 13:30:19 »
Trochę zmienię temat. Sprawdziłem inne samoloty i wszystkie mają odwróconą animację trymu. Czy to ja, czy Microsoft nie rozumiemy w jaki sposób on działa?
Chcesz mieć: samolot ciężki na ogon (chce się wznosić) - trymery steru wysokości odchylone w dół, samolot ciężki na nos - trymery odchylone w górę. Jeśli jest odwrotnie, to błąd.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #665 dnia: Października 05, 2007, 14:05:57 »
Muszę przyznać, że nie rozumiem dlaczego powierzchnie sterowe trymu, będąc ulokowane w tym samym miejscu co ster wysokości (czyli za środkiem ciężkości samolotu) i różniąc się od niego tylko mniejszą powierzchnią dają odwrotny w stosunku do niego efekt. Przecież, jeśli trym wychyla się do góry, to powietrze opływające go będzie pchać ogon samolotu w dół (tak samo jak robi to ze sterem wysokości), w związku z czym samolot powinien zadrzeć nos do góry. Czy działają tu jakieś inne siły, o których mi nie wiadomo?

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #666 dnia: Października 05, 2007, 14:08:54 »
Nie ogon, tylko samą lotkę/ster.Co oznacza, że działanie trymu ma za zadanie korygować ustawienie zaklinowania lotki / steru a nie całego statecznika.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #667 dnia: Października 05, 2007, 14:21:13 »
Dokładnie - trymy wychylone w górę > ster wysokości odchyla się w dół > samolot (przy założeniu, że trzymamy drążek ciągle w tej samej pozycji) opuszcza dziób. Trymuje się, by zdjąć siłę z drążka.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #668 dnia: Października 05, 2007, 15:59:41 »
Dziękuję za wyjaśnienie, nie wpadłem na to. W takim razie powinny być chyba obserwowalne dwa efekty. po pierwsze przy większej prędkości kręcenie trymem powinno powodować ruch drążka w kabinie. Po drugie jeśli powierzchnia sterowa (główna) jest maksymalnie wychylona w górę, lub w dół, to dodatkowe trymowanie samolotu w tym samym kierunku nie powinno dawać żadnego efektu. Może mi się wydaje, ale nawet przy maksymalnym wychyleniu steru dodanie trymu powoduje wzrost skuteczności sterów.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #669 dnia: Października 05, 2007, 16:40:45 »
Ciekawe info znalazłem na forum Avsim. W F/A-18 działają w zasadzie wszystkie systemy z wyjątkiem uzbrojenia. Jest działający radar wskazujący samoloty AI oraz innych graczy, funkcjonalne MFD ze stronami silnika i paliwa, działa autopilot który może prowadzić samolot wg flight plannera z FSX. Hud ma antyaliasing i ponoć jest bardzo płynny. Wszystkie analogowe instrumenty są wykonane w 3d.

Szykuje się super dodatek  :001:

Ale śmigłowiec też wygląda na dobrze zrobionego  :001:
Czyżby ms przyłożył się naprawdę do tego dodatku  :121:
Ciekawe jak wpłynie na płynność gry..
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #670 dnia: Października 05, 2007, 16:48:56 »
Dziękuję za wyjaśnienie, nie wpadłem na to. W takim razie powinny być chyba obserwowalne dwa efekty. po pierwsze przy większej prędkości kręcenie trymem powinno powodować ruch drążka w kabinie.
O ile wiem, tak właśnie jest.
Cytuj
Może mi się wydaje, ale nawet przy maksymalnym wychyleniu steru dodanie trymu powoduje wzrost skuteczności sterów.
Na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek?

kapulet

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #671 dnia: Października 05, 2007, 17:59:46 »
Trochę lamerskie pytanie, ale gdzie się edytuje ten plik z logiem? Tzn. który to plik?

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #672 dnia: Października 05, 2007, 23:55:03 »
Na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek?

Najprościej sprawdzić to w trakcie startu, najlepiej jakąś większą maszyną, która rozpędza się powoli. Zanim zaczniemy się rozpędzać ustawiamy trymer w pozycji neutralnej i ściągamy drąg maksymalnie na siebie i trzymamy. Powierzchnie sterowe wychylają się do maksymalnej wartości, na jaką pozwala konstrukcja samolotu. W miarę nabierania prędkości zaczniemy odczuwać wpływ sterów na samolot, który w pewnym momencie zacznie zadzierać nos, ale bardzo ociężale (w końcu start ze sterami wychylonymi na maksa to nie jest coś, co samoloty lubią najbardziej :-) ) Jeśli w tym momencie przesuniemy trymer na maksa samolot gwałtownie zadrze nos do góry, a nie powinien, skoro stery były już wychylone maksymalnie, a prędkość jeszcze nie na tyle duża, aby jakaś wielka siła działała na powierzchnie sterowe zmniejszając ich wychylenie (skoro te dopiero zaczęły reagować na opływ powietrza).

Kapulet - C:\Documents and Settings\user\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\fsx.cfg

kapulet

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #673 dnia: Października 06, 2007, 00:02:35 »
Thx :001:

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #674 dnia: Października 06, 2007, 16:00:15 »
Vowthyn - według mnie to bug, w rzeczywistości samolot raczej by sie tak nie zachował ;)