Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #690 dnia: Października 08, 2007, 20:51:09 »
Noe,

a jakieś FSX-owe tweaki wrzuciłeś do FSX.cfg ? Czasami, jak się przedobrzy, może coś takiego wyskoczyć. Ustaw też tekstury 5-metrowe w scenery config w grze oraz globalną jakość tekstur maksymalnie na "dobry". Na Avsim są zresizowane obiekty autogenu. To też powinno polepszyć sprawę.

Pozdrawiam!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #691 dnia: Października 08, 2007, 21:56:28 »
Filmik prezentujący self-shadowing wirtualnego kokpitu w FSX-Dx10.

http://www.sebbylive.com/post/2007/10/FSX-DX10---Self-Shadowing-VCs.aspx

IMHO rewelka. Niestety developerzy będą musieli specjalnie przygotować samolot, by uzyskać dynamiczne cienie w kabinie. Wg mnie wygląda to świetnie i fajnie by było, by nowe maszyny korzystały z tego 'ficzera'.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #692 dnia: Października 08, 2007, 22:06:56 »
Sprawdziłem .
Po załadowaniu Yoya configa odnotowałem wzrost klatek o 10. :banan
Wróciłem przed chwilą do configa surowego i niestety jest to samo !!!
Z ustawieniami w fsx przerobiłem chyba wszystkie możliwe ustawienia

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #693 dnia: Października 09, 2007, 08:20:59 »
Noe,
Na Avsim są zresizowane obiekty autogenu. To też powinno polepszyć sprawę.
Pozdrawiam!
Swego czasu na pewnej stronie (juz niedziałajacej) ściągnąć mozna było takie fajne pliki bat do resize tekstur (wody, chmur, autogenu, drzew, itp.). U mnie po zaaplikowaniu tych plików rozmiar gołego FSX zmniejszył się o dobre 3 GB, a i płynność działania wzrosła.
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #694 dnia: Października 09, 2007, 11:01:38 »
Nie mogę juz edytowac, wiec kolejny post.
Na te nieostrości spróbuj dac w kokpicie zoom na 0.50. Gdzies czytałem, że pomaga to na nieostrości i że taki zoom jest bardziej..hmm..naturalny.

Te MipBias na 6 w konfigu musi isc w parze z fitrowaniem Anizo w opcjach FSX oraz z właczeniem w sterach grafiki opcji “Negative LOD Bias” na “Clamp”. Wtedy nie ma tej ziarnistości.
Bartek
Aztec.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #695 dnia: Października 09, 2007, 13:32:02 »
Cytuj
Te MipBias na 6 w konfigu musi isc w parze z fitrowaniem Anizo w opcjach FSX oraz z właczeniem w sterach grafiki opcji “Negative LOD Bias” na “Clamp”. Wtedy nie ma tej ziarnistości.

Napisałem, że u mnie znacznie lepszą jakość (i płynność) obrazu daje włączenie Anizo spod sterów, a nie spod FSX, nie wiem dlaczego tak się dzieje. Mam ustawione Anizo x16 z opcją filtrowania dla uzyskania najlepszej jakości tekstur. NIE mam (albo nie mogę znależć, ale szukałem dość długo) opcji "clamp" ("naklejka"). Jedyna opcja, jaka dotyczy LOD (Level of Detail - Ujemna kompensacja poziomu szczegółow), to albo zezwól, albo zablokuj, nic więcej.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #696 dnia: Października 09, 2007, 13:37:37 »
Suwak u mnie jest w lewo. Myśle, że to ma być na Zezwól.
Bartek
Aztec.pl

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #697 dnia: Października 09, 2007, 13:56:30 »
U mnie to tak wygląda:


Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #698 dnia: Października 09, 2007, 15:04:17 »
A u mnie tak:



Przetestowałem, ziarnistość znika, kiedy ta opcja jest ustawiona na "zablokuj". W przeciwnym razie rzuca się w oczy iskrzenie takich elementów jak ogrodzenie wokół lotniska, nawierzchnia pasa, budynki.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #699 dnia: Października 09, 2007, 16:03:46 »
A to, żeby zachęcić potencjalnych przyszłych fanów FSX (żeby nie było, że ta gra sprawia tylko trudności techniczne, bo z ostatnich stron mozna tak wywnioskować ;-) ). Przeleciałem się dzisiaj nad Tokyo, troche pada :-)


Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #700 dnia: Października 09, 2007, 17:56:46 »
Konraf:
Przetestowałem zoom i te dodatkowe ustawienia niestety nic nie pomaga  :015:
Jedynie na motolotni da się polatać i textury wyglądają dobrze :(
Nadal twierdze że jest to wina procesora!!!Panowie którzy mają C2D mają inny problem z rozmytymi teksturami gdyż nie odpuszczaliby tak szybko problemu gdyby go mieli w tak dużej skali jak u mnie.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #701 dnia: Października 09, 2007, 18:31:05 »
Cytuj
Panowie którzy mają C2D mają inny problem z rozmytymi teksturami gdyż nie odpuszczaliby tak szybko problemu gdyby go mieli w tak dużej skali jak u mnie.

Nie odpuszczam, po prostu od czasu do czasu pomimo trudności technicznych lubię sobie polatać, nawet jeśli nie wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Zdążyłem się już niestety przyzwyczaić, że symulatory to gry, w których 80% czasu poświęcam na konfigurację i eliminację problemów technicznych, a tylko 20% na latanie (Dotyczy Lock On i FSX w moim przypadku). Staram się pilnować, żeby się i tych 20% nie pozbywać, a tekstury dalej mam rozmyte. Z kokpitu nie przeszkadza to tak bardzo, chociaż niewątpliwie irytuje, ale w widokach zewnętrznych jest bardzo odczuwalne, Zauważyłem, że jeśli obracam widok dookoła samolotu stojącego na płycie, to pod pewnymi kątami rozmycia są znacznie bardziej widoczne, niż pod przeciwnymi, w zależności od kąta patrzenia zmienia się jakby struktura tekstury (np. pasa) i stopień rozmycia. A zoom faktycznie nic nie zmienił, zresztą w kokpicie zazwyczaj latam z takim około 50.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #702 dnia: Października 09, 2007, 23:32:59 »
Natrafiłem na kolejny, dość złożony problem:

Niedawno reklamowałem w tym wątku darmowe tekstury autorstwa Adama Mills'a do pobrania z simviation.com. Dają naprawdę dobry efekt, w stosunku do defaultowych tekstur FSX, usuwają obszary pustynne i generalnie, w ogromnym stopniu polepszają walory wizualne sima. Często mam zwyczaj latać sobie nad naszymi Tatrami (w wydaniu by Simdesign). Tekstury Mills'a całkiem nieźle komponują się z tymi z TPS na pograniczu fotoscenerii. Oto efekt w zimie:



Granica fotoscenerii, jak widać na ostatnim screenie jest widoczna, ale to jest nie do uniknięcia, a w takim wydaniu nie przeszkadza zbytnio i jest widoczna tylko w trakcie przelotu w bezpośrednim jej sąsiedztwie, z większej odległości zupełnie nie rzuca się w oczy, podobnie jest w lecie, zapodawałem zresztą screena w poprzednim poście o tym zestawie tekstur.
Problem w tym, że zachciało mi się FSCloud9 Xclass Europe, który również sporo wnosi do FSX w temacie rozmieszczenia lasów i zabudowań miejskich zbliżając je bardziej do tych, które znamy z realnej Polski. Niestety jeśli chodzi o tekstury tego ostatniego, to w stosunku do tych Mills'a pozostawiają sporo do życzenia. Oto, jak po zainstalowaniu Xclass Europe wygląda ten sam zakątek Polski (lotnisko w Nowym Targu, zima, pogranicze fotoscenerii Tatr):




Jak widać Xclass Europe efektownie psuje efekt pracy pana Mills'a :-( I tutaj moje pytanie do Was. Czy jest szansa połączyć jakoś dobrodziejstwa obu tych dodatków tak, żeby zachowany został układ miast, lasów i zbiorników wodnych z Xclass Europe, a jednocześnie nie nadpisywał on tekstur Adama Mills'a, które również w wydaniu pozostałych pór roku zjadają te z Xclass Europe na śniadanie, Polska wygląda po prostu o wiele bardziej wiarygodnie. Dodam, że XClass Europe ma własny instalator i tworzy swój podfolder w folderze FSX, natomiast tekstury Mills'a jako zbiór wielu plików formatu .bmp instaluje sie poprzez skopiowanie do folderu FSX\scenery\world\texture nadpisując nimi domyslne tekstury FSX, dlatego nie bardzo chyba można ustawić priorytet tych dodatków w opcjach scenery library, ponieważ widać tam tylko Xclass Europe i tylko jego możemy włączyć/wyłączyć, ewentualnie zamienić priorytet. Może ktoś podpowie rozwiązanie takiego problemu?

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #703 dnia: Października 09, 2007, 23:40:46 »
Nie wiem co jest przyczyną tej sytuacji. Teoretycznie takie coś nie powinno mieć miejsca, ponieważ FS w tym samym momencie rozmieszcza textury sezonowe, zatem jesienne z zimowymi nie powinny się mieszać.

Co do xClass - tam nie ma w ogóle żadnych textur. xClass to jest landclass , a ten odpowiada za ułożenie textur które są w FSie. Dlatego mnie dziwi Twój problem.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #704 dnia: Października 09, 2007, 23:47:16 »
Faktycznie dziwne, ale zdecydowanie bruździ Xclass, bo jak go odfajkuję w scenery library, to sytuacja wraca do normy jak na górnych screenach.