Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #720 dnia: Października 11, 2007, 19:54:27 »
Ja maiłem problem z texturami jeszcze przed instalacją paczki millsa

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #721 dnia: Października 11, 2007, 19:56:28 »
Cytuj
Imagetool można wywołać plikiem wsadowym i konwertować wszystko jak leci

Na przykład:

ImageTool.exe -dds -dxt5 -batch -nomip *.bmp

wszystkie bmp w folderze zostaną zamienione na dds skompresowane dxt5 (z 8-bitowym kanałem alfa). Wersja bez mipmap (gorsza wydajność ale nie rozmazują się gdy patrzymy pod kątem)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #722 dnia: Października 13, 2007, 22:20:12 »
Poproszę o jakieś bliższe info na temat tego programu, w google niewiele znalazłem, jakaś wersja 1.27 chyba jeszcze na dyskietkach, bo tak archiwum spakowane. Czy ten program jest free, jeśli tak to skąd go zassać?. Some1 piszesz, że wydajność po kompresji będzie gorsza - w stosunku do domyślnego FSX, czy wersji z mipmapami (czy wydajność FSX spadnie jak skonwertuję tekstury do tego formatu?). Które tesktury warto konwertować (zauważyłem że mnóstwo ich jest w formacie BMP).

Oprócz tego mam dwa, niewielkie myślę problemy. Pierwszy to taki, że w menu wyboru latadła niektórym dodatkowym samolotom brakuje thumbnailsa, jest obrazek z pytajnikiem i podpis, nie ma miniaturki. Podejrzewam że to kwestia niewłaściwej lokalizacji pliku dla samolotów spod FS9. Jak nazywają się pliki z miniaturkami, gdzie ich szukać, i gdzie umieścić, żeby były widoczne w FSX?

Drugi problem dotyczy niektórych maszyn (np     
FSX GMAX Eurocopter EC145 REGA V3 z Simviation, czy Blackhawk również z tego samego serwisu). Otóż cały model wyświetlany jest poprawnie, z wyjątkiem powierzchni przeszklonych, wszędzie, gdzie powinna byc szyba, jest pusty otwór (bez żadnych dodatkowych bugów, wygląda po prostu tak, jakby ktoś zapomniał powstawiać szyby do maszyny).

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #723 dnia: Października 13, 2007, 22:29:36 »
Drugi problem dotyczy niektórych maszyn (np     
FSX GMAX Eurocopter EC145 REGA V3 z Simviation, czy Blackhawk również z tego samego serwisu). Otóż cały model wyświetlany jest poprawnie, z wyjątkiem powierzchni przeszklonych, wszędzie, gdzie powinna byc szyba, jest pusty otwór (bez żadnych dodatkowych bugów, wygląda po prostu tak, jakby ktoś zapomniał powstawiać szyby do maszyny).

Problem "standardowy" - dotyczy części (zwykle starszych) dodatków robionych pod FS9, a używanych w FSX. To nie bug - po prostu posiadasz dodatki od starszej wersji gry i nie są one w pełni kompatybilne w FSX.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #724 dnia: Października 13, 2007, 22:41:14 »
Oprócz tego mam dwa, niewielkie myślę problemy. Pierwszy to taki, że w menu wyboru latadła niektórym dodatkowym samolotom brakuje thumbnailsa, jest obrazek z pytajnikiem i podpis, nie ma miniaturki. Podejrzewam że to kwestia niewłaściwej lokalizacji pliku dla samolotów spod FS9. Jak nazywają się pliki z miniaturkami, gdzie ich szukać, i gdzie umieścić, żeby były widoczne w FSX?

Tu masz na to antidotum  :004:
http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxutil&DLID=99279
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #725 dnia: Października 13, 2007, 22:47:31 »
Oprócz tego mam dwa, niewielkie myślę problemy. Pierwszy to taki, że w menu wyboru latadła niektórym dodatkowym samolotom brakuje thumbnailsa, jest obrazek z pytajnikiem i podpis, nie ma miniaturki. Podejrzewam że to kwestia niewłaściwej lokalizacji pliku dla samolotów spod FS9. Jak nazywają się pliki z miniaturkami, gdzie ich szukać, i gdzie umieścić, żeby były widoczne w FSX?

Plik nazywa się "thumbnail", posiada rozmiar 256x128 w formacie JPG i należy go wstawić do folderu "texture" (tego w folderze samolotu) - w FS9 nie występował w ogóle. Możesz sobie go zrobić ze zwykłego screenshota (ja tak robię) lub użyć programu podanego prze Ranwersa.
« Ostatnia zmiana: Października 13, 2007, 22:54:11 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #726 dnia: Października 13, 2007, 22:52:26 »
imagetool to mały programik będący częścią SDK do FS'a. Jest chyba aktualizowany z kolejnymi wersjami FS'a, przynajmniej u mnie jest 10.0.61355.0 fsx-sp1. Można go znaleźć w folderze "Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Terrain SDK". To prosty porgramik do konwersji, ale robi to co potrzeba, czyli potrafi zamienić większość popularnych formatów tekstur na inne formaty, obsługiwane przez FS'a.

Mipmapy można włączyć usuwając parametr "-nomip" z podanego przeze mnie wywołania programu, nie wiem jak bardzo ich brak wpływa na wydajność. Ja je wyłączam, bo przy lataniu na niższych ustawieniach anizo (x8 i mniejsze) tekstury ulegają wyraźnemu rozmyciu pod kątem. Plus FS9 miał buga z nimi związanego, nie wiem co z FSX'em. Wydaje mi się że są ważniejsze w przypadku scenerii natomiast na teksturach samolotów nie są specjalnie potrzebne, pewnie w multi przy większej ilości samolotów trochę pomagają.

Co do tekstur - warto kompresować wszystkie tekstury samolotu które się da. Ja tam dużego zysku wydajności nie widzę, ale niektórzy piszą że kompresja do dds dużo daje. Zależy od parametrów posiadanego sprzętu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #727 dnia: Października 13, 2007, 22:55:10 »
Problem "standardowy" - dotyczy części (zwykle starszych) dodatków robionych pod FS9, a używanych w FSX. To nie bug - po prostu posiadasz dodatki od starszej wersji gry i nie są one w pełni kompatybilne w FSX.

Pod Dx10 będzie jeszcze gorzej :) Samoloty z FS9 mają w ogóle nie być kompatybilne.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #728 dnia: Października 14, 2007, 10:34:35 »
Uje, ładniutki shot z FsX Acc : http://images.flightsimworld.com/member_uploads_1/2007-10-13_23-18-31-712_HW9d8.jpg

Co do Dx10 i modeli pod Dx9. Byłby to potężny cios w develloperów. Bo wlasciwie kazdy model wymagalby updejtu a to kosztuje. Ciezko mi uwierzyc by tak faktycznie mialo byc, ale nie znam sie wiec moge sie mylic. Dalej kazdy z nas ma kupe fajnych modeli darmowych, znow zatem problem. Czy to by mialo znaczyc ze bylyby na dzien dobry tylko defaultowe samoloty... ? Troche dziwnie to brzmi. W meu pojawi sie zapewne nowa opcja gry - Dx9 lub Dx10.

Gdzies widziales oficjlanego newsa w tej sprawie?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #729 dnia: Października 14, 2007, 10:42:05 »
W menu ma być opcja wyboru, Dx9, czy Dx10, ma wymagać restartu FSXa, w wersji Dx10 stare modele mają pracować błędnie, bądź wcale (tyle przynajmniej wyczytałem w dyskusjach z betatesterami). Po prawdzie to nawet modele stworzone narzędziami dla FSX-pre SP2 mogą nie wykorzystać wszystkich wizualnych 'ficzerów' Dx10, o ile nie były pod niego pisane, mówię tu głównie o cieniach w VC - cienie te wymagają specjalnego modelowania elementów kokpitu.

Szczerze mówiąc, to najprawdopodobniej nie kupię już ani jednego dodatku payware który byłby portem z FS9. Freeware to co innego.

Post betatestera o kompatybilności:

http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showpost.php?p=535335&postcount=46

Warka Bear

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #730 dnia: Października 14, 2007, 11:02:01 »
Mnie tez trafil problem "dziur" zamiast szyb: mianowicie w Zetorze i Jelczu w EPNT. Spowodowane jest to uzyciem w modelu zamiast tekstur z alpha channel, "opacity" zmniejszonemu ponizej 100.%. Szybowce  maja alpha channel i ten jest wyswietlany prawidlowo. W FSX robi sie to jakos inaczej, niestety, nie wiem jeszcze jak. Na szczescie sa na tym forum tacy profesjonalisci jak Some, Empeck i inni, moze wspolnymi silami  jakos rozwiazemy ten "supelek".

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #731 dnia: Października 14, 2007, 12:57:53 »
Wiec na szybko, zrobiłem parę testów z przekształcaniem w dds. Ogolnie zalezy. W niektorych modelach nie bylo żadnej roznicy, w innych (tam gdzie mamy przeladowanie tekstur we wnetrzu samolotu np. w DC-2) jest roznica. We wspomnianym DC-2 uzyskalem wzrost o ok 10-20 FPS w VC :) (np. teraz mam w vc ok 35-45fps, na lotnisku). Przeksztalcenie zrobilem za pomoca Total Commandera, wpisalem komende some1. Wczesniej image tool (ok 250kb) nalezy wsadzic w wybrany folder na ktorym chcemy pracowac. Jesli chodzi o tekstury gleby FSX - to ok 90% jest juz w dds wiec nie trzeba ich przeksztalcac. Oczywiscie konieczny backup przed oraz lepiej nie przeksztalcac tekstur z wpisem prop w tytule (czyli tych od smigielek :) ). dajemy Enter, stare tekstury np.Dx3 wywalamy juz recznie zostawiajac tylko ddsy.

Oto gdzie nalezy wpisac komende w TC:

thx empeck
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2007, 16:24:37 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #732 dnia: Października 14, 2007, 13:16:46 »
Nie no Yoyek, normalnie przerażasz mnie. Nigdy nie przepuszczałem ze masz opanowanego kopiowanie Total Commandera :118:

Risp3ct :582: :585:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #733 dnia: Października 14, 2007, 13:37:33 »
A jaka interesująca etykieta dysku :-P

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #734 dnia: Października 14, 2007, 20:57:45 »
Dla tych co się jeszcze nie ślinią czekając na dodatek:  :021:

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"