Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #780 dnia: Października 23, 2007, 18:37:09 »
Na www.sklep.pilots.pl wstępnie 16/11/2007, pewnie wersja angielska.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #781 dnia: Października 23, 2007, 19:33:49 »
Mimo wszystko wolałbym polską, chyba poczekam...

Boxster

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #782 dnia: Października 25, 2007, 00:28:55 »
Panowie, czy jest jakaś duża różnica po odpaleniu FSX na 2GB i 4GB ramu, warto dokupić dwie kostki?

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #783 dnia: Października 25, 2007, 00:46:17 »
Zależy jeszcze jaki masz system. Jeśli chodzi o XP to z tego co się orientuję system ten ma problem z 4GB RAM, widzi tylko 3.
PFS_milo

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #784 dnia: Października 25, 2007, 08:43:59 »
Zależy jeszcze jaki masz system. Jeśli chodzi o XP to z tego co się orientuję system ten ma problem z 4GB RAM, widzi tylko 3.
To nie zależy od tego czy mamy XP czy Vista. Vista 32bit też będzie widziała tylko nieco ponad 3GB. Dopiero XP 64bit lub Vista 64bit poradzą sobie z 4GB RAM. ;)
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #785 dnia: Października 25, 2007, 10:38:04 »
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2007, 10:47:58 wysłana przez ESP »
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #786 dnia: Października 25, 2007, 10:52:40 »
Cytat: Forum
Nie możesz edytować tej wiadomość, ponieważ minął minimalny czas w którym mogłeś to zrobić.

dlatego podwójny post...

jeszcze jeden link:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/pl/library/ServerHelp/0a8f5c3b-a892-49af-bf94-794283697239.mspx?mfr=true
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #787 dnia: Października 25, 2007, 11:46:12 »
Są dwie rzeczy które trzeba rozróżnić:

 Pierwsze to obsługa więcej niż 4GB RAM przez system ( z punktu widzenia użytkownika więcej niż 3,12GB). Można to obejść albo włączając PAE, albo kupując 64 bitowy system operacyjny i procesor. I niech nikt mi tu nie zaczyna gadki że Intele nie są 64 bitowe, bo są w tym samym stopniu co AMD. Co do PAE jestem raczej sceptykiem. Jest to rozwiązanie bardziej pod kątem serwerów, wprowadza dodatkowy poziom translacji adresów przez system co jakiś tam negatywny wpływ na wydajność komputera ma, a zysk jest stosunkowo niewielki w zastosowaniach domowych z powodu numer 2, czyli:

Każdy 32 bitowy proces (program) ma dla siebie dostęp do jedynie 2GB pamięci. Nieważne czy system operacyjny jest 32 czy 64 bitowy i nieważne ile pamięci RAM jest w komputerze, gdyż mówimy tutaj o pewnej abstrakcji którą widzi każdy działający w komputerze program dzięki systemowi operacyjnemu. Oznacza to, że nawet jeśli mamy w komputerze 8GB ramu i Vistę 64 ultimate, to gdy program zażąda więcej niż 2GB pamięci to się wywali z pięknym błędem "Out of memory". Można to obejść w sposób podany przez ESP'a w linku do AVSIM, ale na 32 bitowym systemie zyskamy "tylko" 1GB więcej, czyli uzyskamy 3GB. Na 64 bitowym systemie będzie to +2GB, czyli proces będzie mógł dostać pełne 4GB.

Co tak naprawdę robimy dodając ten ekstra gigabajt, to zmniejszamy ilość pamięci zarezerwowanej dla systemu. Nie chcę tutaj pisać jakichś mądrych wywodów jak to działa, więc powiem tak. W dawnych zamierzchłych czasach kiedy myślenie o gigabajtach pamięci było większą abstrakcją niż myślenie obecnie o terabajtach, umyślano że z 4GB pamięci które można zaadresować używając 32 bitowej liczby, 2GB dostanie działający program, a 2GB zostanie zarezerwowane dla systemu operacyjnego na własne potrzeby. Robiąc ten trik, zmieniamy proporcje i 3GB dostaje program, a 1GB system. Polecam przeczytać ten artykuł, bo lepszego wytlumaczenia dla siebie nie znalazłem, a poza tym jest o FSX'ie ;)
http://blogs.msdn.com/ptaylor/archive/2007/06/15/fsx-and-win32-process-address-space.aspx
Dwie wymienione rzeczy na które zwróciłem uwagę podczas lektury, to to, że był bug we wcześniejszych niż czerwcowa wersjach DirectX'a który mógł powodwać wywalenie systemu, oraz to że pamięć karty graficznej jest mapowana w ten 1GB przestrzeni który pozostał dla systemu, co w przypadku GTX'a z 768MB pamięci sprawia, że na inne potrzeby (sterowniki, biblioteki) pozostaje jedynie 256MB.

Żadnej z tych funkcji nie testowałem, więc niestety nie wiem jak to się przekłada na konkretną wydajność. Ale jeśli już radzę skupić się przede wszystkim na zwiększeniu widzianej przez program przestrzeni adresowej do 3GB. To przyniesie bardziej wymierne korzyści.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Boxster

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #788 dnia: Października 25, 2007, 17:59:27 »
Dzięki Panowie za rzeczowe odpowiedzi.
Jak wygląda wydajność FSX  na Viście 32bit i x64, jakiej różnicy w ilości klatek mogę się spodziewać?
Troszkę szkoda mi tego brakującego 1GB ramu i zaczyman poważnie myśleć o przesiadce na 64-bitowca, hamuje mnie tylko brak wiedzy co do wydajności systemu w grach. hmm...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #789 dnia: Października 25, 2007, 20:02:03 »
Cytuj
Jak wygląda wydajność FSX  na Viście 32bit i x64
Na to pytanie musiałby odpowiedzieć ktoś kto ma oba systemy operacyjne zainstalowane, chciało mu się FSX zainstalować na obu i porównać..... jest tu ktoś taki? ;)

Raczej dużej różnicy w wydajności nie będzie, o ile sterowniki pod 64 bity zapewniają podobną wydajność co na 32 bitach. Z tym bywa(ło) różnie.



"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #790 dnia: Października 26, 2007, 10:51:48 »
Grałem w FSX SP1 na WinXP SP2 a teraz mam Vistę Ultimate x64 (oryginał!) - zauważalnej różnicy nie ma - zysk klatek zauważyłem dopiero po dołożeniu 2GB ramu (do wcześniejszych 2GB).
Konf. sprzętu:
Athlon X2 4800+
4GB Ram
8800GTX
2*80GB SATA w RAID-0
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #791 dnia: Października 26, 2007, 12:00:50 »
Nieeee no to fajnie jest ... przecież FSX miał dostać powera właśnie na Viście  :121:
Czyżby ktoś /czyt. Microsoft / nas robił w .....  :004:
« Ostatnia zmiana: Października 26, 2007, 12:10:16 wysłana przez Destracto »
Spokój cechuje Mistrza.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #792 dnia: Października 26, 2007, 14:49:21 »
Ja czekam na DX10 - zobaczymy :)
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #793 dnia: Października 27, 2007, 19:27:40 »
Spór na temat nazywania symulatorów grami a gier symulatorami przeniesiony tutaj:

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9638.0.html
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

kapulet

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #794 dnia: Października 27, 2007, 19:37:40 »
zysk klatek zauważyłem dopiero po dołożeniu 2GB ramu (do wcześniejszych 2GB)

Jak duży jest to zysk w fps?