0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Roll-out F-15SG3 listopada w Saint Louis odbyła się uroczystość prezentacji pierwszego F-15SG, singapurskich wojsk lotniczych (RSAF). Otrzymają one łącznie 24 samoloty tego typu.Singapur wybrał F-15SG we wrześniu 2006. W pokonanym polu pozostał francuskie Rafale. Pierwotnie zamówiono 12 samolotów, z opcją na 8 kolejnych. Rok temu podpisano umowę, wypełniającą możliwość zakupu dodatkowych maszyn oraz zwiększającą zamówienie o kolejne 4 F-15. Ustaliło to liczbę samolotów na 24 egz.F-15SG to najnowsza wersja F-15E – w podobnej konfiguracji do modelu K, zakupionego przez Koreę Południową – jednak wyposażona w najnowszy radar pokładowy ze skanowaniem fazowym AESA.Samolot, który jako pierwszy trafił w skład wojsk lotniczych Singapuru, przechodzi obecnie serię testów, które zakończą się jego przyjęciem do służby, w drugim kwartale 2009. Razem z innymi maszynami pierwszej partii produkcyjnej, trafi do oddziału wydzielonego RSAF w Mountain Home Air Force Base, w stanie Idaho. Szkolenie pilotów odbędzie się w USA. Singapur jest zbyt małym państwem, by zrealizować to zadanie na własnym terytorium. Ostatnie F-15SG trafią do odbiorcy w 2012.
Brazylia kupiła Mi-35W czasie wczorajszej wizyty prezydenta Rosji, Dymitra Miedwiedjewa w Brazylii, ujawniono, że kraj ten zakupił 12 śmigłowców uderzeniowych Mi-35. Szczegóły kontraktu są obecnie negocjowane.Brazylia do tej pory nie posiada żadnego, dedykowanego śmigłowca uderzeniowego. Rozmowy z Rosją, w sprawie pozyskania Mi-35 utrzymywane były w tajemnicy. Umowę kupna zawarto w październiku. Ujawniono ją dopiero w czasie podpisania listu intencyjnego o wzajemnej współpracy między obu krajami. Według prezydenta Brazylii, Luisa Inacio Lula da Silvy, porozumienie powinno otworzyć możliwości współpracy wojskowej w innych dziedzinach.Szczegóły kontraktu nie zostały przedstawione opinii publicznej. Nie wiadomo, jaka będzie wartość umowy, terminy dostaw, ani nawet, jaką wersję Mi-35 zakupią Brazylijczycy. Wiadomo jedynie, że będą one wykorzystywane przez wojska lotnicze.Porozumienie wpisuje się w swoisty wyścig zbrojeń między krajami Ameryki Południowej. Zainicjowała go modernizacja sił zbrojnych Wenezueli, które również kupiły Mi-35, 10 egz. w wersji M2, przystosowane do działań w nocy (zobacz: Dostawy rosyjskich śmigłowców dla lotnictwa wojsk lądowych Wenezueli).Z drugiej strony sukces sprzedaży śmigłowców do Brazylii pozostaje nieco w cieniu porażki, jaką zanotował Suchoj, nie przechodząc do drugiego etapu przetargu na samolot wielozadaniowym dla Força Aérea Brasileira (zobacz: F/A-18, Gripen, Rafale).
Libański minister obrony, Elias Murr, poinformował, że Rosja – w ramach pomocy – zgodziła się przekazać jego krajowi 10 samolotów MiG-29. Będą to jedyne, nowoczesne maszyny myśliwskie Libanu.Według agencji ITAR-Tass, do ustaleń doszło dzisiaj, w czasie wizyty Murra w Moskwie, u swojego odpowiednika, ministra Anatolia Sierdiukowa, kiedy libańska delegacja przedstawiła całą listę pożądanego sprzętu wojskowego.Na razie brak jakichkolwiek, bardziej szczegółowych informacji. Można jednak przypuszczać, że będą to samoloty używane. Większość dostaw wyposażenia wojskowego i uzbrojenia dla wojska Libanu, realizowanych jest obecnie w ramach zagranicznych donacji. Kraj ten nie ma bowiem wystarczających zasobów finansowych, by wzmocnić siły rządowe, których głównym zadaniem jest obecnie uzyskanie znaczącej przewagi nad siłami Hezbolahu i innych uzbrojonych milicji.Libańskie wojska lotnicze wykorzystują ok. 35 śmigłowców, głównie UH-1H i SA-342 Gazelle. Jedynymi, operacyjnie wykorzystywanymi samolotami są uderzeniowe Hawker Huntery (6 egz.). Pierwszy samolot tego typu został sprowadzony do Libanu w 1958. W pierwszej połowie lat 1990. ostatni został uziemiony, z powodu braku funduszy i części zamiennych. Na początku listopada 2008, po ponad roku starań, udało się przywrócić pierwszą parę do służby. Celem przedsięwzięcia było uzyskanie zdolności do skutecznego atakowania uzbrojonych milicji.Rosyjska donacja pozwoli uzyskać Libanowi w miarę nowoczesne samoloty myśliwskie. Jest to ważne nie tylko ze względu na chęć zapewniania wewnętrznej spoistości państwa, ale dla zapewnienia kontroli własnej przestrzeni powietrznej. W ciągu ostatnich miesięcy izraelskie samoloty i śmigłowce wielokrotnie naruszały przestrzeń powietrzną swojego północnego sąsiada.Gest Moskwy jest podyktowany chęcią wzmocnienia swojej pozycji, przed planowaną na przyszły rok bliskowschodnią konferencją pokojową. Kreml zamierza być gospodarzem tego spotkania.
Rosyjska donacja pozwoli uzyskać Libanowi w miarę nowoczesne samoloty myśliwskie. Jest to ważne nie tylko ze względu na chęć zapewniania wewnętrznej spoistości państwa, ale dla zapewnienia kontroli własnej przestrzeni powietrznej
Szkoda że te numery (na zdjęciu 051), są na białym tle (to wygląda nie za fajnie).