Autor Wątek: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]  (Przeczytany 130004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #225 dnia: Sierpnia 29, 2009, 09:36:35 »
I tyle na temat Embraerów 175 dla vipów, dzierżawa podobno wychodzi drożej niż zakładano (drożej niż zakup nowych maszyn).... co za szopka...

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #226 dnia: Sierpnia 29, 2009, 10:42:53 »
Jak zwykle w przypadku zakupu przez USmannów sprzętu w WNP chodziło o wejście w strefę łask lokalnych elit politycznych w tym wypadku prezydenta Ukrainy.

Nie przeczę celom politycznym, ale zakup i przetestowanie samolotów (i innego sprzętu) typów, które mogą być kiedyś potencjalnym przeciwnikiem własnych sił powietrznych ma jak najbardziej wojskowy sens. USA po prostu mogą sobie na to pozwolić, a obecna sytuacja polityczna to umożliwia.

Czesio

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #227 dnia: Sierpnia 29, 2009, 19:26:31 »
Mniejsza z tym, niepotrzebnie wytłuszczasz "oczywiste oczywistości". Transferowi zaawansowanego sprzętu z WNP do USA zawsze towarzyszył smrodek afery i polityka, bo sprzedające kraje wychodziły zwykle na tym finansowo jak "Zabłocki na mydle" (sumy rosły przede wszystkim na prywatnych kontach), a ich własne armie oraz państw użytkujących taki sam sprzęt obrywały po pysku.

John Cool

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #228 dnia: Września 09, 2009, 13:05:19 »
Z tego co wiem to w Mołdawii w 2006 roku w sprawie osławionego transferu przeszło 21 sztuk 29tych na Zachód wszczęto śledztwo. Jak się okazało odstąpiono je dosłownie za grosze (kilkadziesiąt milionów $ za wszystkie maszyny), ze znaczną szkodą dla skarbu państwa tamtego kraju.

A wracając do tematu, czyżby Brazylia w końcu się zdecydowała na Rafale?

http://www.altair.com.pl/start-3390

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #229 dnia: Września 11, 2009, 12:00:23 »
Nie wiedziałem gdzie to wrzucić...
Najnowsze fotki EC135 dla LPR. Jest po prostu pięęękny! :)

http://lotnictwo.net/galselect.php?p=0&ui=133&mi=52&quer=1=1&ti=701&selectby=fotoID%20DESC&wpis=
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #230 dnia: Października 05, 2009, 23:09:07 »
Cytuj
Cheetah C dla Ekwadoru?

Południowoafrykańska Denel Aviation potwierdziła fakt prowadzenia negocjacji z władzami Ekwadoru na temat zakupu 12 samolotów Cheetah C, wycofanych ze służby w ubiegłym roku.
Cheetah C jest najbardziej zaawansowaną technologicznie modernizacją Mirage III, zdolną m.in. do wykorzystywania bomb naprowadzanych laserowo lub GPS. Mając za sobą jedynie 15 lat służby (modernizację przeprowadzono tak, by całkowicie odtworzyć resurs, wymieniając nawet 50% płatowca), samoloty te stanowią interesującą propozycję dla niezbyt zasobnych finansowo państw, które chcą odmłodzić swoją flotę myśliwców bombardujących. W przypadku Ekwadoru będzie to tym bardziej łatwe, że wojska lotnicze tego kraju wykorzystują od 30 lat podobne technicznie Mirage 1 / Zdjęcie: wojska lotnicze RPA

Cheetah C to głęboko zmodernizowane w latach 1990. samoloty Mirage III. Prace prowadziła Atlas Aircraft (obecnie Denel Aviation), w oparciu o izraelską awionikę i stacje radiolokacyjną Elty. Zastosowane wówczas rozwiązania były jednymi z najnowocześniejszych na świecie, a część danych nie jest jawna do dzisiaj. Samoloty te zostały zastąpione w 2008 przez szwedzkie Gripeny.

Denel zakonserwował stare maszyny i przekazał agencji Armscor, zajmującej się sprzedażą wycofanego wyposażenia wojskowego. W tym samym czasie władze Ekwadoru prowadziły wstępne poszukiwania następców swoich wyeksploatowanych Mirage 1JA, których pierwsza partia rozpoczęła służbę w 1979.

Pierwsze kontakty miedzy RPA i Ekwadorem, dotyczące ewentualnej sprzedaży samolotów Cheetah, miały miejsce w kwietniu, kiedy delegacja wojsk lotniczych Ekwadoru odwiedziła Armscor, oglądając samoloty wersji C i nieco starsze, dwumiejscowe maszyny modelu D. Później odbyły się wizyty zespołu Denela, badającego potencjał ekwadorskich baz lotniczych i zakładów remontowych, a także pierwsze, zapoznawcze loty pilotów Fuerza Aérea Ecuatoriana w RPA.

Ostatecznie 23 września ekwadorski minister obrony poinformował, że rząd podjął pozytywną decyzję w sprawie zakupu 12 zakonserwowanych Cheetah C. Obecnie trwa finalny etap negocjacji, który będzie się łączył z serią prób w locie, tak w RPA, jak i Ekwadorze. Przedstawiciele Denela uważają, że podpisanie kontraktu nastąpi jeszcze w tym roku.
http://www.altair.com.pl/start-3512
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #231 dnia: Października 10, 2009, 22:17:20 »
Rosjanie zamówili 24 MiGi 29K. Uzupełnią Kuzniecowa
http://en.rian.ru/russia/20091009/156412003.html
11:05 PM

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #232 dnia: Października 13, 2009, 01:14:31 »
No proszę. Jednak stać ich na taki zakup :D

John Cool

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #233 dnia: Października 13, 2009, 01:19:30 »
Na razie z tego co wiem to są zapowiedzi, ale jest to całkiem prawdopodobne.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #234 dnia: Października 13, 2009, 15:49:33 »
Nie wiedziałem gdzie to wrzucić...
Najnowsze fotki EC135 dla LPR. Jest po prostu pięęękny! :)

http://lotnictwo.net/galselect.php?p=0&ui=133&mi=52&quer=1=1&ti=701&selectby=fotoID%20DESC&wpis=

Faktycznie śliczny. Prztyczek w nos dla Augusty/Świdnik. Czyli LPR został z 1 A109 Power a reszta to ECeki? Ile ich kupili?. Wiecie za ile sztuka? W tej sytuacji pseudo modyfikacja MI-2Plus idzie do kosza. Bo raczej nikt tego nie kupi. Już prędzej Kanie ale z tego co wiem to już temat zamknięty.
Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

rumcajs555

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #235 dnia: Października 13, 2009, 17:28:35 »
Yabe nowych śmigłowców będzie 23.Mi-2 plus było modyfikacją tymczasową.Niestety czas ucieka i Mi-2 powoli odchodzi do przeszłości.A szkoda bo ładny to śmigłowiec,ale czas najwyższy był aby go zastąpić.Za ile sztuka to Ci nie powiem,ale tu nie należy tak bardzo kierować się kosztami a jakością i możliwościami ratowniczymi-a tych EC-135 ma znacznie więcej niż Mi-2 czy A-109.Ot choćby lepiej zaprojektowana kabina.Tu nie chodzi tylko o wymiary,ale przede wszystkim o aranżacje przestrzeni tak aby było ergonomicznie.W A-109 wszystko było jakoś chaotycznie rozłożone,w EC-135 wszystko jest na swoim miejscu.Wnioskuje to jedynie ze zdjęć bo nigdy na żywo nie widziałem wnętrza ani EC-135 ani A-109.Jedynie dość często oglądałem wnętrze Mi-2 przekazując na pokład lub odbierając z jej pokładu pacjentów.Na codzień jeżdzę karetką specjalistyczną więc co nieco na temat aranżacji jestem w stanie powiedzieć bo jezdziłem już różnymi ratowniczymi jezdzidłami.

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #236 dnia: Października 13, 2009, 18:40:27 »
Słuchajcie Panowie robimy składke potrzebne jest 5 milionów dolców: http://www.altair.com.pl/start-3549 . Pragnę przypomnieć, że nowe Su kosztuje 35mln $.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #237 dnia: Października 13, 2009, 19:08:10 »

John Cool

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #238 dnia: Października 15, 2009, 16:50:23 »
Pierwsze F-16C/D Blk. 52 dla Pakistanu:




Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #239 dnia: Listopada 14, 2009, 20:18:33 »
http://www.altair.com.pl/start-3704

Francja zakupi jeszcze 60 myśliwców Rafale. W sumie będą mieć 180 maszyn. Ho ho nawet mimo pojawiających się wreszcie w Rosji zamówień nowych maszyn chyba jeszcze długo nie będą w stanie zagrozić (oczywiście teoretycznie) bogatym krajom europejskim  :118: