0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
22 marca wytwórnia Guizhou Aircraft Industry Corporation (GAIC) przekazała wojskom lotniczym dwa ostatnie wyprodukowane samoloty JJ-7A. Samoloty, o numerach burtowych 3827 i 3828, trafiły do 2. Lotniczej brygady szkolnej. Dwumiejscowe JJ-7A to chińskie kopie samolotów szkolnych MiG-21U.Dwa zmontowane przez GAIC JJ-7A to ostatnie w historii wyprodukowane samoloty rodziny MiG-21 (. Ich produkcja, m.in. w ZSRS i ChRL, trwała 58 lata, od 1959 do 2017. Pierwotnie informowano, że GAIC zakończy produkcję JJ-7A w 2015, ostatecznie jednak ta potrwała 2 lata dłużej. W sumie w ZSRS, ChRL, Indiach i Czechach wyprodukowano blisko 15 tys. samolotów rodziny MiG-21 (Tanzania wymieniła J-7, 2013-11-15).Wytwarzanie jednomiejscowych J-7 z rodziny MiG-21 Chengdu Aircraft Industry Group zakończyła w 2013. Wówczas to dostarczono Bangladeszowi ostatnie z 16 zamówionych wielozadaniowe F-7BGI.ChRL nie kupiła od ZSRS licencji na produkcję samolotów szkolnych rodziny MiG-21. Według nieoficjalnych informacji, za wzór dla budowy kopii posłużył Chińczykom MiG-21US pozyskany w 1979 od Egiptu.
MiG-29, Su-22, F-16, C-295, C-130, M-28, TS-11, PZL-130, SW-4, Mi-2, Mi-24, W-3, Mi-8/17, Mi-14, W-3 PL, W-3, BSR Orbiter, W-3 SAR, G-550, SH-2G.Statki powietrzne z zagranicy: Włochy – F-2000 Eurofighter, M-346, Hiszpania - F-2000 Eurofighter, Austria – Saab J105 OE, Ukraina – Su-27, An-26, Ruminia – MiG-21, C-27 J, Holandia – F-16, Niemcy - F-2000 Eurofighter, Litwa – C-27, USA – B-52, B-1, AWACS.