Autor Wątek: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]  (Przeczytany 129967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #420 dnia: Lutego 01, 2019, 23:44:19 »
O proszę ! To jest racjonalnie myślący naród który w przeciwieństwie do mieszkańców "Bolandii" nie da się nikomu wyru... o przepraszam, oszukać.  :056:

Niemcy nie chcą F-35A

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=27301
https://www.defence24.pl/f-35-wypada-z-gry-super-hornet-i-eurofighter-finalistami-niemieckiego-przetargu
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #421 dnia: Grudnia 27, 2019, 22:18:16 »
Algierski portal MenaDefense informuje, że Algieria zamówiła 14 myśliwców wielozadaniowych stealth Su-57E oraz po 14 bombowców frontowych Su-34 i myśliwców wielozadaniowych Su-35 w wersjach eksportowych. Opcja przewiduje dostawy jeszcze po 14 Su-34 i Su-35. Według MenaDefense, decyzję o zawarciu kontraktu podjęto w sierpniu 2019 podczas pokazów lotniczych MAKS pod Moskwą.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29631
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #422 dnia: Grudnia 31, 2019, 22:05:07 »
Nie do końca zakup, ale parę baksów i tak zmieni właściciela:
https://www.defence24.pl/grecja-zdecydowala-sie-na-f-16v
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #423 dnia: Marca 18, 2020, 22:33:21 »
IG Metall ostrzega przed kupnem F/A-18E/F i EA-18G

Cytuj
Jeden z największych niemieckich związków pracowników przemysłu lotniczego i kosmicznego IG Metall (skupiający pracowników Airbus Defence & Space, Hensoldta, MTU i Premium Aerotec) w liście otwartym do ministrów obrony i gospodarki ostrzegł rząd w Berlinie, że ryzykuje narażeniem całego europejskiego przemysłu obronnego, jeśli wybierze samoloty Boeinga jako następców Tornado.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30148

Kolejny przykład jak należy prawidłowo walczyć o swoje interesy.
Niemcy zrezygnowali z F-35, teraz nie chcą Super Horrora.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #424 dnia: Marca 19, 2020, 08:34:17 »
Odnośnie w/w informacji to takie spostrzeżenie mi się nasunęło, że nie "Niemcy" nie chcą eF-ów a wąsacze ze związków zawodowych. I jak się to ma do "uczciwych i transparentnych" konkursów które w Polsce tak mocno było podnoszone przy naszym wyborze F-35. Ha? ;)

Offline EMP

  • *
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #425 dnia: Marca 19, 2020, 10:08:13 »
Niemcy nie chcą F-35 bo  Rosja to ich strategiczny sojusznik, a USA blokuje niemieckie próby dominacji Europy. Tajemnicą poliszynela jest też fakt, że niemieckie elity są mocno sponsorowane przez Rosję.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2020, 12:12:25 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #426 dnia: Marca 19, 2020, 13:25:59 »
No to tak dla wyjaśnienia:
Chyba to jednak tylko w naszym "kraju-raju" te F-35 zostały zamówione bez przetargu, bez uzbrojenia i bez offsetu.
Umowa jest tajna (bo to co dziś wiemy to akurat zostało ujawnione w większości przez kontrahenta z USA).
Ale to nasi anonimowi urzędnicy wyrzucają mld.
A uzbrojenie i tak będziemy musieli kupić prawdopodobnie na podstawie odrębnych umów. Sam brak umowy offsetowej pominę tu milczeniem.
I te powyższe stwierdzenia to nie moje przemyślenia ;).
Zainteresowanym tematem polecam zapoznać się z artykułem w czasopiśmie Raport Wojsko Technika Obronność 02/2020.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2020, 13:46:24 wysłana przez KosiMazaki »

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #427 dnia: Marca 19, 2020, 14:11:23 »
Zakupy broni to przedłużenie polityki państwa - wszelkiej. Idiotyzmem jest transparentność takich procesów, powinna być kontrola jedynie wewnętrzna, również polityczna (komisja sejmowa, NIK), bez udzielania szerokiej informacji. I tak nigdy nie dowiemy się co dodatkowo rządy chcą załatwić/za co zapłacić przy takich transakcjach. Nie oszukujmy sami siebie. Tak było z Caracalami, tak jest z F-35. Taka Finlandia, która jest dziś przywoływana na wzór transparentności, prowadzi specyficzną politykę balansowania pomiędzy Rosją a NATO z wyraźnym ciążeniem ku sojuszowi ostatnio. Jeżeli byłaby taka transparentna i niezależna politycznie kiedyś  czy kupiłaby MiGi - 21? To było naprawdę najlepsze co mogła mieć na lotniskach w latach 70?


Nie wyklucza to oczywiście przeprowadzenia konkursów na uzbrojenie na podstawie SIWZ opracowanych przez IU MON. Możemy się rozwodzić na temat specyfikacji, ale co do umowy to tylko ogólnych warunków.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2020, 18:55:49 wysłana przez KosiMazaki »
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline EMP

  • *
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #428 dnia: Marca 19, 2020, 15:49:22 »
Zgadzam się z przedmówcą. My nie wybrzydzamy na cenę która jest wysoka ale dostaniemy samoloty w standardzie Block 4 + pakiet szkoleniowy i logistyczny:
https://www.defence24.pl/polskie-f-35-drozsze-niz-dla-amerykanow

Z kolei Ukraina podpisała umowę z USA na dostawę gazu z wykorzystaniem polskiej infrastruktury:
https://www.energetyka24.com/trojmorze-plus-usa-i-polska-wespra-gazem-ukraine-analiza

Przypadek?

Oczywiście powinniśmy się targować bardziej, z tym że ja nie wiem jak bardzo bardziej.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #429 dnia: Marca 19, 2020, 17:07:34 »
Odnośnie w/w informacji to takie spostrzeżenie mi się nasunęło, że nie "Niemcy" nie chcą eF-ów a wąsacze ze związków zawodowych. I jak się to ma do "uczciwych i transparentnych" konkursów które w Polsce tak mocno było podnoszone przy naszym wyborze F-35. Ha? ;)

Jeden wielozadaniowy samolot taki jak Eurofighter dla Niemiec i pozostałych, najsilniejszych państw UE to nie tylko sam system uzbrojenia. To też inwestycja w gospodarkę, dodatkowe miejsca pracy, rozwój nowoczesnych technologii i zdobywanie cennych doświadczeń i kompetencji które pomogą w przyszłości w opracowaniu samolotu bojowego klasy stealth kolejnego pokolenia. Coś o czym nasz Kraj może tylko pomarzyć.. Z tej perspektywy wybór Eurofightera, a nie kupowanie gotowej technologi rodem z "Hameryki" wydaje mi się oczywisty.  :icon_wink:
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #430 dnia: Marca 19, 2020, 19:05:04 »
Idiotyzmem jest transparentność takich procesów, powinna być kontrola jedynie wewnętrzna, również polityczna (komisja sejmowa, NIK), bez udzielania szerokiej informacji.

Przepraszam Rutkov ale gónwo prawda. To są pieniądze publiczne, moje, twoje, nasze. Skoro Państwo wymaga ode mnie, że ja wydając z tej kupki złotówkę muszę być transparentny, a co gorsza wytłumaczyć się z każdej wydanej, to to ja wymagam tego samego od Państwa. Zwłaszcza jak idzie o takie kwoty. Z przychodów też się muszę tłumaczyć. Żadna tam tajemnica (ani wojskowa, ani publiczna), a kontrola największą formą zaufania. Kupować mądrze, przejrzyście i niech sobie wróg wie. Może się dwa razy zastanowi zanim naciśnie guziczek.

Przy naszych politykach i ich podatności na koperty to kasa by wyszła i nic nie zostało kupione. W zamian byś jedynie otrzymał odpowiedź, że: "Olej potaniał".

Niemcy natomiast mają swoje problemy. Tornado wychodzące z obiegu, Phantomy które wyszły z obiegu, Eurofightery co lada moment wyjdą z obiegu i są drogie w utrzymaniu. Wzięli super horrory żeby móc zapchać wszystkie dziury, a nie tylko jedną F-35. Mają nauczkę po Eurofighterach, drogie zabawki i bez przyszłości.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #431 dnia: Marca 19, 2020, 22:49:58 »
Ooo...dwa zdania rano a wieczorem już niezłe zamieszanie. Odnośnie zakupu przez Polskę F-35 zebrałem kilka faktów (z tzw. branżowych gazet).
1. w październiku 2017 pojawiła się oficjalna informacja o chęci pozyskania nowych wielozadaniowych samolotów.
2. 23.11.2017 Inspektor Uzbrojenia MON rozpoczął fazę analityczno-koncepcyjną (z planowanym końcem w pierwszym kwartale 2019) "Zwiększenie możliwości realizacji zadań w ramach ofensywnej i defensywnej walki z potencjałem powietrznym przeciwnika oraz zadań wykonywanych w celu wsparcia działań lądowych, morskich i specjalnych - Wielozadaniowy Samolot Bojowy" co rozpoczęło oficjalnie program "Harpia" i rozesłało do producentów RFI (Request For Information) czyli zapytanie o informację.
3. 22.12.2017 IU zakończył przyjmowanie ofert. Na liście potencjalnych dostawców znalazły się Lockheed Martin Corporation z F-16V i F-35A, Boeing Company z F/A-18E/F (i podobno F-15), Leonardo S.p.A z Eurofighter Typhoon, SAAB AB z JAS-39E/F Gripen. W jednej z gazet wymieniono też firmę z Polski Fights-On Logistics Sp. z o.o (?). I z tymi firmami prowadzono dialog techniczny.
4. W listopadzie 2018 Minister Obrony Narodowej polecił Szefowi Sztabu przyspieszyć działań.
5. 28.05.2019 (a wg Skrzydlatej Polski 02/2020 było to 28.03.) IU wystosował zapytanie (LoR - Letter Of Request) do Amerykanów o możliwość zakupu, warunków i ceny 32 egz. F-35 w ramach tzw. procedury FMS (Foreign Military Sales).
I to skończyło wybieranie.
6. 11.09.2019 amerykańska Agencja do Spraw Współpracy Obronnej DSCA (Defence Security Cooperation Agency) przekazała, że Departament Stanu wydał zgodę na potencjalną sprzedaż F-35 za maksymalną kwotę 6,5 mld $. Polska wystąpiła o zakup 32 samolotów, 33 silników wraz z pakietem części zamiennych oraz szkoleniem i wsparciem.
7. 27.09.2019 zgodę wydał Kongres.
I zaczęły się formalne negocjacje.
8. 31.01.2020 Minister Obrony Narodowej podpisał zgodę LoA (Letter of Acceptance) na zakup za 4,6 mld $ (+ VAT), z dostawą samolotów w latach 2024-2030 (i będą to maszyny z najnowszym oprogramowaniem Block 4). Staniemy się 14. krajem, który kupił F-35.
Taaaa daaaam. Kurtyna.
I się zapytuję czego się czepiacie? Było zapytanie do kilku producentów? Było. Przez ponad rok prowadzono analizy, rozmowy (a że nie spędzono tych samolotów do Polski na loty porównawcze jaki zrobili to Finowie? No cóż, kto bogatemu zabroni. A stawiam dolary przeciwko orzechom, że i tak wybiorą F-35 więc zaoszczędziliśmy i tych dolarów, i czasu). A na poważnie jaki obecnie jest konkurent porównywalny z F-35? Nie ma. O ile w czasie poprzedniego wyboru to biorące w nim udział typy pochodziły z jednej generacji i prezentowały też podobne możliwości i było w czym wybierać, to obecnie nic takiego nie ma. Mamy zatem czekać (ile, 5-10 lat?) na pojawienie się innych typów żeby w "uczciwym, transparentnym, ze szlachetnym offsetem" wybrać tego jedynego, najlepsiejszego z najlepsiejszych św. Graala? Jestem na nie. Kupiliśmy to co było potrzebne, za "standardową" kwotę. I wszystko. A te górnolotne "moje pieniądze, chcę wiedzieć na co są wydawane, jak i dlaczego" w zbrojeniówce się nie sprawdzają (to nie zakup papieru do urzędu). Howgh.
PS1. Oczywiście to co wyżej napisałem jest tylko moją projekcją i to możliwe, że niewiele mającą odzwierciedlenie w rzeczywistości.
PS2. A wiecie, że gdy te samoloty będą schodziły z wyposażenia to większość z szanownego The Forum będzie wąchała kwiatki od spodu? Tego chyba już nie pojmę żeby jednym typem samolotu będą latać nawet trzy pokolenia (dziadek, ojciec, wnuk) (bo to tak jakby Bf-109 walczyły w roku 1990!).

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #432 dnia: Marca 20, 2020, 11:22:13 »
I się zapytuję czego się czepiacie? Było zapytanie do kilku producentów? Było. Przez ponad rok prowadzono analizy, rozmowy (a że nie spędzono tych samolotów do Polski na loty porównawcze jaki zrobili to Finowie? No cóż, kto bogatemu zabroni. A stawiam dolary przeciwko orzechom, że i tak wybiorą F-35 więc zaoszczędziliśmy i tych dolarów, i czasu). A na poważnie jaki obecnie jest konkurent porównywalny z F-35? Nie ma. O ile w czasie poprzedniego wyboru to biorące w nim udział typy pochodziły z jednej generacji i prezentowały też podobne możliwości i było w czym wybierać, to obecnie nic takiego nie ma. Mamy zatem czekać (ile, 5-10 lat?) na pojawienie się innych typów żeby w "uczciwym, transparentnym, ze szlachetnym offsetem" wybrać tego jedynego, najlepsiejszego z najlepsiejszych św. Graala? Jestem na nie. Kupiliśmy to co było potrzebne, za "standardową" kwotę. I wszystko. A te górnolotne "moje pieniądze, chcę wiedzieć na co są wydawane, jak i dlaczego" w zbrojeniówce się nie sprawdzają (to nie zakup papieru do urzędu). Howgh.

Nie przesadzaj i czytaj ze zrozumieniem. Nikt nie napisał żeby nie kupowali. Kupić to trzeba było już dawno, bo sprzęt nie młodnieje i zużywa się (nie tylko w lotnictwie, zobacz co się w MW dzieje np. z okrętami podwodnymi). To też nie oznacza, że musiał być to F-35... nie zawsze nowsze/droższe znaczy też lepiej. Wszystko da się spokojnie przeanalizować i wcale nie trzeba być jak Finowie (choć Ci akurat szanują publiczne pieniądze). Sami F-35 wojny też się nie wygra. Niemniej nie zgadzam się aby robić to od czapy w sposób utajniony, niejawny, pokręcony, na kolanie, nocą, tylko dlatego, bo to jakieś ministerstwo. Nie po to ustalaliśmy jakieś tam prawo, procedury, żeby stosować je teraz wybiórczo. Dlatego napisałem to co napisałem.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #433 dnia: Maja 16, 2020, 23:29:56 »
Na stronach zamówień wojskowych rosyjskiego ministerstwa obrony pojawiło się wczoraj ogłoszenie o zleceniu produkcji myśliwców Su-35 zakładowi KnAAZ z Komsomolska nad Amurem. Najciekawsza przy tym jest informacja, że zakup dotyczy kontaktu numer CAIRO/N/AF/ROSOBORONEXPORT/2018/10 (P/1781811151143) z dnia 19.03.2018г.
Podsumowując, jest to pierwszy raz, kiedy oficjalnie zostały potwierdzone doniesienia prasowe o nabyciu przez Egipt rosyjskich myśliwców Su-35. Fakt ten był dotąd ukrywany przez obie strony transakcji w obawie przed amerykańskimi sankcjami CAATSA. Wielkość zamówienia szacowana jest na 26 samolotów. Pierwsze dwa mają zostać dostarczone w roku bieżącym. Zakończenie dostaw spodziewane jest w połowie 2023 r.
https://www.facebook.com/militarium.net/photos/a.222710007782588/2876551305731765/?type=3&theater
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #434 dnia: Października 24, 2020, 19:40:47 »
Fakt warty odnotowania:
Cytuj
23 października 2020 włoskie wojska lotnicze (Aeronautica Militare Italiana) odebrały ostatni z zamówionych samolotów wielozadaniowych Eurofighter Typhoon. Ceremonia odbyła się w fabryce Leonardo w Turynie Caselle, w północno-zachodnich Włoszech. Ostatni F-2000A, MM7356, IS082, jest przeznaczony dla 132° Gruppo (Dywizjonu) 51° Stormo (Skrzydło) stacjonującego w Istranie.

Źródło: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31758

A tak "niedawno" co oblatali prototyp...jak ten czas migiem leci.