Kody źródłowe są komuś potrzebne jak chce sobie na własną rękę modernizować awionikę samolotu, takie możliwości w wypadku użytkowników samolotów F-16 ma wyłącznie Izrael, więc i tylko on uzyskał odpowiednie dane. Jak już było wielokrotnie powtarzane, w naszym wypadku pozyskiwanie tego nie ma absolutnie żadnego sensu, bo szanse na to, że wytworzymy coś własnego co będziemy chcieli dodać do naszych maszyn jest żaden, po za tym posiadanie kodów źródłowych to jedno, drugie to umiejętne ich wykorzystanie - zmienienie oprogramowania tak by wszystko działało, a to i tak potrafi tylko producent (Izraelczycy sporą cześć awioniki do swoich F-16I robili w kooperacji z amerykanami)
Co do sporu o JSF to kody źródłowe to tylko czubek góry lodowej, natomiast tym co rozpoczęło całą reakcję była kasacja prac nad alternatywnym napędem, który miał być wykonany we współpracy GE i R&R – pozostawienie wyłącznie jednego producenta silników i do tego amerykańskiego PW, poważnie zmniejszyło faktyczny udział Anglii w projekcie i znacznie uzależniłoby ich od Amerykanów, co im się niezbyt spodobało.