Autor Wątek: P 51  (Przeczytany 7779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

P 51
« dnia: Stycznia 08, 2006, 10:43:25 »
Obiło mi się o uszy, że jakiś typ Mustangów miał działka 20 mm, chyba Hispano
Wiecie coś na ten temat ?
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Schmeisser

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 08, 2006, 10:53:16 »
Mustang I wersja A, dostarczana do Herbatlandu w ramach lendleasu w 41 roku  miała cztery działka Hispano , z jakims śladowym zapasem amunicji do gonienia bombowców, przy czym gonienie wychodziło tak średnio ze względu na gaźnikowy silnik.
Próbowano go nazywac Apache, ale koniec końców na początku 42 roku przyjęto oznaczenie Mustang Mk.1a

Jak czytam miały numery FD418 - FD567. Angli nie odebrała wszystkich swoich maszyn od farmerów.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: P 51
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 08, 2006, 11:16:42 »
To nie do końca tak.
Ten z 4x20mm to tylko P-51 i to on posiadał hamulce aerodynamiczne,
A-36 (Apache) 6x12,7mm (ale dwa w kadłubie),
P-51A 4x12,7mm,
Mustang MkI 4x12,7mm + 4x7,62mm,
a dalej to już wszyscy wiedzą
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2006, 11:23:22 wysłana przez Ranwers »
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

kaa

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 08, 2006, 11:22:17 »
a co ma gaźnikowy silnik do gonienia bombowców? czy nie chodzi raczej o słabe osiągi Allisona na większych wysokościach?

Schmeisser

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 08, 2006, 11:26:49 »
Cytuj
These Lend-Lease Mustangs were designated Mustang Mark IA by the RAF and NA-91 by the factory. The RAF serial numbers assigned to this lot were FD418/FD567. For contractual purposes, these aircraft were assigned the US designation of P-51, and the Allison V-1710-F3R engine was given the US Army designation V-1710-39. The P-51s were assigned the USAAF serials 41-37320/37469. The Mustang IA differed from earlier versions in having the machine guns replaced by four 20-mm wing-mounted Hispano cannon, with most of the long barrels protruding well ahead of the wing. Throughout 1941, the Army referred to these aircraft under the name *Apache*, but this was changed to *Mustang* at about the time the deliveries began in mid- 1942.

na podstawie American Combat Planes, Ray Wagner, Third Enlarged Edition, Doubleday, 1982

... ale też nie twierdze że to do przesady wiarygodne źródło

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: P 51
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 08, 2006, 11:36:55 »
No przygwoździłeś mnie cytatem. Ale nie poddaję się. Ja kiedyś mocno zagłębiłem się w tę kwestię i nawet wykonałem na własny użytek taką ściągę co gdzie i kiedy.
I tak mi wychodzi jak powyżej.
Jednak MASZ RACJĘ - także Mustang MkIA = 4x20mm
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: P 51
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 08, 2006, 11:53:54 »
A jak Wam się wydaje co było lepsze : 6x 12,7mm  w mustangu
czy dwa 20mm działka i cztery 0.303 karabiny w spitcie?
Mustang musiał się troszkę nagimnastykować i postrzelać żeby poważnie trafić np. Mesia,
a jak to było ze Spitfirem?
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: P 51
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 08, 2006, 12:03:44 »
półcalówki potrafiły odciąć skrzydło ze sporej odległości.
W Spicie samo umieszczenie km-ów było nieco niefortunne. Przy dużym "g" skrzydła się uginały (jak wszystkie zresztą) a km traciły na celności. Zauważ że potem robiono Spita z płatem "E" gdzie całe uzbrojenie przesunięto bliżej kadłuba.
Btw - dwa km 7,62 zastąpiono jednym 0,5" więc odpowiedz sobie sam.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

kaa

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 08, 2006, 13:55:02 »

kermadec

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 09, 2006, 17:44:10 »
Wg. Billa Gunston'a :
A-36 Apache - "Pod wieloma względami różniły się ... do wcześniejszych Mustangów.Wyposażono je m.in. w silnik V-1710-87 (988kW);hydraulicznie sterowane hamulce areodynamiczne usytuowane powyżej i poniżej skrzydła,mniej więcej w połowie cięciwy profilu;w zamek pod każdym skrzydłem,przystosowany zarówno do podczepiania bomb o wagomiarze 500 funtów,jak i urządzenia produkującego zasłonę dymną,oraz w odrzucany zbiornik paliwa.Uzbrojone były w 6 karabinów kal. 12,7mm,z których dwa znajdowały się wdolnej części dziobu,a dwa w każdym skrzydle."
(North American P-51 Mustang -seria "Słynne samoloty")

Wersja z czterema Hispano-Suiza została wysłana dla angoli i miała silnik V-1710-39.NAA budowało go jako NA-91 a tealander'si nazywali go IA.
Problem polega na tym,że na początku właśnie IA nazywano Apache ale w momencie rozpoczęcia dostaw lend-lease zmieniono na Mustang.I tu całe zamieszanie:)
Pozdrawiam.

P.S.Schmeisser-wiem że cytowałeś podobnie ale może ktoś ma problem z angielskim;)

Botras

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 09, 2006, 18:19:26 »
A jak Wam się wydaje co było lepsze : 6x 12,7mm  w mustangu
czy dwa 20mm działka i cztery 0.303 karabiny w spitcie?
Mustang musiał się troszkę nagimnastykować i postrzelać żeby poważnie trafić np. Mesia,
a jak to było ze Spitfirem?

Lepsze to były te cztery British Hispano. Post factum Amerykanie wypełniają-deklarację-podatku-dochodowego-od-osób-fizycznych o tym jaki świetny to był wybór - 4, 6 czy 8 półcalówek i to dlatego ich myśliwce nie miały działek 20mm. A prawda jest taka, że chcieli mieć dwudziestki i nawet kupili licencję na British Hispano, ale jakiś debil uznał, że on wie lepiej jak działko powinno być skonstruowane i "poprawił" je. Efekt był taki, że właściwie do końca wojny nie doprowadzili swoich 20mm ANM2 do stanu pozwalającego im w pełni zaufać.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: P 51
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 09, 2006, 18:41:45 »
dlatego ich myśliwce nie miały działek 20mm
Hm, Helcat, Corsair, P-38, cytowany P-51, to mało ?  Pisanie że wcale to przesada. Jest Jasne że tylko niektóre wersje w/w maszyn. Uzbrojenie 0,5" preferowano w USA i tyle. Anglicy mieli inny standard - 4x20mm (Spity to wyjątek)
Kermadec - a z tym angielskim to do mnie ?
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Elwood

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 09, 2006, 19:33:48 »
Bill Gunston, dla niektórych guru i amerykański Jefim Gordon i Emmerling w jednej osobie, to jeszcze zniosę. Ale powoływanie się na serię "Słynne samoloty" w tym dziale to jest nietakt i mam nadzieję że nie będziemy już do tego zagadnienia wracać.
End of OT.

kermadec

  • Gość
Odp: P 51
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 09, 2006, 20:13:26 »
1.Ranwers-broń Boże nie do ciebie.Tak podałem tylko "po polskiemu".

2.Elwood-a co za różnica z czego skoro na fotografiach dokładnie widać,że wersje z hamulcami aerodynamicznymi nie mają czterech 20mm?
Rozumiem,że seria "Słynne samoloty" to nie jest cud świata a i z wiarygodnością róznie ale....to jedyne co miałem pod ręką żeby cytować (bo tych danych jestem pewien) ponieważ nie chciałem pisać z głowy.A teraz zedytuje moją wypowiedź usuwając autora i tytuł serii byś sie nie gorszył tym widokiem;).
Pozdrawiam:)

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: P 51
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 09, 2006, 20:23:40 »
ok ok. Ja nie w tej lini wstawiłem informację o hamulach aero. To A-36 Apache (zwany też Invaderem) miał hamulce aero. Mój błąd. Sorki
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym