Jak sam autor zastrzegł się powyżej tabelki: "Niżej przedstawione jest zestawienie porównawcze
oparte na prostych obliczeniach". Zatem możemy być niemal pewni, że pan Sołtyk zastosował tzw. inżynierskie wzory, które potrafią z dużym przybliżeniem określić dane poszczególnych osiągów - gdy nie dysponujemy takimi liczbami "z reala".
Jak dotąd nie zetknąłem się z podawaniem najmniejszego promienia skrętu w instrukcji żadnego z polskich myśliwców itp. (a cytowano tam rezultaty testów z ITLu). A wierzcie mi, że zależało mi na odnalezieniu tego w jakimś dokumencie, bym mógł udowodnić niedowiarkom na różnych UBIkacjach, że nie tylko jakieś I-16 czy Zero miały "legendarną" zwrotność. A przekonaj tu fanboya z Kansas czy innego tam Texasu :chuck, że pezetelki też "kręciły się na dziesięciogroszówce"

Najostrożniejszy byłbym co do szacunków odnośnie Jastrzębia - w zeszłym roku przekonaliśmy się, że jeszcze możemy się o tej maszynie sporo dowiedzieć... tym bardziej, że praca pana Sołtyka nie jest jakimś zbiorem przedruków z fabrycznej dokumentacji, ale zbiorem wspomnień zgromadzonych na przestrzeni wielu lat... (nie łapałbym go więc za cyferki).
Uzupełnię wypowiedź Schmeissera jedną z moich ulubionych opowieści, jak to zorganizowano latem (tym, co "było piękne tego roku") pozorowaną walkę powietrzną między kandydatem "w przetargu" na Polish air superiority fighter

, seryjnym myśliwcem amerykańskim typu Seversky EP-1 (czyli P-35, pradziadek Thunderbolta), a Łosiem właśnie. I jaki efekt? pzL pWn j00, suxxor!
