Autor Wątek: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.  (Przeczytany 88916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #75 dnia: Lipca 31, 2008, 19:00:39 »
Ale wredni... nie nanieśli numeru bocznego na tego Ka-52. Poprzednio oglądaliśmy zaś '61'. Szkoda że w tekście nie ma żadnych ciekawych informacji... oprócz spostrzeżeń spottera :)

Wszystkiego się wyprę i zwalę na Janka, tak jak mnie uczyliście  :021:

No jak zwykle... Dyżurny winny musi być :021:
« Ostatnia zmiana: Lipca 31, 2008, 19:07:51 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #76 dnia: Września 27, 2008, 23:31:13 »
Kolejne zdjęcia tegoż Ka-52, tym razem w locie.

Tym razem możliwe jest rozpoznanie nr bocznego. Jak widać to ciągle '061'.













John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #77 dnia: Października 13, 2008, 23:17:51 »
Rosjanie zapowiadają gotowość do produkcji Ka-52 "na 2009 rok": http://en.rian.ru/russia/20081013/117707666.html

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #78 dnia: Października 13, 2008, 23:43:32 »
Czy przypadkiem Kamow, nie zapewnia o gotowości do produkcji seryjnej każdego roku ?

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #79 dnia: Października 14, 2008, 00:01:39 »
W kwestii Ka-50 to, patrząc na kilka niedokończonych kadłubów egzemplarzy seryjnych w Arsienjewie oraz zapowiedzi dokończenia ich budowy (w zeszłym roku np. oblatano nr "26") niby są "gotowi" od jakiejś dekady jak dobrze liczę :P Więc wcale bym się nie zdziwił jakby właśnie tak było.

Natomiast Ka-52 (nie licząc ciągle przebudowywanego prototypu "061") jak dotąd nie budowano - w zasadzie nawet egzemplarzy mogących być uznane za przedseryjne jeśli mam być szczery. Inna sprawa że może nie być wielkiej potrzeby tworzenia w przypadku Ka-52 szeregu egzemplarzy przedseryjnych - uwzględniając fakt że część rozwiązań przetestowano już na wersji jedno-miejscowej.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #80 dnia: Października 14, 2008, 19:22:52 »
Nowo wyprodukowany, prawie ukończony Ka-50, widoczne dodane anteny na nosie, prawdopodobnie z systemu RWR.

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #81 dnia: Października 14, 2008, 19:45:01 »
Czy przypadkiem Kamow, nie zapewnia o gotowości do produkcji seryjnej każdego roku ?

Hahha Sundowner zwaliło mnie to z nóg, poprawiło humor na koniec dnia :D
Ale wygląda to na prawdę :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #82 dnia: Października 20, 2008, 21:28:03 »
Dość ciekawy widok. Prototyp Ka-50 znajdujący się obecnie w...Chinach.

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #83 dnia: Października 29, 2008, 20:33:55 »
Jeszcze kilka zdjęć Ka-52 nr boczny '061'.








Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #84 dnia: Października 30, 2008, 17:32:18 »
Czy K-50 posiada komputer, który wspomaga pilota w locie np. autotrymowanie, lub przed możliwością odcięcia sobie wirnika? (śmigła są dość blisko siebie i mają pewien zakres ruchów, dodatkowo muszą być chodź trochę elastyczne więc teoretycznie mogą się zderzyć-a może się mylę?).
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #85 dnia: Października 30, 2008, 17:46:29 »
To ja dorzucę jeszcze lamerskie pytanie. W jaki sposób dokładnie jest w układzie współosiowym realizowane sterowanie w płaszczyźnie horyzontalnej w trakcie zawisu? Podczas lotu pomaga ster kierunku, ale w zawisie brak opływu powietrza, co w tej sytuacji rekompensuje brak wirnika ogonowego?

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #86 dnia: Października 30, 2008, 17:58:17 »
Wykonanie zakrętu w zawisie na helikopterach tego typu(KA50,KA27,KA52) polega na zwiększeniu obrotów jednego z głównych wirników względem drugiego dzieje się tak automatycznie po naciśnięciu jednego z pedałów.
PS: Jeżeli w moim poście są jakieś błędy ortograficzne to przepraszam

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #87 dnia: Października 30, 2008, 19:06:31 »
Galimex nie do końca ma rację. Obroty wirników są takie same, jedynie zmienia się skok ogólny łopat. Jeśli skręcimy orczykiem skok łopat w jednym wirniku rośnie, w drugim maleje, tak że siła nośna się nie zmienia, ale za to momenty już się nie równoważą i maszyna zaczyna się obracać. ;)
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #88 dnia: Października 30, 2008, 19:48:45 »
Przepraszam za babola  :003:
Ale dwa lata temu czytałem jakiś podręcznik w którym było opisane to zjawisko i najprawdopodobniej zapamiętałem jeden z pomysłów który nie został zastosowany z powodu zbyt skomplikowanej i zdecydowanie cięższej przekładni, moja wina  :006:

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #89 dnia: Listopada 03, 2008, 17:59:08 »
Jeszcze kilka zdjęć Ka-52: