Autor Wątek: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.  (Przeczytany 88904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pepe

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #105 dnia: Stycznia 06, 2009, 10:38:50 »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #106 dnia: Stycznia 06, 2009, 11:04:21 »
Czyli oficjalnie Ka-50 zostaje śmigłowcem bojowym wyprodukowanym w najmniejszej liczbie egzemplarzy, która kiedykolwiek trafiła do służby w historii lotnictwa ?

Jest Rosyjskim odpowiednikiem B-2  :118:

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #107 dnia: Stycznia 06, 2009, 18:41:58 »
Koniec produkcji Ka-50
http://www.altair.com.pl/start-2319

W najnowszym wydaniu AFM pisza ze Ka-50 bedzie nadal produkowany.

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #108 dnia: Stycznia 06, 2009, 21:17:56 »
Dokładnie nie wiadomo. Zawsze mi się wydawało że zamiarem Rosjan jest wyłącznie dokończenie kilku-kilkunastu kadłubów ciągle pozostających na terenie zakładów Roswertol w Arsienjewie.

Kontynuowanie produkcji być może odnosiło się do Ka-52.

Swoją drogą można się pokusić o policzenie ile mniej więcej jednomiejscowych maszyn zbudowano do tego pory.

23 lipca 1982 wzbił się w powietrze prototypowy W-80 o nr '010'. 16 sierpnia 1983 dołącza do niego '011'. 3 kwietnia 1985 roku '010' utracono, więc do prób dołącza '012' w sierpniu 1986 roku. Niedługo potem opracowano 2 egzemplarze przedprodukcyjne W-80Sz-1 ('014' i '015'). W grudniu 1987 roku złożono zamówienie na kolejne, bardziej dopracowane egzemplarze przedprodukcyjne.

Tak powstał '018' (oblot 22 maja 1991 roku, często przebudowywany), a później również 2 egzemplarze - wzorce do produkcji seryjnej: '020' "Werewolf"  oraz '021' "Black Shark" (na eksport początkowo Ka-50 miał się nazywać "Werewolf", ale ostatecznie stanęło w 1996 roku na "Cziorna Akuła"/"Black Shark"). Do 1994 roku bawiono się tymi maszynami w ramach prób państwowych w Torżoku. Ostatecznie postanowiono że '021' będzie wzorcem do produkcji seryjnej. W tym samym roku wojsko dostało pieniążki na 4 maszyny. Dwie pierwsze przyjęto 28 sierpnia 1995 roku, zaś w 1996 otrzymano 2 pozostałe. Otrzymały one numery od '20' do '23. Wojsko szarpnęło się również na egzemplarz '021', który otrzymał nowy numerek - '24'. W międzyczasie trwały kolejne rundy przepychanek z Milem a we wrześniu 1998 roku zrezygnowano z zamówienia na kilkanaście egzemplarzy. Wskutek tego część kadłubków Ka-50 zostaje na terenie zakładu do dziś. Tym niemniej udało się skompletować również jakoś w międzyczasie Ka-50 nr '25' - również często przebudowywany i doposażany.

Potem było kilka lat zastoju i w roku 2006 słyszymy o planach wznowienia budowy jednomiejscowych Ka-50, mimo zaklepania Mi-28N. W roku 2007 na MAKSie widzimy egzemplarz '26', teraz słyszymy że w roku 2008 powstały 3 kolejne. Nie wiemy poza tym czy w 2007 roku powstał tylko '26' czy jeszcze inne maszyny (dotąd niepokazywane).

Podsumowując - z prototypów i maszyn przedseryjnych mamy 010, 011, 012, 014, 015, 018, 020 i 021. Dwie maszyny utracono, zaś 021 stał się "24". Liczymy więc 5 maszyn.

Z egzemplarzy seryjnych - wariant minimalny to od '20' do '26' (jeśli w 2007 sklepano tylko '26') + rzekome 3 nowe sztuki. 10 egzemplarzy. Czyli do dziś istnieje łącznie 15 sztuk jednomiejscowych Ka-50. Z czego wojsko ma 10 - niecałą eskadrę.


Co do nowego uzbrojenia - system Wichr-M jak napisałem już gdzieś kiedyś nie będzie rozwijany i wojsko z niego zrezygnowało. Jego następcą na samolotach Su-25T i śmigłowcach Ka-50/Ka-52 ma być ppk Hermes-A, nomen omen produkcji KPB im. Szipunowa z Tuły (również producenta Wichra).



Pocisk ma mieć zasięg większy niż Wichr-M (powyżej 15km), autopilot ma być uzupełniony układem bezwładnościowym, poza tym (kiedyś tam) ma być dostępny w kilku wersjach, w tym m.in. naprowadzanej półaktywnie laserem (nie wiadomo czy chodzi o kierowanie na odbite impulsy świetlne czy podobnie jak w przypadku Wichra, naprowadzanie w wiązce laserowej) oraz z radarową głowicą pracującą w paśmie milimetrowym. Co z tego wyjdzie nie wiadomo.



Natomiast śmigłowcowi Ka-52 pozostanie na pewno jeszcze alternatywa - system Ataka-W.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2009, 21:24:52 wysłana przez John Cool »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #109 dnia: Stycznia 06, 2009, 21:53:12 »
Czyli do dziś istnieje łącznie 15 sztuk jednomiejscowych Ka-50. Z czego wojsko ma 10 - niecałą eskadrę.
Hehehe, to mniej niż B-2 - tych jest 20 sztuk ;)
To czyni z Ka-50 najmniej liczebną bojową maszyną latającą, w historii, która trafiła do służby.

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #110 dnia: Stycznia 06, 2009, 22:21:02 »
Jeśli do puli Ka-50 (tych może jeszcze ze 2-3 skończą, kto wie :003:) doliczymy Ka-52 (w zasadzie dlaczego nie, to wszak dwumiejscowa wersja Ka-50), to biorąc pod uwagę niusy jest pewna szansa że jednak B-2 obroni tytuł :D

EDIT: Poza tym mniej w linii niż B-2 jest póki co bombowców Tu-160. Za "komuny", licząc 185 TBAP w Pryłukach na Ukrainie + kilka sztuk w bazie Engels, było więcej Blackjack'ów niż B-2, ale tylko 8 bombowców udało się Rosjanom odzyskać z Ukrainy (reszta zutylizowana). Obecnie tych maszyn jest 14 lub 16, nie mam przy sobie listy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2009, 00:03:17 wysłana przez John Cool »

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #111 dnia: Stycznia 07, 2009, 11:30:06 »
Ja mowie o Ka-50 ;)

Jak bede w domu to popatrze na "newsy" jeszcze raz i wpisze co tam dokladnie pisza.

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #112 dnia: Stycznia 07, 2009, 19:15:52 »
Z AFM:

Szef designer od Kamova, Sergei Mikheyev powiedzial ze produkcja Ka-50 ma byc kontynuowana i w przyszlosci Ka-50 dostanie nowe "siliniki" VK-2500 oraz fotel wyzutowy ten sam co ma Ka-52 ktory jest lzejszy od tego z Ka-50.

maverickdan

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #113 dnia: Stycznia 08, 2009, 12:01:45 »
Mam pytanie, mógłby ktoś mnie oświecić i napisać ile kosztuje Ka-50 i Ka-52?

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #114 dnia: Stycznia 08, 2009, 12:48:07 »
Na eksport podawano kiedyś cenę około 12-15 milionów USD$ za nocny wariant Ka-50N/Ka-50Sz (przebudowany '018') według kursów z FY'99, Ka-52 mógł kosztować wówczas o kilka milionów zielonych więcej. Podejrzewam że i tak te liczby są czysto orientacyjne. Nie wiadomo na jakiej zasadzie cena jest liczona i za co (czy doliczono dodatkowe wyposażenie, w tym np. uzbrojenie itp.).

Trochę trudno oszacować cenę  Ka-50 jak do tej pory zbudowano ich łącznie 17 licząc z prototypami (przetrwało do dziś z tego 15 po 2óch katastrofach, co napisałem kilka postów wyżej) wobec nieistniejących zamówień eksportowych, a nawet dalsze zamówienia dla wojska jak widać są niepewne (wierząc AFM są przynajmniej "zamiary" kontynuowania budowy).

Bóg raczy też wiedzieć ile wojsko dało za te kilka nieco "prostszych" Ka-50. Może w ich starej prasie lotniczej/wojskowej z lat 90tych byłaby o tym jakaś wzmianka... choćby i w rublach, które być może dałoby się przeliczyć na USD$ wg. kursu dolara z odpowiedniego roku fiskalnego.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2009, 13:18:38 wysłana przez John Cool »

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #115 dnia: Lutego 20, 2009, 15:57:18 »
Przeglądam sobie dzisiaj w salonikach prasowych gazety, m.in. NTW i tam w lutowym numerze artykuł "Ruszyła produkcja seryjna Ka-52". Dla mnie zdziwko dosyć spore. Na razie nie wiem dokładnie o co chodzi, bo jeszcze nie czytałem.

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami.
Nap.....la z karabina, nie pyta.
Kapitan Bomba, i nie ma ch..a!

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #116 dnia: Marca 21, 2009, 23:41:30 »
Fotografie Ka-52 nr burtowy '062' wykonane 19 marca tego roku:

http://photo.strizhi.info/v/airwolf/airwolf_005/airwolf_002/




John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #117 dnia: Kwietnia 19, 2009, 02:42:19 »
Seryjny Ka-50 o nr taktycznym '24'.


John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #118 dnia: Maja 07, 2009, 01:44:35 »
Zdjęcie kabiny Ka-50 o nr taktycznym #26 dedykuję wszystkim tym którzy narzekają że Ka-50 w DCS jest zbyt ubogo wyposażony. Tutaj proszę Państwa nie ma już tak dobrze i śmigłowiec jest m.in. pozbawiony systemu ABRIS - zamiast niego pilot musi się zadowolić klasycznym wskaźnikiem kartograficznym PK-01-1 :021:




Kilka zdjęć #26 z zewnątrz.



Ponadto rzadko fotografowany egzemplarz o nr taktycznym #24.


John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #119 dnia: Maja 16, 2009, 22:03:38 »
Najwyraźniej istnieje już trzeci egzemplarz Ka-52 '063':