Nie wierzę w to co wiedzę. A gdzie jest ten zgniło-zielono-seledynowy ? 
Głównie jest to podyktowane koniecznością korzystania z PNW czyli Pribora Nocznego Wiżdienia, w tym wypadku zapewne gogli OWN-1 Skosok lub innego typu - to w zasadzie jeden z nielicznych przypadków i odstępstw kiedy we wschodnim sprzęcie maluje się kabiny na czarno.
John, od czego ten trzeci drążek?
Trudno mi powiedzieć, ale sądząc po tym że jest on umieszczony blisko pulpitu kontrolego uzbrojenia i stacji (te zielone przyciski to prawie na pewno tryby jej pracy) to może być na użytek szturmana do sterowania stacją celowniczą.
ps. Po co im dwie wersje tego samego płatowca - w tym jednomiejscowa?
W czasach kiedy badano prototypy i egzemplarze przedseryjne jednomiejscowych Ka-50 (W-80Sz), dwumiejscowy Ka-52 (W-80Sz-2) badany od czerwca 1997 roku (pierwszy egzemplarz noszący nr. burtowy ,,061”) pomyślany był jako maszyna uzupełniająca dla Ka-50, robiąca przede wszystkim za maszynę dowodzenia i organizacji walki, zaś założona na nim awionika miała pozwolić na prowadzenie rozpoznania, wskazywanie celów, podział i priorytety celów pomiędzy grupką dowodzonych Ka-50, a także współdziałanie z wojskami lądowymi.
W tej chwili jednak jest tak że nieliczne seryjne jednomiejscowe Ka-50 będą w zasadzie rodzynkiem, mającym zastosowanie jedynie w 344 ЦБПиПЛС w Torżoku, natomiast rosyjskie wojsko obecnie skupia się na zakupie do 32 seryjnych dwumiejscowych Ka-52 do specjalnego zastosowania operacyjnego - których pierwsze egzemplarze właśnie podziwiamy.
W planach była jeszcze inna, mniejsza maszyna dowodzenia i rozpoznawania celów: Ka-60R. Co interesujące, podczas II wojny w Czeczenii wysłane doświadczalnie dwa śmigłowce Ka-50 w ramach specjalnie wydzielonej grupy operacyjnej BUG (Bojewaja Udarnaja Grupa) koordynowane były przez specjalnie zmodyfikowany śmigłowiec Ka-29WPNCU - Wozdusznego Punkta Nawiedienia i Ciele-Ukazania. Było to jednak rozwiązanie doraźne - na które zresztą w swoim czasie też poskąpiono pieniędzy (były to lata 1997-2001 a więc stosunkowo "chude" pod tym względem).
Co interesujące jest możliwe że ma miejsce jakaś integracja wyposażenia Ka-50 oraz Ka-52, zwłaszcza że parę stron wcześniej w tym watku wklejałem zdjęcie zmodernizowanego kokpitu Ka-50... z kabiną wyposażoną w sumie tak jakby na modłę tego powyższego Ka-52:
