Autor Wątek: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.  (Przeczytany 88897 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« dnia: Lutego 14, 2006, 01:11:21 »
Wydzielone z 1.2 Black Shark



Wot technika !  :020:


Co do wiropłatów, ja wolę maszyny, w których pilot coś robi, gdzie każdą zmianę skoku ogólnego i okresowego musi kontrować nogą i gdzie połowa zjawisk fizycznych związana ze śmigłowcami nie jest wycięta magiczna różdżką:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6596247059952798220&q

Prawdziwi piloci latają układami klasycznymi ze śmigłem ogonowym  :003: przynajmniej można skierować nos maszyny w punkt w ułamek sekundy i poprawnie wykonać hamerheada  :002: no i maszyna nie jest koszmarem mechaników (zwykle :004: )
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2006, 17:28:09 wysłana przez Kusch »

Schmeisser

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2006, 11:20:18 »
Tatus , a jak ty niby chcesz mieć wpływ na zmianę skoku okresowego w śmigłowcu :D ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 14, 2006, 11:44:19 »
Wiesz, masz taką wajchę po środku i ją możesz odchylać do przodu, tyłu i na boki - to się nazywa drążek skoku okresowego. Ale to może być zbyt skomplikowane jak na pancerniaka :021:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 14, 2006, 12:12:56 »
Nie mój drogi :P ten drążek po środku służy do zmiany kąta natarcia wirnika :P w sposób dookólny
Skok okresowy reguluje się sam za pomacą automatu krzywkowego zainstalowanego w okolicy wirnika głównego , a jego zadaniem jest takie ustawianie kąta natarcia łopat by każda generowała identyczna siłę nośną niezaleznie od tego czy porusza się w kierunku zgodnym z kierunkiem lotu śmigłowca czy przeciwnym

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 14, 2006, 12:37:23 »
Otóż nie, do zmiany kata natarcia "w sposób dookólny" jest drążek skoku ogólnego umieszczony po lewej stronie (również nazywany dźwignią zespoloną). Do wyrównywania sił nośnych wytwarzanych po obu stronach wirnika (różnicy wynikłej z szybkości poruszania sie śmigłowca) służą przeguby pionowe w głowicy wirnika.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 14, 2006, 15:42:13 »
Oczywiście, że śmigło ogonowe nie jest niezbędne, mamy konstrukcje z dwoma wirnikami współosiowymi (Ka-50), mamy konstrukcje dwuwirnikowe podłużne (CH-47), poprzeczne (Mi-12) i przeciwbieżne (HH-43) no i współosiowe ABC (XN-59A). Jednakże układ Klasyczny nadal króluje nad innymi jeżeli chodzi o koszta, łatwość serwisowania i manewrowość. Układy dwuwirnikowe mają większą bezwładność i bardzo silny efekt żyroskopowy, dlatego nigdy nie wykonają takich ewolucji jak śmigłowce z układem klasycznym, jak powiedzmy brytyjski Lynx.
Problem może być również montowanie dodatkowych czujników - masztów z antenami WRE (AH-64A) masztów z głowicami optycznymi (OH-58) czy też z radarami (AH-64D) po prostu nie da się ich zamontować w tej chwili na konstrukcjach dwuwirnikowych współosiowych co ogranicza ich wykorzystywanie w pewnych specyficznych rolach.

Chociaż niezaprzeczalna zaletą układów dwuwirnikowych jest procent mocy silników jaki faktycznie jest wykorzystywany do wytwarzania siły nośnej... oczywiście jeżeli układ taki jest odpowiednio dobrze zaprojektowany (Chinook i wypierający go z RAF Merlin jest tutaj dobrym przykładem).

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 14, 2006, 21:03:17 »
Problem może być również montowanie dodatkowych czujników - masztów z antenami WRE (AH-64A) masztów z głowicami optycznymi (OH-58) czy też z radarami (AH-64D) po prostu nie da się ich zamontować w tej chwili na konstrukcjach dwuwirnikowych współosiowych co ogranicza ich wykorzystywanie w pewnych specyficznych rolach.

eeee ten tego:
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 14, 2006, 21:22:23 »
Lancer, makietę, to i ja potrafię zrobić, szczególnie tak optymistyczną, popatrz na radar jaki jest montowany na Mi-28 to będziesz wiedział o czym mówię.

DzulianP tak, prędkość obrotowa wirnika jest zmienna, jednakże nie zmienia się jej w trakcie lotu, podobnie jak w samolotach z napędem turbośmigłowym, ustawia sie optymalną wartość obrotów przed startem i nie zmienia bez potrzeby przez resztę czasu. Wszelkie ruchy pionowe i poziome wymusza się zmianą kąta natarcia łopat.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 14, 2006, 23:24:16 »
Cytuj
Lancer, makietę, to i ja potrafię zrobić, szczególnie tak optymistyczną, popatrz na radar jaki jest montowany na Mi-28 to będziesz wiedział o czym mówię.

Ta "makieta" to radar obserwacji przestrzeni powietrznej, pracujący w paśmie centymetrowym, produkcji NIIR-Fazotron. Pełna nazwa Miecz-U, FH01 Arbalet-52. Wykrywa cele powietrzne z odległości 15km a pociski przeciwlotnicze z 5km.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 15, 2006, 00:35:09 »
I nadal jest to makieta, a Ka-52 (istniejący w jednym egzemplarzu) nigdy nawet z taką makietą nie latał, swoją drogą ma wirnik prosto z Ka-50, który nie ma zmodyfikowanej przekładni do takich zabaw.

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 15, 2006, 00:46:38 »
Tak na marginesie, już były przymiarki do zabudowy tego ustrojstwa (tj. radiolokatora pracującego w paśmie milimetrowym Samszyt-50TM) nawet na wersji jednomiejscowej. Mogę się mylic ale z tego co wiem maszyna W-80 z numerem bocznym 018, przebudowanym już zresztą parokrotnie (m.in. na demonstrator nocnego Ka-50Szh) może już fruwac z takim ustrojstwem, obsługiwanym o ile wiem przy pomocy pulpitu Kabris, który normalnie pełni funkcję wskaźnika danych otrzymywanych z systemu GLONASS.

To by było na tyle ode mnie i koniec OT.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 15, 2006, 03:35:52 »
I nadal jest to makieta, a Ka-52 (istniejący w jednym egzemplarzu) nigdy nawet z taką makietą nie latał, swoją drogą ma wirnik prosto z Ka-50, który nie ma zmodyfikowanej przekładni do takich zabaw.

 :021:


Jesli faktcznie sie nie da umiescic czujnikow ponad wirnikiem to Rosjanie niezla propogane uprawiaja  :118:
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 15, 2006, 08:29:56 »
To fotomontaż, to jest nie możliwe!
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 15, 2006, 11:11:40 »
 :020: Abschuss! :020:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 15, 2006, 11:49:29 »
Pierwszy raz widzę to zdjęcie.... trzeba skorygować źródła. Nie zmienia to jednak faktu, że montowanie takich rzeczy na takim wirniku jest niebezpieczne.