Autor Wątek: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.  (Przeczytany 88909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 16, 2006, 19:28:21 »
Kaa, może jakiś komentarz bo nie wiem do której odpowiedzi się to odnosi.

kaa

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 16, 2006, 22:42:19 »
Po prostu fajna fotka ukazująca Ka-50 w dość nietypowym dla śmigłowca położeniu... Choć generalnie przydatność tego typu manewrów dla śmigłowca wydaje mi się wątpliwa.

Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 25, 2006, 14:45:23 »
Tak właściwie to jakie są szanse, że Rosja kupi również Ka-50 lub Ka-52 (jako śmigłowiec dowodzenia)? Parę lat temu było głośno o tym, że po niezwykle udanych próbach Ka-50 w Czeczenii właśnie on wygra konkurs z Mi-28N (oczywiście Ka-50N bo w przetargu chodziło o wersję, która może operować w nocy). Tymczasem od jakiegoś czasu wiadomo o oficjalnym(?) zamówieniu na 50 sztuk Mi-28N do 2010...

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 25, 2006, 15:39:22 »
Cytat: sermen
Tak właściwie to jakie są szanse, że Rosja kupi również Ka-50 lub Ka-52 (jako śmigłowiec dowodzenia)? Parę lat temu było głośno o tym, że po niezwykle udanych próbach Ka-50 w Czeczenii właśnie on wygra konkurs z Mi-28N (oczywiście Ka-50N bo w przetargu chodziło o wersję, która może operować w nocy). Tymczasem od jakiegoś czasu wiadomo o oficjalnym(?) zamówieniu na 50 sztuk Mi-28N do 2010...

Jeśli chodzi o Ka-50Sh czy Ka-52, to jeszcze kilka lat temu rozważano taki projekt: ponieważ na terenie zakładu w Arsenjewie ciągle znajdowało się do kilkunastu sztuk Ka-50, ukompletowanych w 30-80%, w związku z tym wysunięto propozycję całkowitego przezbrojenia w śmigłowce Ka-50 różnych wersji pierwszej bojowej jednostki lotnictwa armijnego FR, czyli o ile mnie pamięć nie myli 319-go Sa­modzielnego Pułku Śmigłowcó Bojowych bazującego w Czernigowce, 60 km od Arsienjewa. Nawiasem mówiąc przed 30 laty ten sam pułk był pierw­szym uzbrojonym w śmigłowce bojowe Mi-24D/.W

Z tymi zamówieniami Ka-50 to generalnie było tak, że od grudnia 1987, po wygranej tu­rze konkursu z Milem i pozytywnej  decyzji rządowa o uruchomieniu produkcji seryjnej, to pomimo zamówienia co najmniej dwóch partii śmigłowców (12 maszyn w 1990  i 12  w 1996) zakład w Arsienjewie wyprodukował jedynie kilka Ka-50. No i w rezultacie Lotnictwo armijne Rosji otrzy­maoł w latach 1993-1994 zaledwie cztery śmigłowce. Użytkowane były w tym czasie przez jednostkę doświadczalną - 344 Centrum Zastosowania Bojowego i Przeszkalania Perso­nelu Latającego w Torżu. No i dopiero w 1997/1998 roku, po kilkuletniej przerwie spowodowa­nej brakiem pieniędzy, wystarto­wał kolejny Ka-50. Do drugiej wojny w Czeczenii latało gdzieś z 16-18 maszyn, z czego na stanie lotnictwa armijnego było no nie wiem, ale chyba coś koło 8-10 sztuk. Reszta to rozmaite modyfikacje i egzemplarze w ośrodkach doświadczalnch.

Podejrzewam jednak że w obecnej sytuacji produkcja Ka-50 jest to co najmniej nierealna - finansowanie programu rozwoju Ka-50 jest obecnie na śmiesznym poziomie. Z drugiej strony jednak, jeśli chodzi o Mi-28N, to szczerze powiedziawszy, mimo deklaracji budowy "do kilkudziesięciu" takich maszyn do końca tej dekady, to jak dotąd nie widziałem żadnego seryjnego egzemplarza tego śmigłowca, pomijając niedawno zbudowanego "024" (drugi prototyp Mi-28N, pierwszym był "014"). Zresztą niedawno słyszałem plotkę iż Rosjanie chyba znowu odwrócą kota ogonem i powrócą do Ka-50... Sam już nie wiem :003: Szczerze mówiąc w niezbyt jasnych barwach widzę to wszystko, skoro są kłopoty z modernizacją eksploatowanych w linii śmigłowców Mi-24W/P do wersji Mi-24WM/PM. Generalnie rzecz biorąc to właśnie w Lotnictwie Armijnym FR jest obecnie największy syf ze wszystkich formacji Sił Powietrznych i jego modernizacja przebiega najbardziej opieszale.



Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 25, 2006, 16:38:37 »
Kiedyś Kusch podawał dokładną ilość Ka-50, które zostały ukończone i oczekiwały ukończenia i ta wartość łącznie nie wychodziła poza kilkanaście sztuk. Co do Mila, ten więcej włożył w projekt Mi-28 swoich pieniędzy w efekcie czego jest lepiej dopieszczony. Powrotu do Ka-50/52 nie przewiduję, kiedy Kamow teraz opracowuje klasyczny Ka-60, a 50'tka nie ma zbycia na światowym rynku. Ale w Rosji wszystko jest możliwe.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 25, 2006, 16:41:52 »
Cytuj
Kiedyś Kusch podawał dokładną ilość Ka-50


NTW nr12/2005.
"Siły powietrzne rosji uzytkuja obecnie ok 5 egzemplarzy Ka-50.Planuje sie dokonczenie budowy jeszcze 3 egzemplarzy,ktore znajduja sie w zakladach produkcyjnych w Arsienjewie,po czym produkcja Ka-50 nie bedzie juz kontynuowana."
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 25, 2006, 16:53:43 »
To jest rzeczywiście możliwe. Generalnie sądziłem że jest ich właśnie jakoś kilkanaście sztuk w Lotnictwie Armijnym i te parenaście sztuk niedokończonych, ale wygląda na to że obaj macie rację. Jako empiryczny dowód podam, są generalnie 2 serie tych śmigłowców: prototypowa/przedseryjna, oznaczona numerami od 10 do 1... (do nich wliczamy Ka-50Sh i inne przebudowywane egzemplarze) oraz maszyny seryjne w jednostkach doświadczalnych i liniowych, oznaczone od 20 do bodajże 26 (tyle widziałem na zdjęciach). To by się mniej więcej zgadzało jeśli chodzi o ich liczebnośc :)   

Skyhawk.pl

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 26, 2006, 12:29:32 »

... - 344 Centrum Zastosowania Bojowego i Przeszkalania Perso­nelu Latającego w Torżu. ...

Jeśli dobrze pamiętam chodzi o miasto Torżok (w Torżoku).  :001:

Jeżeli jeszcze nie było tego linka na forum to polecam. Bardzo dobrej jakości zdjęcia szczegółów "Szprotki" nr 25 (flagowej u Kamowa). Warto zwrócić uwagę na cenzurę w kokpicie !!!.  :002:

http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/kamov/ka-50/index.htm

PS: "Syf" jak wspomniał kolega Johny w Lotnictwie Armijnym FR jest straszny i też nie wiem jak rozumieć ostatnie informacje o możliwości produkcji paru nowych Ka-50 i Ka-52 (prędzej tych drugich dla "specjalnych", ale jest przecież "uniwersalny" Mi-28N, w którego dokończenie włożono jak na Rosjan całkiem niezłą sumkę dienieg, w przeciwieństwie do rodziny Ka-50). Nie pozostaje nic, tylko czekać na kolejne "rewelacje" z Rosji.


Pozdrawiam  :001:

« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2006, 12:34:36 wysłana przez Skyhawk.pl »

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 28, 2006, 13:51:29 »
Cytat: John Cool
Z drugiej strony jednak, jeśli chodzi o Mi-28N, to szczerze powiedziawszy, mimo deklaracji budowy "do kilkudziesięciu" takich maszyn do końca tej dekady, to jak dotąd nie widziałem żadnego seryjnego egzemplarza tego śmigłowca, pomijając niedawno zbudowanego "024" (drugi prototyp Mi-28N, pierwszym był "014").

Odnośnie tego zdania małe sprostowanie: 27 grudnia zeszłego roku wystartował 3ci egzemplarz Mi-28N o numerze burtowym "32". To pierwszy z trzech egzemplarzy zamówionych wiosną 2005 roku, następny ma być ukończony ponoć jakoś w tym miesiącu. Generalnie plan budżetowy jest taki, że wraz z zamówieniami przewidzianymi na obecny rok, ma zostać zbudowanych łącznie 8 śmigłowców, co przy pomyślnej realizacji tego planu, jeśli policzyć egzemplarze "014" i "024", da łącznie 10 sztuk.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 28, 2006, 17:38:41 »
Biorac pod uwage lekture ostaniego "Lotnictwa" mozna miec pewne watpliwosci co do stopnia ukonczenia tego smiglowca i losow kolejnych (szczegolnie awioniki).
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 08, 2006, 09:56:56 »
Cytat: John Cool
27 grudnia zeszłego roku wystartował 3ci egzemplarz Mi-28N o numerze burtowym "32".

Zdaje się że to ten egzemplarz. Rzeczywiście, jak napisał lancer, wygląda na to iż nie jest jeszcze w pełni ukompletowany.


John Cool

  • Gość
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 14, 2006, 15:28:50 »
W jednym z ostatnich numerów nTW podano informację, iż w marcu zeszłego roku radar Ka-52 przeszedł próby z wykrywaniem celów naziemnych. Poza tym oficjalnie zrezygnowano z pocisków ppk. systemu 9A4172 Wichr i co więcej, przeprowadzono serię prób z oficjalnie zaakceptowanymi do produkcji pociskami 9M120 Ataka, kierowanymi półautomatycznie radiokomendowo. Przypuszczam iż być może śmigłowiec dostosuje się, podobnie jak w wa­riancie rozszerzonymMi-28N, do zabierania rakiet systemu Chryzantema-W, przechodzących próby w wojskach lądowych.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 14, 2006, 18:59:24 »
Dodać trzeba, że wszystko to za pieniądze Kamowa, bo rząd ani rubla do tego nie dołożył.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 13, 2006, 14:02:21 »
Kamow dla Turcji kolejne podejście?

http://www.defence.pl/?d=show,456,4
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Śmigłowce Kamowa Ka-50, Ka-52, etc.
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 13, 2006, 16:52:29 »
Ostatnie zdanie jest ciekawe:

Cytuj
Po anulowaniu poprzedniego przetargu na śmigłowce bojowe dla tureckiej armii, w nowym nie biorą udziału oferenci z USA.
Czyli USofA definitywnie odmówiło transferu technologi AH-1Z do Turcji... i w sumie dobrze, cholera wie co by z tym zrobili.