Ale jaja
tylu ludzi się chwaliło, że ma Evo i nikt nie potrafi go skonfigurować 
Potrafi, potrafi, tylko to takie proste, że aż nie chce się pisać

Ok, teraz na serio.
Po pierwsze zależy w co grasz. Bo jeśli w LockOn to raczej proponuję pogrzebać w samej grze i ustawić nie tylko shift, ale też na przykład alt i ctrl, w ten sposób dodatkowo wzrośnie ilość przycisków, i zrobimy prawie HOTAS. (prawie robi jednak dużą różnicę, więc przesiadam się na x52)
Ale jeśli chcesz korzystać z profiler'a saitek'a to odpalasz profile editor i robisz tak:
-
mapowanie przycisków - można prosto, a można kombinować. Prosto: klikasz na nazwę przycisku na liście po prawej, pojawia się kursor, wciskasz przycisk, który chcesz zmapować (lub ich sekwencję albo kombinację z ctrl, alt, shift itp), klikasz na OK (zielony ptaszek) i gotowe. Ale do tego, to już pewnie sam doszedłeś

Ponieważ konstruktorzy przystosowali ten joystick do gry nie tylko w symulatory, ale też nawalanki typu Tekken, Mortal Kombat, Virtua Fighter, czy Pacific Fighters

dostępne są bardziej zaawansowane metody przypisywania komend. W tym celu klikając RMB na nazwie przycisku na liście po prawej (albo na modelu 3D po lewej) wybierasz:
- new key presses to samo co powyżej, tylko widoczny jest odstęp czasowy pomiędzy kolejnymi wciśnięciami klawisza(y)
- new macro tym się różni od standardowej sekwencji, że puszczenie wywołującego je klawisza w trakcie wykonywania makra nie powoduje przerwania wykonywanych instrukcji, ale joystick jest wtedy głuchy na wszystkie inne wciśnięcia klawiszy.
- new advanced command to ostra jazda bez trzymanki Trzy okna: w górnym wpisujesz pierwszą sekwencję wykonywaną po wciśnięciu klawisza, sekwencja w drugim oknie zaczyna być wykonywana w pętli po pierwszej jeśli klawisz pozostaje nadal wciśnięty, sekwencja z trzeciego okna jest wykonywana po zwolnieniu klawisza. Dodatkowo tutaj zapamiętuje się nie tylko co, nie tylko kiedy, ale też na jak długo pozostaje wciśnięte.
- report as... proste i czasem przydatne, możesz ustawić by przycisk X zgłaszał się jako przycisk Y i na odwrót.
-
shift klikając RMB na przycisk tego typu możesz wybrać:
- command button będzie działał jak zwykły klawisz (domyślne)
- shift button będzie działał jako shift
- latched domyślam się, że będzie działał tak jak CapsLock (tzn. pierwsze wciśnięcie aktywuje, drugie dezaktywuje) ale nie sprawdzałem, więc mogłem pokręcić...
Potem wybiersz z menu rozwijalnego na górze shiftstate albo przełączasz się na data view i ustawiasz co chcesz.
-
hat i osie posiadają specjalne opcje. Dla hata można wybrać, czy ma być 4 czy 8 kierunkowy, można go też mapować jak dodatkowe klawisze, lub za jego pomocą emulować mysz. Wychylenie na osiach X, Y, Z, T można podzielić na zakresy i również traktować jak przyciski (opcja bands).
Powodzenia w tworzeniu własnego konfiga!