Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #570 dnia: Listopada 15, 2010, 18:23:23 »
Teraz 20wygląda znacznie lepiej. Pytanie, zmieniono osłony na zielone czy je przemalowano?

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #571 dnia: Listopada 15, 2010, 19:00:38 »
Zapewne przemalowano, ale czy tę samą białą czy inną zieloną to tego chyba nikt nie wie z tutaj obecnych... Bo osłona jako tako nie ma większego znaczenia.

To, że moja #14 się tu znalazła mocno mnie cieszy, ale jak została odświeżona to już mniej... Ja zostaję przy swojej zdemolowanej 'powietrznymi wirażami' :D

Koniec z kobrą?
« Odpowiedź #572 dnia: Listopada 19, 2010, 19:35:57 »
Doczytałem się ciekawego artykułu na Altair.
Ponoć zakazano wykonywania kobry w zespole Russkije Witjazi.

Po reszte informacji kieruję na stronę podaną poniżej:
http://www.altair.com.pl/start-5382

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #573 dnia: Grudnia 04, 2010, 21:58:45 »
Rosjanie ostatnio zapowiadali, że do 2020 roku będą mieć 1500 samolotów w WWS pozostaje tylko  :002: :002: :002:

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #574 dnia: Grudnia 04, 2010, 22:51:31 »
No to fakt. Ostatnie kilka lat spowodowało, że jest naprawdę ciężko się połapać.
John Cool, orientujesz się tak mniej więcej, jak obecnie nazywa się 689 IAP ( dobrze napisałem? ) z obwodu Kaliningradzkiego i gdzie stacjonuje?
A tak w ogóle, ile jednostek dosięgło przebazowywanie?

Jeszcze jedno tym razem do kolegii ponieżej.
Nie ilość się liczy, a jakość...

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #575 dnia: Grudnia 09, 2010, 19:39:47 »
Wygląda mi to na Su-27SM, ale szczerze mówiąc nie jestem pewien położenia stacji IRST. W każdym razie widać już na nowo pomalowaną gwiazdę i napis rosyjskich WWS.



Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #576 dnia: Grudnia 10, 2010, 18:14:27 »
Szczerze powiem, że nie wiem bo z tego ujęcia to tylko po IRST można go chyba rozróżnić. Nie widać właśnie Chibiny. Pewniakiem natomiast jest, że wcześniej był wersją P oraz, że go 'odświeżali'. Pytanie na czym to odświeżenie polegało...
Generalnie dużo się dzieje ostatnio co widać na poniższych zdjęciach maszyny ze Sawaslejki:

Przed:


i po:


John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #577 dnia: Grudnia 10, 2010, 19:40:21 »
To na pewno nie jest Su-27SM a zwykły Su-27P, zauważcie że po bokach obu wlotów powietrza dalej widać obudowę czujników systemu ostrzegawczego przed opromieniowaniem radiolokacyjnym SPO-15ŁM (izd. L-006) Berioza. Nie ma tam elementów systemu SPO-32 Pastel (izd. L-150) ani tym bardziej Chibiny (izd. L-175) tudzież Chibiny-M (izd. L-175M).

"Odświeżenie" to zapewne po prostu okresowe prace remontowe celem przedłużenia resursu godzinowego i kalendarzowego w którymś z zakładów lotniczych tym się zajmujących, jak lotniczy zakład remontowy nr 20 (20.ARZ w miejscowości Puszkin) .

Aby nie trollić więcej tematu to jeszcze coś z innej beczki:















Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #578 dnia: Grudnia 10, 2010, 22:56:26 »
Dzięki za potwierdzenie Janek. Coś mi się wydawało, że tej serii nie będą tykać (w kwestii modernizacji do SM), ale nie dałbym nic sobie za to obciąć  :021:

(...)Nie ma tam elementów systemu SPO-32 Pastel (izd. L-150)(...)
Jak to ustrojstwo namierzyć. Możecie gdzieś pokazać?

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #579 dnia: Grudnia 10, 2010, 23:31:46 »
Najprościej to chyba pokazać na odpowiedniej fotce Su-27SM  :002:



Generalnie są cztery charakterystyczne elementy po których można bezbłędnie rozpoznać Su-27SM (albo samolot przy którym co najmniej coś "grzebano") nawet na podłym zdjęciu:

1) Przesunięta na bok zmodernizowana stacja OLS-27M.

2) Brak charakterystycznej osłony czujników systemu ostrzegawczego przed opromieniowaniem radiolokacyjnym SPO-15ŁM (izd. L-006) "Berioza".

3) Osłona dielektryczna na każdym z różnicowo wychylanych sterów wysokości.

4) Antena nowej stacji ostrzegawczej SPO-32 "Paste"l (izd. L-150) w mechanizacji skrzydła (klapach przednich). Stacja ta jest sprzężona ze zintegrowanym systemem obrony L-175 "Chibiny", razem z wyrzutnikami APP-50, kontenerami stacji do walki radioelektronicznej Sorbcja-S (izd. L-005), tudzież SAP-518 czy cokolwiek innego co można zaliczyć do elementów systemu samoobrony.

Znalazło by się z pewnością więcej subtelnych różnic ale do tego trzeba niestety porządny obchód fotograficzny ze zdjęciami :121:

Przy czym ten sposób nie jest idealny i ma też pułapki - jak przykładowo Su-33, które w latach 2002-2003 w zakładach KnAAPO przezły remont oraz drobną modernizację po której z zewnątrz odznaczają się bardzo podobnymi cechami, mimo to jednak nie zostały one (przynajmniej na razie) doprowadzone do standardu Su-27SM. Na razie na samolotach marynarki przy okazji zainstalowano praktycznie nowy system RWR: SPO-32 (L-150) Pastel. Niektóre jego czujniki widoczne są na przednich klapach skrzydeł zaś w kabinie w sumie niewielkie zmiany zamiast i starego, charakterystycznego dla tego typu SPO ekranu CRT (i dawnej Beriozy) służy nowy system SIO-1 (СИО-1: Sistema Indikacji samoljeta o Obłuczeniu) zaprojektowany przez OKB Uljanowsk. W skład systemu wchodzą bloki obliczeniowe BWU-16 oraz wskaźnik wielofunkcyjny IM-3M-14. I w zasadzie to tyle.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #580 dnia: Grudnia 16, 2010, 16:58:09 »
Jakiś czas temu rozmawialiśmy o osłonach jakie są w Su-27.
Czy patrząc na poniższe zdjęcie można stwierdzić, że normalnie owiewki mają kolor szary i są malowane na zielono lub biało?



John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #581 dnia: Grudnia 20, 2010, 21:08:59 »
Offroad?  :001:


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #582 dnia: Grudnia 31, 2010, 18:36:50 »
Super zdjęcie MiG-31BM 52 (i z Nowym Rokiem oby nam wszystkim się tak fajnie kręciło  :ponury )

http://cache.photosight.ru/img/c/e04/4040873_large.jpg

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #583 dnia: Stycznia 10, 2011, 20:19:41 »
Hmm... tak się z tym gniotłem gdzie to napisać, ale w końcu zdecydowałem napisać w tym dziale, bo kluczowym elementem są samoloty Rosji.
Mam pytanie, dlaczego samoloty Made in USSR/Russia mają taki kokpit, chodzi mi o malowanie. Skąd wzięła się koncepcja malowania kokpitu na taki kolor? Czy to ma jakieś znaczenie?

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #584 dnia: Stycznia 10, 2011, 20:56:07 »
Naturalnie, jak najbardziej ma i to ze względów praktycznych  :001:

Malowanie tablicy przyrządów kokpitu na jasnozielony, seledynowy czy jak tam zwać jeszcze ten kolor ma na celu redukcję zmęczenia oczu pilota podczas wykonywania lotu co -  jak dobrze wiemy - jest potwierdzone w wyniku badań w medycynie. Na tej podstawie w Związku Radzieckim uznano że charakterystyczna zieleń - w połączeniu jeszcze dodatkowo z dość charakterystycznym kolorystycznie oświetleniem kabiny stwarzają dla pilota komfortowe warunki pracy. Całość funkcjonuje właśnie z odpowiednim podświetleniem. Poza tym wbrew pozorom doskonale widać na tym tle przyrządy, kontrolki i ich wskazania. Najlepiej sobie obejrzeć zresztą gdzieś na jotubie jakiś filmik z włączoną taką kabiną z całym podświetleniem pracującego oprzyrządowania aby unaocznić sobie jak to z grubsza w realu funkcjonuje.

Warto dodać że wcześniej Rosjanie w samolotach typu MiG-15/MiG-15bis/MiG-17 itp. malowali kokpity standardowo na szaro/czarno - zmienili ten stan rzeczy później - właśnie w związku z powyższym. Poza tym nawet okuliści często zalecają patrzenie na kolor zielony (najlepiej w dali) aby narząd wzroku mógł sobie odpocząć.

Odstępstwa od tej reguły są w Rosji nieliczne i najczęściej są uzasadnione ważnym powodem - na przykład konieczność częstego stosowania gogli noktowizyjnych. Nawet kokpit Kamowa (Ka-50) miał początkowo kolor zielony, wbrew temu co sugeruje sim DCS: Black Shark :) W zasadzie dopiero zastosowanie gogli noktowizyjnych OWN-1 "Skosok" na egzemplarzach seryjnych wymusiło malowanie kabiny na kolor czarny.

W każdym razie - nikt tego nie wymyślił tego na zasadzie "bo tak się komuś podobało i już" - tak lotnictwo niestety nie działa  :118: