Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ponury

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #390 dnia: Września 20, 2009, 02:02:02 »
A przy okazji - MiGi-29 9.12 z 787. IAP z bazy Finow-Eberswalde podczas przygotowań do startu do lotu nocnego.
W latach 1944-1945 aż do wiosny z tego lotniska też często startowali w nocy, i też wcale nie niemieckimi samolotami... dziwne.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #391 dnia: Września 21, 2009, 21:16:30 »
No na pewno nie był to zwykły zbieg okoliczności  :021: :118:

Su-34 w locie z podwieszonym systemem walki radioelektronicznej SAP-14 (+ Sobrcja/Chibiny na końcówkach skrzydeł). Jako ciekawostkę można podać że faktycznie na bazie Su-27IB planowany był wyspecjalizowany samolot walki radioelektronicznej - Su-27PP, taki następca Su-24MP.





Oraz An-12BK-PPS:




Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #392 dnia: Września 22, 2009, 00:13:08 »
A przy okazji - MiGi-29 9.12 z 787. IAP z bazy Finow-Eberswalde podczas przygotowań do startu do lotu nocnego.
Co to za symbol na dziobie tego MiGa? Spotykam go dość często, a nie wiem co to jest.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #393 dnia: Września 22, 2009, 00:39:35 »
To jest popularna w WWS odznaka "otlicznyj samoljet". Były też w różnych kolorach - czerwone, czerwono-niebieskie, żółte itp.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #394 dnia: Września 22, 2009, 00:58:07 »
A skąd się ona brała? To jakieś nadawane z góry (przez kogo? za co?) odznaczenie? Bo chyba nie po prostu popularny motyw graficzny? ;)

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #395 dnia: Września 22, 2009, 01:47:14 »
O ile pamiętam chodziło o to że odznaczało się w ten sposób najbardziej niezawodne, sprawne, wzorowo eksploatowane i utrzymywane samoloty w pułku przez personel techniczny. A decyzja o ich malowaniu chyba mogła być spokojnie podjęta na szczeblu dowódcy pułku.

Poza tym ponoć znak ten w różnych postaciach można było spotkać w wojskach lotniczych innych państw UW :)

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #396 dnia: Września 22, 2009, 08:00:36 »
U nas było podobnie, istniała instytucja "załogi wyborowej", w nagrodę za dobre osiągnięcia oprócz tytułu samolot takiej załogi (jako załogę rozumiano zarówno załogę latającą jak i załogę naziemną obsługującą dany samolot) miał prawo do namalowania na nim czerwonej błyskawicy - przykład to Lim-2 1012 Ryszarda Grundmana.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #397 dnia: Września 22, 2009, 17:56:11 »
Tu-160 z wysuniętą sondą do uzupełniania paliwa w locie.



Oraz reszta fotografii:
http://picasaweb.google.com/brovko.sergey/2008#
http://picasaweb.google.com/brovko.sergey/yZEqr#

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #398 dnia: Września 25, 2009, 22:33:59 »
Nie wiem czy dobrze wklejam, najwyżej znowu się narażę....
Cytuj
Zapad-2009

Na terenie Białorusi i Rosji trwają manewry Zapad-2009 (Zachód-2009). 21 września ćwiczenia weszły w główną, aktywną fazę.
Największe rosyjsko-białoruskie ćwiczenia w historii, którymi dowodzi minister obrony Białorusi, gen. płk Leonid Malcew (ze strony rosyjskiej – szef sztabu generalnego SZ Nikołaj Makarow), obejmują obronę wyznaczonych, ważnych strategicznie rejonów i obiektów wojskowych. W manewrach poza wojskami lądowymi bierze udział lotnictwo i marynarka wojenna. Ważną rolę odgrywa też zaplecze logistyczne, w tym ponad 20 punktów żywienia z polowymi piekarniami.

W ćwiczeniach bierze udział 220 czołgów, 470 pojazdów opancerzonych, 230 dział, 60 samolotów (w tym strategiczne bombowce Tu-160 i Tu-95MS z Engelsa, oraz Tu-22M3 z Solcow, a także – po raz pierwszy w historii – nowe samoloty myśliwsko-bombowe Su-34, które – wraz z Su-24M – przyleciały 16 września z Lipiecka) i 40 śmigłowców oraz 12,5 tysięcy żołnierzy (blisko połowa z nich to Rosjanie). Rozpoznanie i dowodzenie w powietrzu zapewniają samoloty A-50. Ze strony rosyjskiej uczestniczą pododdziały 20. armii Moskiewskiego okręgu wojskowego, Floty Bałtyckiej (wspieranej przez 5 okrętów desantowych Floty Północnej i Czarnomorskiej, które zawinęły do Bałtijska) oraz jednostki WWS i PWO. Aby nadać ćwiczeniom większego realizmu zmobilizowano blisko 2 tysiące białoruskich rezerwistów, z których część zorganizowało oddziały nieregularne (partyzanckie). Wojska ćwiczą m.in. przeprawę przez rzekę Berezyna w warunkach przeciwdziałania przeciwnika.

Według scenariusza, Białoruś atakuje nieokreślony przeciwnik, a wojska rosyjskie pomagają odeprzeć natarcie. W ocenie obserwatorów, szczególnie dużą rolę w powodzeniu przedsięwzięcia odgrywa przygotowanie ideologiczne. Do wzmocnienia morale żołnierzy wykorzystywane są m.in. przewoźne sale projekcyjne, mieszczące ponad 120 widzów. Manewry zaplanowano na 3 tygodnie – od 8 do 29 września.

W ćwiczeniach biorą udział czołgi 4. Kantemirowskiej brygady pancernej, które na Białoruś zostały dowiezione transportem kolejowym. Ich atak jest wzmocniony desantem pododdziałów 98. Dywizji desantowo-powietrznej WDW z samolotów Ił-76MD i żołnierzy transportowanych śmigłowcami Mi-8. Z kolei batalion ze składu 106. Dywizji ma desantować się na wybrzeżu Bałtyku.

W czasie ćwiczeń bombowce rosyjskich WWS testują nowe systemy automatycznego wskazywania celów. W urządzenia opracowane przez Gefest IT zostały wyposażone samoloty Su-24M i Tu22M3. System działa w czasie rzeczywistym i przydziela samolotom optymalne z punktu widzenia ich skuteczności cele.

Rosyjskie lotnictwo bazuje w Maczuliszcze, Osowcach i Baranowiczach, a samoloty MiG-29 i Su-24 mają lądować na drogowych odcinkach lotniskowych (funkcjonują one na praktycznie wszystkich ważniejszych drogach Białorusi). Rosyjskie i białoruskie bombowce będą atakować cele na 174. poligonie lotniczym Domanowo, 210. poligonie Rużany i 230. Obuz-lesnowskim poligonie ogólnowojskowym pod Brześciem, na którym ataki będą odpierać jednostki lądowe. Ten ostatni poligon jest głównym terenem ćwiczeń.

Ćwiczenia przebiegają w fatalnych warunkach atmosferycznych, w deszczu i silnym zachodnim wietrze. Z ich powodu zrezygnowano z zaplanowanego na dziś lądowania na drodze M-1/E-30 Brześć – Mińsk – Moskwa (duży fragment drogi zamknięto między 9:00 a 16:00, a na sąsiednich odcinkach ustawiono znaki Niskolecące samoloty i ograniczono prędkość do 60 km/h). Białoruskie samoloty MiG-29UB z 927. myśliwskiej bazy lotniczej Bierieza i Su-25UB z 206. szturmowej bazy lotniczej w Lidzie, osłaniane przez śmigłowce Mi-24, imitowały jedynie lądowanie, przelatując ok. 100 m nad drogą. Komentatorzy oceniają, że to kompromitacja białoruskiego lotnictwa, którego piloci są słabo wyszkoleni i dysponują niewielkim nalotem. Dodają, że pogodą tłumaczone są także inne niepowodzenia w czasie ćwiczeń. Z kolei wojskowi tłumaczą, że dobrze pamiętają niedawną katastrofę białoruskiego Su-27 w Radomiu i nie chcą dopuścić do kolejnej.

Białoruscy piloci ćwiczyli już w br. lądowania na drogach. 14 kwietnia po raz pierwszy w historii na drodze lądowała para szturmowców Su-25UB z 206. bazy lotniczej w Lidzie. 4 sierpnia na drogowym odcinku lotniskowym lądowały myśliwce MiG-29 i Su-27 z 61. bazy lotniczej w Baranowiczach. Także w 2008 dwukrotnie – w maju i wrześniu – ćwiczono lądowania na drogach.

W ramach ćwiczeń na poligon Aszułuk niedaleko Astrachania zostały przetransportowane białoruskie jednostki uzbrojone w kompleksy przeciwlotnicze S-300. Mają one, wspólnie z rosyjskimi S-300 i S-400, ćwiczyć strzelanie do realnych celów powietrznych (na Białorusi nie ma do tego warunków). Na lotnisko koło Astrachania przyleciało 6 białoruskich samolotów, które ćwiczą atakowanie celów naziemnych i powietrznych. Jednostki przeciwlotnicze ćwiczą też na poligonie Telemba w Kraju Zabajkalskim.

Warto przypomnieć, że Rosja i Białoruś w lutym podpisały umowę o budowie wspólnego systemu obrony powietrznej. W jej ramach terytorium białoruskie jest wysuniętym obszarem obrony. Według dowódcy rosyjskich WWS, gen. Aleksandra Zielina, są na nim instalowane radiolokatory zdolne do wykrywania nisko lecących celów – od Bałtyku do Ukrainy. W skład jednolitego systemu wchodzi 5 jednostek lotniczych, 10 jednostek rakietowych, 5 radiotechnicznych i jedna wre – rozlokowane na Białorusi, w Obwodzie Kaliningradzkim i na zachodzie Rosji.

Przeciwko manewrom w realizowanym obecnie kształcie protestuje białoruska opozycja. Jej przedstawiciele uważają, że wprowadzenie na terytorium Białorusi rosyjskich wojsk może oznaczać zwiększenie wpływów Moskwy. Na zakończenie ćwiczeń – 29 września ma dojść do spotkania prezydentów obu państw – Dmitrija Miedwiediewa i Aleksandra Łukaszenki. Z powodu niespotykanych wcześniej napięć między obu państwami, nie ma pewności, czy do dojdzie ono ostatecznie do skutku.
http://www.altair.com.pl/start-3468
W tekście jest też wzmianka o wykorzystaniu samolotów Su-34 :o

« Ostatnia zmiana: Września 25, 2009, 22:43:10 wysłana przez szturmowik »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #399 dnia: Września 26, 2009, 11:39:45 »
Cytuj
Według scenariusza, Białoruś atakuje nieokreślony przeciwnik, a wojska rosyjskie pomagają odeprzeć natarcie. W ocenie obserwatorów, szczególnie dużą rolę w powodzeniu przedsięwzięcia odgrywa przygotowanie ideologiczne. Do wzmocnienia morale żołnierzy wykorzystywane są m.in. przewoźne sale projekcyjne, mieszczące ponad 120 widzów. Manewry zaplanowano na 3 tygodnie – od 8 do 29 września.
Ciekawe co im tam skurczybyki wyświetlają. To wrześniowe manewry - może coś o siedemnastym?  :504:
Cytuj
W czasie ćwiczeń bombowce rosyjskich WWS testują nowe systemy automatycznego wskazywania celów. W urządzenia opracowane przez Gefest IT zostały wyposażone samoloty Su-24M i Tu22M3. System działa w czasie rzeczywistym i przydziela samolotom optymalne z punktu widzenia ich skuteczności cele.
Gefest i T to firma, która wpisała się w rosyjskie warunki i oferuje niskokosztowe modernizacje awioniki. Objawia się to np. zastosowaniem na Su-24M2 tradycyjnych wskaźników kineskopowych OR-4TM zamiast ciekłokrystalicznych, natomiast wygląd KAI-24 sugeruje, że to rozwinięcie wskaźników rodziny IŁS-31, który posiada całkiem duże możliwości chociażby wyświetlanie map i obrazu z radaru.



Jej stoisko można było zobaczyć na MAKS 2009. Na zdjęciu widać Specjalizowany Podsystem Wyliczający opracowany pierwotnie dla Su-24M - SWP-24 oraz powstałe na jego bazie urządzenia dla Tu-22M3 SWP-24-22, MiG-27 SWP-24-27 i Ka-50 SWP-24-50.

 
« Ostatnia zmiana: Września 26, 2009, 11:47:48 wysłana przez Czesio »

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #400 dnia: Października 03, 2009, 19:23:31 »
[gmod]Taka drobna sprawa organizacyjna: ponieważ temat dotyczy przede wszystkim lotnictwa Rosji i Białorusi, a konkretnie ciekawych zdjęć związanych z tą tematyką (dopisek w nazwie tematu: [Zdjęcia]), to uprzejmie proszę aby tak pozostało i nie wrzucać tutaj co popadnie i pierwszych lepszych linków... no chyba że jakiś nius zawiera jakieś ciekawe zdjęcie/zdjęcia. Zaś post szturmowika dot. Tu-22M3 itp. pozwoliłem sobie przenieść do nowego tematu. To tyle. [/gmod]

Przy okazji, MiG-25PU:




Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #401 dnia: Października 10, 2009, 22:47:39 »
Jaki jest na dziś stan ilościowy Su-34 w WWS ? Jeżeli brały udział w ćwiczeniach Zachód 2009 to już parę musi być.
I co Oni robią temu samolocikowi :)

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #402 dnia: Października 10, 2009, 23:12:19 »
Suka na stanowisku ogniowym. Tu sprawdzają funkcjonowanie systemów uzbrojenia i obserwacja statyki.
Zastanawia mnie że można odpalić jakąś ereczkę podczas np podejścia do lądowania.
11:05 PM

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #403 dnia: Października 10, 2009, 23:29:11 »
W jednostkach stricte-liniowych WWS? Obecnie nie ma ani jednego.

Generalnie wyprodukowano na dziś dzień 10 egzemplarzy Su-34. W tym zawierają się kolejno:

- 2 lotne prototypy: T10W-1 (42) oraz T10W-2 (43)
- 1 egzemplarz do testów statycznych T10W-3 (najprawdopodobniej to coś na zdjęciu)
- 5 egzemplarzy przedprodukcyjnych: T10W-4 (44), T10W-5 (45), T10W-6 (46), T10W-7 (47) oraz T10W-8 (48)
- 3 egzemplarze seryjne T10WS: 01, 02 oraz 03

Dotychczasowe zamówienia dotyczą wstępnej partii seryjnej na łącznie 6 sztuk (dotąd widziano owe wspomniane trzy) i wszystkie mają trafić do Lipiecka. Dopiero w dalszej kolejności mają być realizowane w NPO w Nowosybirsku zamówienia do jednostek liniowych WWS... ale na razie są to tylko deklaracje więc się okaże jak będzie.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #404 dnia: Października 17, 2009, 01:21:17 »
No to takie dwie fotki Tu-95MS: