Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #525 dnia: Lipca 06, 2010, 23:28:42 »
Oba wypadki były już podnoszone tutaj na Forum w innych wątkach. Nie jest je trudno znaleźć i prosiłbym nie kontynuować tego tematu w tym miejscu.

Odnośnie katastrofy we Lwowie to filmik do drastycznego nagrania został wówczas decyzją administracji wycięty. Wolałbym żeby tak pozostało więc pozwoliłem sobie Twój post wyedytować. Zaś kto zechce ten bez większego trudu znajdzie to nagranie w sieci.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #526 dnia: Lipca 06, 2010, 23:30:41 »
Ok, nie ma sprawy. Poszukam coś jeszcze na ten temat.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #527 dnia: Lipca 07, 2010, 09:32:26 »
Krótko - może moderacja pozwoli ...
shady49 - mylisz się co do ostatnich sekund lotu białoruskiego Su-27 w Radomiu. W szczególy i tak nie wejdziemy z wiadomych względów. Powiem tylko jedno - gdyby było tak chwalebnie, to by Białorusi nie walili pięścią w stół na pomysł ujawnienia raportu. Niestety nie było. I dlatego było z ich strony "niet".

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #528 dnia: Lipca 07, 2010, 10:59:56 »
Czyli, raczej nie dowiemy się co było dokładnie przyczyną katastrofy. W sumie do tej pory nie wiem co mogłobyć przyczyną. Słyszałem już wiele wersji na ten temat, ale nie wiem, która jest prawdziwa i czy w ogóle jakaś z tych tez jest prawdziwa.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #529 dnia: Lipca 07, 2010, 12:17:17 »
Prokuratura o ile pamiętam nieco pary puściła swego czasu - niby tylko parę zdań w związku z umorzeniem postępowania, ale mądrej głowie dość dwie słowie. Co do szczegółów - kiedyś pewnie je poznamy. Tyle, że to kiedyś to pewnie kilka dekad.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #530 dnia: Lipca 07, 2010, 13:29:25 »
To są właśnie prawdziwi piloci, którzy są wstanie poświęcić własne życie, aby uratować kogoś.
Nie wiem czy wiesz, ale dwaj piloci białoruskiego Su-27UBM, którzy zginęli w Radomiu, w ostatniej chwili wykonali ostry manewr w lewo kilka metrów nad ziemią, tylko po to, aby nie uderzyć w dom. Co ciekawe, mieszkańcy tego domu, widzieli jak białoruski Su-27UBM się zbliża do ich domu i widzieli cały wypadek.
Zarówno wypadek z 2002, 2009 świadczą o braku umiejętności pilotażu tego typu maszyn, lub braku systematycznych lotów.
A co do bohaterstwa, w momencie kiedy ci maszyna przepada a ty próbujesz uniknąć zderzenia czy to będzie skała czy budynek mieszkalny będziesz za wszelką cenę próbował to ominąć.
Panowie z su-27 UB już witali się  z gąską dlatego się nie wykatapultowali, mój znajomy emerytowany pilot mówił mi, że starym Ruskim sposobem na pokazy wysyła się najlepszego tylko szkoda, że ci najlepsi na co dzień siedzą za biurkiem z rozkazu dowództwa, że mu włos z głowy spadnie.Taki pilot może mieć wylatane nawet po 1000godz na danej maszynie tylko brak systematyki w lotnictwie zabija a to Ruskim i Białorusinom umknęło. A co "to są właśnie piloci" to wykonywanie pętli na takiej wysokości czy innego manewru 24 tonową maszyną jest błędem który kończy się zawsze tragicznie.
Pozdrawiam i sorry, że pisze ale mnie z lekka trzęsie jak słyszę takie teksty

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #531 dnia: Lipca 07, 2010, 14:08:19 »
Galimex - po pierwsze to ruskie to są pierogi co najwyżej, nie podoba mi się Twój język (mam nadzieję, że jako użytkownik forum mam prawo wyrazić takie zdanie).
A wracając do meritum - o jakich "ruskich" piszesz ? Czyżbym coś przeoczył ? Lwów to Federacja Rosyjska ? No, chyba, że Ci się tak ogólnie napisało. Jeśli tak, to pragnę zauważyć, że rosyjscy piloci na Er Szoły to albo piloci fabryczni albo Lipieck - obie grupy z "nabitą łapą". Załogi z małym bieżącym nalotem nie biorą udziału w pokazach lotnictwa wojskowego.
Ps. Mnie też trzęsie jak sobie pomyślę o tej smutnej szopce z odsłanianiem pomnika, gdy wśród odsłaniających byli ludzie, którzy świetnie wiedzieli, że tam nie było żadnego bohaterstwa, były za to podstawowe braki w wyszkoleniu ... albo inaczej - był bieżący nalot tak mały, że do podtrzymywania nawyków to nie wystarczało a co dopiero na pokazy lotnicze. W piątek się udało, bo byli mniej spięci, a w niedzielę nałożył się stres (i zmęczenie z soboty). Dobra, nic więcej nie napiszę w tej sprawie, już i tak za dużo napisałem.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #532 dnia: Lipca 07, 2010, 14:28:55 »
Określenie Ruscy nie wynika z mojej niechęci do tego narodu tylko z spopularyzowanej nazwy tego narodu która jest często używana przy jego określaniu. A jeżeli chodzi o FR to w części powyższego postu napisałem słówko o Białorusi.
Która niczym od Rosjan w sferach lotnictwa i liniowego sprzętu się nie różni a co najważniejsze w myśleniu, w innym wypadku wątek ten był by podzielony na- "Siły powietrzne Rosji" i analogicznie "Siły powietrzne Białorusi"  a nie "Siły Powietrzne Rosji i Białorusi".
Wracając do kwestii  nalotu uczestnikami tych wypadków jeżeli się nie mylę piloci z Białorusi, szkoleni w rodzimym kraju a nie piloci Rosyjscy. 
PS: Czy mają koledzy zdjęcia Su-27 należących do byłego ZSRR, stacjonujących swego czasu na ziemiach Polskich
Pozdrawiam

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #533 dnia: Lipca 07, 2010, 14:35:48 »

Wracając do kwestii  nalotu uczestnikami tych wypadków jeżeli się nie mylę piloci z Białorusi, szkoleni w rodzimym kraju a nie piloci Rosyjscy. 

Mimo szczerych chęci nie rozumiem o co Ci chodzi. A co do reszty to EOT w takim razie. Nie chce mi się walczyć z wiatrakami.

Ponury

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #534 dnia: Lipca 07, 2010, 14:57:51 »
W piątek się udało, bo byli mniej spięci, a w niedzielę nałożył się stres (i zmęczenie z soboty). Dobra, nic więcej nie napiszę w tej sprawie, już i tak za dużo napisałem.
Stres i zmęczenie to jest okropna rzecz i niestety stały punkt programu niezmiennie od lat. Szczególnie w syfie. Ale i w cywilu niestety się zdarzają takie historie- pamiętam w Lisich Kątach w 1995r. jak jeden Pan Pilot z LOT-u, członek ekipy później znanej jako "Żelazny", odstresowywał się z nami przy ognisku do drugiej w nocy chyba, a nazajutrz był festyn lotniczy, i w czasie pokazu solowego ("zapchajdziury" w czasie przerwy technicznej) się bardzo skutecznie rozluźnił. Dosłownie.
Zastanawia mnie czasem czy bardziej nieodpowiedzialny był ów kierowca, czy ludzie którzy nie mieli odwagi spowodować by "Pan Instruktor z LOT-u" poszedł wreszcie spać.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #535 dnia: Lipca 07, 2010, 15:20:35 »
PS: Czy mają koledzy zdjęcia Su-27 należących do byłego ZSRR, stacjonujących swego czasu na ziemiach Polskich
Tak są wyżej na tej stronie tego wątku...

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #536 dnia: Lipca 21, 2010, 15:06:53 »
Kontynuując wątek Suczek bazujących w Polsce, jak pewnie sporo osób wie, oprócz 159 GwIAP z Kluczewa na nową technikę bojową przezbrojony został również drugi pułk z 4 Armii Powietrznej - 582 IAP w Chojnie. Razem z MiGami-23M z 871 IAP w Bagiczu pułki te formowały dywizję lotnictwa myśliwskiego podległą 4 AP. Dotychczas poszczególne eskadry 582 IAP dysponowały na uzbrojeniu myśliwcami MiG-21SM i pochodnymi:

1. AE: MiG-21SM (bez dodatkowego zbiornika w kadłubowym  garbie)
2. AE: MiG-21SMT
3. AE: MiG-21SM (bez dodatkowego zbiornika w kadłubowym  garbie)

W styczniu 1989 pierwsza grupa pilotów, głównie z 1. eskadry (1. AE) pod kierunkiem dowódcy pułku, st. płk. pil. Nikołaja Aleksiejewicza Apałkowa, została skierowana do 4 CBPiPLS w Lipiecku na przeszkolenie oraz doskonalenie pilotażu na nowej technice bojowej - samolotach myśliwskich Su-27P. Po tym kursie piloci eskadry w kwietniu zostali skierowani do sąsiedniego 159 GwIAP do Kluczewa na dalszą część przeszkolenia, już na miejscu i w docelowych warunkach. Po tym okresie piloci eskadry zostali kierowani do macierzystego pułku, natomiast do centrum bojewoj podgotowki trafiali piloci pozostałych eskadr. Całkowite przezbrojenie pułku oraz osiągnięcie gotowości bojowej zakończone zostało w początkach roku 1990. Dotychczas użytkowane MiGi-21SM/SMT trafiły do bazy rezerwowej w Tałdy-Kołgan w roku 1991.

W końcu 1992 roku 582 pułk został przebazowany do Smoleńsk-Siewiernyj i tam rozformowany, natomiast samoloty rozdysponowano do innych pułków.

Jakby kogoś interesowało to poniżej, podobnie jak dla Kluczewa, damy pełny spis maszyn Su-27P/UB w 582 IAP, według źródła jakoś w końcówce 1991 roku. Obejmuje on łącznie 28 samolotów Su-27P oraz 6 szkolno-bojowych Su-27UB.

Samoloty myśliwskie Su-27P:

n/b  n/ser
01 (36911027311)
02 (36911027512)
03 (36911027513)
04 (36911027369)
05 (36911027715)
06 (36911027205)
07 (36911027106)
08 (36911026002)
09 (36911026001)
10 (36911025920)
11 (36911025819)

n/b  n/ser
20 (36911019412)
21 (36911019613)
22 (36911020208)
23 (36911020311)
24 (36911020412)
25 (n/s nieznany?)

n/b  n/ser
40 (36911017718)
41 (36911020618)
42 (36911017516)
43 (36911017515)
44 (36911020516)
45 (36911017413)
46 (36911017517)
47 (36911017311)
48 (36911017310)
49 (36911017309)
50 (36911020001)

Szkolno-bojowe Su-27UB w końcu 1991 roku:

n/b  n/ser
51 (96310415080)
52 (96310415083)
61 (96310418225)
62 (96310420230)
71 (n/s nieznany?)
72 (96310412043)

Niestety nie mam informacji jak wyglądał rozkład maszyn pomiędzy eskadrami, sądząc jednak po ilości maszyn bojowych nie były one zbyt liczne (max. 9-10 maszyn).

Z interesujących dalszych losów niektórych maszyn nadmienić można że podobno szparka o numerze bocznym 62 (s/n 96310420230) przebudowana została w IAPO w Irkucie na prototyp Su-27UBM (zaprojektowanego na bazie Su-30KN, z awioniką firmy OAO "Russkaja Awionika") i po przebudowie oraz przemalowaniu otrzymała nowy numer boczny 20.

Licząc maszyny obu pułków (159 GwIAP oraz 582 IAP) łącznie bazowało w Polsce w przededniu wycofania wojsk radzieckich przeszło 73 maszyny Su-27P oraz Su-27UB.

Ponury

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #537 dnia: Lipca 21, 2010, 17:29:38 »
Jasiu, założyłem się z kimś, sprawa honorowa, więc mam nadzieję że mnie nie zawiedziesz: jak miała na nazwisko panieńskie babcia ostatniego dowódcy jednostki w Bagiczu ze strony matki ?

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #538 dnia: Lipca 21, 2010, 22:39:15 »
Szczerze mówiąc to nie znam nawet nazwiska ostatniego dowódcy jednostki z Bagicza więc... obawiam się że tym razem chyba Was Ponury jednak zawiodę  :002: :021:

Przy okazji - ostatnio wypłynęło rzekome aktualne zdjęcie wspomnianego prototypu Su-27UBM n/b 20.


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #539 dnia: Lipca 22, 2010, 08:16:19 »
Na marginesie
John nie rezygnuj. Mała podpowiedz za http://www.mapy.blink.pl/kolberg/bagicz_po45.htm (dowódcy 871 AIP - tylko nie wiem w jakiej to kolejności):
* MICHAJŁOW Wiktor Piotrowicz
* RUBCOW Anatolij Iwanowicz
* ABIEZIN Iwan
* ZIEMCOW Mikołaj Andriejewicz
Koniec marginesu :)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz