Co do iłka, to problem może być podobny jak w FSie, zwłaszcza FS2004. Po wrzuceniu wszystkich upiększaczy i modów stary silnik ledwo zipie. Quad tutaj nie pomoże, bo Iłek nie jest zoptymalizowany pod wiele rdzeni, a karta graficzna nie ma nic do roboty. Więc do niego potrzeba by jak najszybszy proc dwurdzeniowy.
Z kolei w ROF ciężko jest robić jakieś bardzo miarodajne testy bez tracków, ale z tego co widzę u siebie, po włączeniu misji z n28 "scramble", która jest chyba najcięższą (pełne zachmurzenie, samoloty AI ostrzeliwują lotnisko) użycie procesora czterordzeniowego oscyluje pomiędzy 60 a 75%. Przy ustawieniu wszystko na maks w rozdzielczości 1920x1200 mam 17-21fps na 4 rdzeniach, 13-16fps na 2 rdzeniach, czyli spadek około 25%, na Q6600 3,5GHz, GTX 275 896MB i 4GB RAM. Autorzy gry napisali że według ich testów procesor czterordzeniowy może zapewnić do 40% więcej klateczek, podejrzewam że różnica rośnie wraz z obciążeniem i ilością obiektów.
Co do Twojego komputera, możesz dokupić 2GB ramu, jeśli nie podkręcasz to wymienić procesor na szybszy (ponad 3GHz) zostawiając płytę główną i pod kątem ROF'a wymienić kartę graficzną na coś z obecnej średniej półki (GTX260, Radeon 4870). W tej kolejności.