RTX to linia z rdzeniami Tensor odpowiedzialnymi za uczenie maszynowe oraz jednostkami RT odpowiedzialne za ray tracing.
Pytanie czy linia GTX będzie miała rdzenie Tensor - nie chciało mi się szukać, podejrzewam, że nie. Jeżeli jednak tak, to tu może być poletko dla programistów.
Co jeżeli by przerzucić część obliczeń AI na kartę graficzną, wtedy albo polepsza się AI albo zwiększa ilość FPS.
Jednak co do samego RT, to daję sobie rękę obciąć, że spokojnie RTX-y będą oferowały płynność 60 FPS przy Full HD a docelowo może i przy 4k (2080 Ti).
Przecież RT, to nie jest proces zero - jedynkowy, włącz - wyłącz. Włączasz i wszystko jest generowane z wykorzystaniem RT albo wyłączasz i nic nie widzisz.
Teraz są tech-dema, które mają być prześliczniaste, nawet kosztem ilości FPS aby budować hype na nową technologię.
Docelowo obetnie się ilość promieni, niektóre się wyłączy, innym ograniczy ilość odbić. Uzyska się płynność. Zresztą twórcy nowego Metro już z miesiąc - dwa temu mówili, że RT wykorzystają tylko do niektórych cieni. Teraz mogą się chwalić, że uzyskają te 60 FPS przy 4k.
Twórcy Tomb Ridera twierdzili, że na premierę dopracują RT aby uzyskać zadowalające FPS.
Nie dajmy się zwariować.
Techdemo ze świata Gwiezdnych Wojen generowały w czasie rzeczywistym 4 Volty plus 20 rdzeniowy Xoen, a to tylko "film" w zamkniętym pomieszczeniu.
Ray Tracing jest fajny, zwiększa "śliczność", w przyszłości będzie wykorzystywany, ale teraz to dopiero początek drogi. DirectX 12 ma 4 lata (3 jeżeli licząc od wypuszczenia Windows 10) i ciężko znaleźć nowe gry, które wymagają DX 12 do uruchomienia. Nie licząc gier od MS, ale to zrozumiałe.
Z RT będzie podobnie. Muszą nakręcić hype, żeby to w ogóle ruszyło. Co bogatsi sobie kupią RTX-y. Reszta kupi GTX 20x0 albo przesiądą się z 9x0 na 10x0.
Do 20. września i tak nie poznamy wyników wydajności nowych kart, więc nie ma co się napalać.
Patrząc na porównanie 2080 Ti i 1080 Ti widać wzrost mocy obliczeniowej na poziomie ~18 %. Ale nie wiadomo czy w tym jest też wliczona moc obliczeniowa jednostek Tensor i RT. Większa przepustowość pamięci - oczywiście, bo przecież dochodzi Tensor i RT. Ale dalej nie wiemy co w przypadku gier niekorzystających z tych dwóch jednostek.
Poczekamy, pożyjemy, ponarzekamy, że drogo i niewiele to zmieni w przypadku większości polaków. Niewiele, bo wygląda na to, że nvidia nie będzie konkurować wewnętrznie ceną i nie obniży cen linii 10x0.
Pytanie ile odrzutów RTX będzie w linii GTX i czy będzie się dało włączyć BIOSem Tensor albo RT.

EDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=WoQr0k2IA9ARTX to pay-to-win!
W BFV z włączonym RTX będzie można zauważyć przeciwnika w odbiciu szyby i kałuży.
