0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ponaddźwiękowy Gripen DemoGipen Demo, demonstrator technologii, wzór dla prototypu JAS 39E/F, oznaczonego handlowo Gripen NG, wykonał w środę lot z prędkością naddźwiękową nad Morzem Bałtyckim, bez użycia dopalaczy.Gripen Demo, w czasie poprzednich lotów testowych, z wykorzystaniem m.in. pocisków Iris-T, Meteor i bomb GBU10. Ostatnia próba może mieć spore znaczenie dla wyników przetargów na samoloty wielozadaniowe w Szwajcarii, a nieco później w części krajów byłego bloku wschodniego i – jako najważniejsze wyzwanie – w Indiach / Zdjęcie: Gripen InternationalZastosowanie nowego, mocniejszego o 20% silnika – General Electric/Volvo Aero F414G – jest jedną z podstawowych zmian, które mają być wprowadzone do nowego modelu Saaba. Celem było przekroczenie prędkości dźwięku bez użycia dopalaczy, czym charakteryzują się najnowsze konstrukcje myśliwskie.Oprócz tego JAS 39E/F będzie miał większy zasięg, nowy elektronicznie skanowany radar (PS-05/A Mk 5), przebudowany system łączności i wymiany informacji oraz walki radioelektronicznej. Samolot zostanie przystosowany do przenoszenia nowych typów uzbrojenia – Gripen Demo ma m.in. zainstalowane dwie nowe, wzmocnione szyny podkadłubowe.Oblot demonstratora odbył się pod koniec maja (zobacz: Pierwszy lot Gripena Demo). Od tego czasu Szwedzi wykonali ok. 40 lotów testowych, badając m.in. graniczne kąty natarcia, różne rodzaje i masy podwieszanych ładunków oraz stopniowo zwiększając prędkość i pułap.Ostatnią próbę nad Bałtykiem przeprowadził pilot doświadczalny Saaba, Magnus Ljungdahl. Poinformował on, że na wysokości 9300 m osiągnął on prędkość Ma1,2, utrzymując ją przez dłuższy czas, aż do opuszczenia terenu prób. Samolot miał podwieszone makiety uzbrojenia.
Celem było przekroczenie prędkości dźwięku bez użycia dopalaczy
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards