Zazwyczaj nie podaje się przyspieszeń w tak niskim zakresie prędkości , gdyż nie jest to istotny parametr dla wartości bojowej samolotu. Ale dla przykładu podam to:
#MiG 29(9.12) 600km/h - 1000km/h 13,5sek, i 1000km/h - 1300km/h 8,7sek ;oba pomiary na pułapie 3280m .Niestety nie podano konfiguracji (masa całkowita i podwieszenia), ale pewnie chodzi o gładką.
#Typhoon 200kts - 1Ma 30sek w locie przy ziemi. Natomiast od zatrzymania na pasie do osiągnięcia pułapu 10000m i prędkości 1,5Ma potrzeba mu 2min 30sek. Tu również nie podają konfiguracji.
P.S.Jak się domyślam pewnie kolega chciał porównać przyśpieszenia samolotów z samochodami. Kozak, zwróć uwagę, że ciąg startowy(czyli prędkość 0km/h) silników turbowentylatorowych jest niższy niż przy dużych prędkościach, ze względu na mniejszą masę przypływu powietrza przez silnik. Biorąc pod uwagą powyższe oraz opory aerodynamiczne, które jak wiemy rosną w kwadracie prędkości najwyższe przyśpieszenia samolot uzyskuje w przedziale mniej wiece 400/800km/h. Mam na myśli oczywiście samoloty takie jak Mig 29 czy F15.
pozdrawiam
Paweł
P.S.Kozak , witamy na forum. Zapoznaj się jedank dobrze z regulaminem oraz z lokalnymi zwyczajami, bo może spotkać Cie bardziej niemiła niespodzianka niż odpowiedź Razora.