Autor Wątek: Su-34  (Przeczytany 81086 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #105 dnia: Lutego 10, 2012, 14:05:27 »
To kwestia nazewnictwa - to co widzimy na zdjęciu to moim zdaniem element nośny ( konstrukcja nośna ) belki wielozamkowej, który stanowi integralną cześć - belki jako całości. Każda belka wielokrotna ma taki element, - do którego zamocowuje się belki pojedyńcze z zaczepami ( ale są też takie konstrukcje gdzie - zaczepy z zabezpieczeniami występują bezpośrednio na elemencie nośnym).   

Na oficjalnej stronie Suchoj KnAAPO w opisie konstrukcji dotyczącym Su-35 - wymienia się 14 punktów (węzłów) podwieszeń, podczas gdy z innych żródeł i obserwacji wynika że jest ich 12. Wobec czego niewykluczone, że taką samą belkę z Su-34 - przewiduje się dla Su-35, a może nawet dla - Su-27SM ( a jak na razie to tylko moja spekulacja). W tej sytuacji - może rzeczywiście widoczny na zdjęciu element nośny jest traktowany jako podwójny węzeł (o czym pisał John Cool), a nie jako część konstrukcyjna belki wielozamkowej. Jeśli weżmiemy pod uwagę tylny węzeł to rachunek się zgadza. Myślę ,że wkrótce poznamy kolejne informacje i sprawa się wyjaśni.   
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2012, 10:49:21 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Su-34
« Odpowiedź #106 dnia: Lutego 12, 2012, 15:28:14 »
Przyjrzałem się kilku zdjęciom z przybliżeniem, i doszedłem do wniosku, iż przedstawiona wcześniej belka bliżniacza wielozamkowa dla dwóch wyrzutni (głowic) UB-20 lub pocisków niekierowanych S-25 (zawieszona na drugim od wewnątrz wężle podskrzydłowym Su-27SM) -  posiada ten sam element nośny co ostatnio prezentowana na Su-34 - belka wielozamkowa podkadłubowa !. Jaki stąd wniosek ?. Po prostu opracowano uniwersalny element nośny do wykorzystania w różnych konfiguracjach belek wielokrotnych i co najważniejsze -  zunifikowany - do wykorzystania w kilku typach myśliwców ( Su-27SM, Su-30 rożnych wersji, Su-34, Su-35). Ten element jest wyposażony w dwa ramiona, na których można mocować zarówno belki pojedyńcze, jak, i wielozamkowe tandemowe. Jest tylko pytanie, czy mamy go traktować jako integralny element każdej belki wielokrotnej (wielozamkowej), czy podwójny węzeł pośredni, co wydaje się bardziej prawdopodobne. Jeszcze jest jedna wątpliwość, czy te dwie belki tandemowe pod kadłubem Su-34 -  to rzeczywiście "stare" - МБД3-У2Т-1 dedykowane dla myśliwców MiG, czy też nowe konstrukcje. Aby się o tym przekonać potrzebne są bliższe ujęcia zdjęć.
       
Wiesław D

Odp: Su-34
« Odpowiedź #107 dnia: Lutego 12, 2012, 21:31:05 »
DonWiesławo ,przy masie dwóch belek po ok. 150 kg i 4 bomb po ok. 500 kg plus masa pylonu pośredniego to będzie jakieś 2400 kg. Ale pod centralnym węzłem Su 34 niesie zbiornik 2120l i pylon /belkę przejściową.
Ten nowy pylon pośredni jest na 100% mocowany w jednej linii do centralnego szerokiego podkadłubowego pylonu. Sam pylon przejściowy znany ze zdjęć od wielu lat, jest prawie identyczny, ma kształt w przekroju odwróconego T (dwa profile) połączonego wzdłużnymi elementami. Występuje w wersji niskiej i wysokiej z wykorzystaniem belki pośredniej dystansowej .Ale ten pod Su 34 na zdjęciach z belkami tandemowymi ma nieco inną końcówkę, bez skosów.
Pylon pośredni  bliżniaczy skrzydłowy przenosi po 2 sztuki wyrzutni  B13 , wyrzutni rurowych O 25 lub wyrzutni B-8M 1.To przynajmniej widać na zdjęciach.
Na Su 34 są setki możliwych wariantów  i konfiguracji podwieszeń .Ile jeszcze nie widzieliśmy, a ile w cyklu życia tej maszyny jeszcze powstanie ???Jedynym logicznym wytłumaczeniem zastosowania takiego pylonu z belkami tandemowymi w tym miejscu to korzystne z punktu widzenia resursu płatowca usytuowanie masy i widoczność do tyłu optyki Platan-a.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #108 dnia: Lutego 13, 2012, 17:37:23 »
Cytuj
DonWiesławo ,przy masie dwóch belek po ok. 150 kg i 4 bomb po ok. 500 kg plus masa pylonu pośredniego to będzie jakieś 2400 kg
To samo napisałem w poście z 9-tego lutego. Też uważam, że oba węzły podkadłubowe są rozmieszczone symetryczne w osi podłużnej - to oczywiste. Sadzę jednak, że wersja -  "wysoka" to wyłącznie "efekt" zastosowania pośredniej belki dystansowej, natomiast sam podwójny węzeł pośredni w każdym przypadku wydaje się identyczny. Co więcej, dalej jestem przekonany o tym, że oba elementy zarówno podskrzydłowy z Su-27SM i podkadłubowy z Su-34 są identyczne. Na jednym ze zdjęć elementu nośnego podskrzydłowego (które dołanczam niżej) -  widać wyrażnie, że krawędż spływu tylnej części elementu jest prosta i biegnie prostopadle do osi podłużnej. Tak samo to wygląda jak na wężle podkadłubowym Su-34. Zastrzegam się ,że moja ocena może być obarczona błędem, gdyż ilość zdjęć którymi dysponuję jest ograniczona.

http://img52.imageshack.us/img52/5229/bild4g.jpg
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #109 dnia: Marca 01, 2012, 14:16:22 »
Kolejny kontrakt MO FR na dostawę 92 Su-34 (oprócz obecnie realizowanego na 32 egzemplarze): http://www.altair.com.pl/start-7548

Cytuj
MO FR zamówiło 92 Su-34

Ministerstwo Obrony FR zamówiło 92 bombowce frontowe Su-34. Mają one być dostarczone do 2020.


Minister obrony FR Anatolij Sierdiukowa i dyrektor generalny kompanii Suchoj Igor Ozar podpisali kontrakt na dostawę 92 bombowców frontowych Su-34. Mają one trafić do jednostek do 2020. Nie ujawniono wartości kontraktu. Nieoficjalnie wycenia się go na ok. 100 mld rubli (blisko 3,5 mld USD). Eksportowa cena Su-34 przekracza 50 mln USD.

W 2008 MO FR zamówiło 32 Su-34 (Rozpoczęcie seryjnej produkcji Su-34, 2008-01-11). Do jednostek trafiło dotąd 12 z nich. W 2012 ma zostać dostarczonych kolejnych 10 samolotów. Wszystkie mają znaleźć się w jednostkach Zachodniego okręgu wojskowego. Su-34 zastępują przestarzałe i coraz bardziej zawodne Su-24 (Białoruś rezygnuje z Su-24, 2012-02-21). Su-34 produkowane są w nowosybirskim NAPO im. Czkałowa. Kontrakt ma zostać zrealizowany do końca 2013. Przekazane wojsku samoloty przechodzą obecnie intensywne testy zastosowania bojowego z użyciem ok. 20 typów uzbrojenia kierowanego.

We wrześniu 2011 Su-34 pomyślnie przeszedł końcowe próby państwowe. Wcześniej, w czasie MAKS 2011, dowódca WWS gen. Aleksandr Zielin zapowiadał, że do 2020 w Su-34 zostanie uzbrojonych 5 eskadr. Łącznie miało do nich trafić 120 nowych samolotów (MAKS 2011: 120 Su-34 dla WWS, 2011-08-17). W wyniku realizacji dwóch kontraktów będzie ich o 4 więcej.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 01, 2012, 22:09:32 »
Co oznaczają te kolorowe kropeczki ? Może, jakie układy są pod panelem ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 01, 2012, 22:20:21 »
Oznaczają rodzaje obsług w czasie których podlega otwarciu dana pokrywa luku. Jak widać w tym wypadku niewątpliwie chodzi o klucz obsługi uzbrojenia. Na naszych Su-22 też takie były.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #112 dnia: Kwietnia 02, 2012, 22:42:14 »
Oznaczają rodzaje obsług w czasie których podlega otwarciu dana pokrywa luku. ...
A możesz to rozwinąć w wątku o Su-22.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #113 dnia: Kwietnia 10, 2012, 18:44:01 »
Nie mam JZOT-u do Suki a sam już nie pamiętam dokładnie. Cztery kolory - obsługa przedlotowa, startowa (podobno żółta), polotowa i przegląd okresowy. Jak znajdę kwit to napiszę dokładnie w wątku o Su-22.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #114 dnia: Kwietnia 28, 2012, 23:13:13 »
Su-34 przeleciały z Woroneża do Lipiecka. Ciekawe po co.
I wróciły do rodzinnego gniazdka. Woroneż, zdjęcia z kwietnia:
05

http://spotters.net.ua/file/?id=61945&size=small


http://spotters.net.ua/file/?id=61948

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #115 dnia: Maja 21, 2012, 13:23:31 »
LTPS (lazierno-telewizjonnaja pricjielnaja sistiema) [...]

Dokładnie ЛТПС nazywa się  "Платан" [...]

Jeszcze innym oznaczeniem tej stacji jest И-255Б1/02.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #116 dnia: Maja 27, 2012, 17:16:57 »
A ja mam pytanie - dlaczego Su-34 mają takie duże 'ogony' między silnikami i do czego one w ogóle służą (nie tylko u nich)?
Z góry dzięki!

Odp: Su-34
« Odpowiedź #117 dnia: Maja 27, 2012, 18:13:10 »
Ogromne "żądło" w Su-34 to po prostu miejsce na awionikę.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Su-34
« Odpowiedź #118 dnia: Maja 27, 2012, 18:22:27 »
Na pewno jest tam wyrzutnia pułapek termicznych. Obiło mi się o uszy, że miał być tam detektor anomalii magnetycznych. Była też mowa o pomocniczym agregacie rozruchowym - Aerosila ВГТД TA14-130-35.  Z biegiem lat mogło coś tam się pozmieniać, bo ten projekt trochę już się wlecze. Przyjdzie Janek to Ci powie i poda numery seryjne.

Cytuj
- do walki radiolektronicznej samolot posiada bardzo bogate układy zakłóceń aktywnych oraz pasywnych. W prototypie samoloty w "żądle" znajdującym się pomiędzy dyszami umieszczono wyrzutnie APP-50 o dwukrotnie zwiększonej w stosunku do SU-27IB liczby pułapek termicznych typu PPI-26 oraz pasków dipoli typu PPR-26. SU-27IB, oprócz wbudowanego aktywnego układu walki elektronicznej, może także skorzystać z zasobników Sorbiczija. Określają one źródło promieniowania radarowego (np. z wrogiej naziemna stacji radiolokacyjnej) i emitują w tym kierunku silne, zakłócające sygnały. Wymienione moduły ulegały zresztą w miarę powstawania prototypu seryjnej maszyny, ciągłym modernizacjom.

źródło: http://johncool.host.sk/SU-34.htm

W tym wątku też były zdjęcia ogona.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Su-34
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 03, 2012, 09:26:01 »