Autor Wątek: Su-34  (Przeczytany 80998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwca 15, 2012, 09:51:51 »
Tymczasem w Nowosybirsku trwa montaż kolejnych egzemplarzy: http://gelio-nsk.livejournal.com/172070.html








John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpnia 10, 2012, 09:35:21 »
Takie cuś:


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Su-34
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpnia 10, 2012, 15:08:33 »
I myk dziobak robiący "kuku" na tapetkę do Mazaka raz myyyyyyk :). Dzięki Janku.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpnia 22, 2012, 11:39:25 »
To jeszcze takie dziobaki:


John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #124 dnia: Września 01, 2012, 11:45:22 »
KNiRTI, projektowanie i budowa m.in. zasobników walki radioelektronicznej SAP-14 na Su-34: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-HcUXA4z9tI#

Odp: Su-34
« Odpowiedź #125 dnia: Grudnia 07, 2012, 21:47:15 »
Zaskakująca (?) wiadomość pojawiła się na rosyjskojęzycznej stronie http://www.lenta.ru/news/2012/12/07/su34/. Jakaś ichnia komisja Sił Powietrznych i departamentu uzbrojenia stwierdziła, że  w s z y s t k i e dostarczone od 2006 roku egzemplatrze Su-34 mają jakieś znaczne wady a dwie pierwsze sztuki nie są w ogóle zdolne do lotów. Niezła jazda. Pytanie ile w tym prawdy no i co to za komisje?

Odp: Su-34
« Odpowiedź #126 dnia: Grudnia 07, 2012, 22:16:28 »
Tu ciąg dalszy problemu
http://sibkray.ru/news/1/542112/.
Główne problemy są z radarem i systemem celowniczo-nawigacyjnym. A przedstawiciel producenta swoje, że to niska kultura techniczna i brak wyszkolenia obsługi i pilotów.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Su-34
« Odpowiedź #127 dnia: Grudnia 08, 2012, 21:55:40 »
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9230

Cytuj
Defekty Su-34
We wszystkich 16 seryjnych  frontowych bombowcach Su-34 dostarczonych WWS FR po 2006 występują defekty utrudniające ich wykorzystanie bojowe. 2 z nich w ogóle nie mogą latać.

Do bardzo krytycznych wniosków na temat stanu dostarczonych WWS FR Su-34 doszła specjalna komisja powołana przez sztab wojsk. Według Izwiestii, ustaliła ona, że każdy z samolotów ma charakterystyczne dla siebie niedostatki, ale są też defekty wspólne dla wszystkich maszyn. Głównym problemem jest wadliwa praca stacji radiolokacyjnej. Kłopoty sprawia zarówno oprogramowanie, jak i podzespoły radaru. Według komisji, wartość bojowa samolotów jest w ten sposób bardzo ograniczona.

Z powodu problemów technicznych, Su-34 WWS muszą przechodzić przeglądy i naprawy znacznie częściej niż przewidywano. Naprawy te są dodatkowo utrudniane przez niejednolite wyposażenie samolotów. Rozciągnięcie w czasie produkcji spowodowało, że poszczególne egzemplarze różnią się między sobą rozmieszczeniem podzespołów, a nawet ich specyfikacją.

Su-34 były stale dopracowywane w czasie produkcji. Dwa pierwsze dostarczone WWS samoloty były na tyle źle wyposażone i zintegrowane, że od samego początku nie były w praktyce dopuszczone do normalnej eksploatacji. Obecnie oba w ogóle nie latają. Oficjalnie stanowią wyposażenie ośrodka szkoleniowego w Lipiecku.

Produkcja seryjna Su-34 rozpoczęła się w 2006 (Rozpoczęcie seryjnej produkcji Su-34, 2008-01-11). Już w 2010 zatwierdzono pierwszy pakiet modernizacyjny, obejmujący uzbrojenie, silniki i wyposażenie pokładowe, w tym systemy ostrzegania przed atakiem rakietowym i pomocnicze agregaty turbinowe. Od 2011 produkowane są Su-34 obejmujące te modernizacje.

Producent Su-34 – NAPO z Nowosybirska ma problemy także z terminowością dostaw. W czerwcu sąd arbitrażowy przyznał Ministerstwu Obrony 80 mln rubli odszkodowania z tego tytułu. MO zapowiada kolejne podobne pozwy.

WWS otrzymały dotąd 31 Su-34 różnych odmian. 7 z nich to prototypy wykorzystywane do badań w locie. Tylko 16 Su-34 dostarczonych WWS to samoloty odmiany seryjnej. Według planów dostaw (MO FR zamówiło 92 Su-34, 2012-03-01), do 2020 WWS mają otrzymać 140 samolotów tego typu.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #128 dnia: Grudnia 11, 2012, 07:47:09 »
No i nowy (zapewne jeden z nowych) Su-34 n/b 20:




John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #129 dnia: Grudnia 16, 2012, 11:15:25 »
Tego z drugiego zdjęcia najwyraźniej już też "ochrzczono" jako n/b 21:


Odp: Su-34
« Odpowiedź #130 dnia: Grudnia 25, 2012, 15:38:29 »
"...a karawana jedzie dalej". Komisja, komisją a dostawy w toku. 2012.12.25 ukazała się oficjalna informacja na stronie OAO, że 5 kolejnych egzemplarzy zostało dostarczone Siłom Powietrznym. Samoloty poleciały z zakładów NAPO w Nowosybirsku do 7000.Bazy Lotniczej w Woroneżu.
http://sukhoi.org/news/company/?id=5031
http://news.ngs.ru/more/897047/

Krótka relacja:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oONyeewAy8I
Suczki są w tym nowym, ciemnoszarym malowaniu. Nr burtowe 20, 21, 22 i pewnie ta 12

A piąty nr...
 PS. a to fotka 21 lądującego już w macierzystej bazie, w Woroneżu:

http://russianplanes.net/id93970

Odp: Su-34
« Odpowiedź #131 dnia: Grudnia 25, 2012, 16:44:21 »
Przepraszam za post pod postem, ale znalazłem 5. numer z tych nowodostarczonych Su-34. To 11. W tej relacji wyraźnie to widać.
http://www.youtube.com/watch?v=9eDOdhgV06M&feature=player_embedded

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #132 dnia: Grudnia 25, 2012, 21:27:10 »
Dzięki. Sądząc po numerach burtowych to w rzekomej 7000.AB w Woroneżu ukompletowano już całkowicie od strony sprzętowej jedną bojową eskadrę Su-34 (n/b od 01 do 12), zaś maszyny 20, 21 oraz 22 wejdą najwyraźniej na wyposażenie drugiej AE.

Chodzą też słuchy że teoretycznie z NAPO w styczniu (albo i w pierwszym kwartale/półroczu 2013go, diabli ich tam w obecnych warunkach wie) ma ponoć przyjść jeszcze jedna partia kolejnych 5 maszyn Su-34. Byłoby to o tyle interesujące że przynajmniej 3 z nich byłyby już egzemplarzami z czwartej serii produkcyjnej.

Poza tym - znalazły się zdjęcia n/b 11: http://www.rg.ru/2012/12/25/reg-cfo/su-anons.html


John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #133 dnia: Grudnia 31, 2012, 09:42:57 »
"...a karawana jedzie dalej".

To że jedzie to pół biedy - swoje dołożył w sprawie rzecznik MO FR mówiąc wprost że "nikakoj komisji nie było" i  zaprzeczając tym samym o istnieniu jakiejkolwiek komisji mającej rzekomo badać sprawę Su-34.

Stwierdzono natomiast wyczerpanie resursów w płatowcach wykorzystywanych w programie badawczym, próbach państwowych czy testach w CBP w Lipiecku.

Za: http://pro-samolet.ru/blog-pro-samolet/517-news-ngs-defects-su-34

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #134 dnia: Stycznia 25, 2013, 09:14:58 »
I przyszła kolejna partia Su-34 do Woroneża, za agencją RIA Nowosti: http://ria.ru/arms_mm/20130124/919602123.html#photo=919600927
Wśród nich m.in. Su-34 n/b 23, 25 oraz 26, wygląda więc na to że w AwB w Woroneżu jest formowana druga eskadra bombardirowszczyków.