Co do nowych dostaw Su-34 do WWS FR to tak kronikarsko wypada wspomnieć że nei dalej jak 21.05.2015 do Morozowska przyleciały kolejne egzemplarze: n/b
34 (ns 06-03), n/b
35 (ns 06-04) oraz n/b
36 (ns 06-05), powiększając liczbę stacjonujących tam Su-34 do przeszło 30stu. Ponadto 29.05.2015 miał jeszcze dołączyć n/b
37 (ns 06-06).
Tym samym jest już jasne że w ramach 559 OBAP (Samodzielnego Pułku Lotnictwa Bombowego) stacjonującego w Morozowsku (559-й отдельный бомбардировочный авиационный полк 4-го командования ВВС и ПВО - Морозовск) sformowane zostaną ostatecznie 3 eskadry tych samolotów - łącznie zostanie w tej bazie zgromadzonych aż 36 maszyn.
Pikanterii dodaje fakt że w zasięgu operacyjnym zarówno rzeczonego 559 OBAP (Morozowsk - 3 x eskadry 36 maszyn) jak i wcześniej sformowanego 47 OCAP Woroneż-Bałtimor (2 x eskadry 24 maszyn) znajduje się Ukraina. Licząc obie jednostki daje to przeszło 60 samolotów Su-34 u wrót tego państwa.
Natomiast wracając jeszcze na chwilę do pechowego n/b
28 (n/s 04-01, rej. RF-95067) z Woroneża, to ogólne rokowania są "takie sobie" - jest wysoce prawdopodobne że skala uszkodzeń jest zbyt duża aby opłacił się generalny remont i egzemplarz może pójść na części zamienne.
