Ponieważ temat traktuje - jakby nie patrzeć - o wprowadzeniu do służby śmigłowców Mi-28N i wobec faktu że do tej pory wyprodukowano już kilkadziesiąt maszyn to niezłym pomysłem byłoby podsumować to wszystko na podstawie dotychczas zebranych informacji i sporządzić w końcu dotychczasową listę produkcyjną Mi-28N.
Pierwsze egzemplarze prototypowe tych śmigłowców wykonano w zakładzie lotniczym nr 329 / Moskowskij Wiertolientyj Zawod (MWZ) im. M.M. Mila:
Śmigłowce Mi-28 (изд. 280)
● Mi-28 n/b żółty 012, n/s 00-01 – ukompletowany w lipcu 1982 roku, piewszy lot 10.11.1982, pierwszy prototyp śmigłowca używany do prób w locie badań charakterystyk lotno-pilotażowych oraz systemu uzbrojenia. W latach 90tych ten egzemplarz został przebudowany na pierwszy prototyp Mi-28N OP-1 n/b biały 014, pierwszy lot 14.11.1996. Później śmigłowiec otrzymał n/b żółty 14, obecnie nielot, służący do prób statycznych.
● Мi-28 n/b żółty 022 – ukompletowany we wrześniu 1983, drugi prototyp Mi-28, służący do testów kompleksu uzbrojenia.
Śmigłowce Mi-28A (изд. 286)
● Мi-28А n/b żółty 032, na belce ogonowej nr boczny “Н-390”, budowę rozpoczęto w 1985, w roku 1987 po modyfikacjach zmieniono oznaczenie produktu i śmigłowcowi nadano nazwę Mi-28A, skompletowany w styczniu 1988, obecny na salonach Le Bourget`89 oraz Le Bourget`91.
● Мi-28А n/b żółty 042, na belce ogonowej nr boczny “Н-315”, ukompletowany w 1991, prezentowany na Le Bourget`93.
Śmigłowce Mi-28N (изд. 294)
● Mi-28N n/b 31, ukompletowany w 2006, drugi z kolei Mi-28N oprócz pierwszego egzemplarza prototypowego zbudowany w tej wytwórni. Wbrew temu co można przeczytać w prasie to właśnie ten egzemplarz jest trzecim z kolei nocnym Havokiem a nie wykonany w tym samym roku Mi-28N n/b 32 jak się powszechnie sądzi. Pierwszy egzemplarz przedseryjny, używany jednak praktycznie wyłącznie do prób statycznych.
Dalsze próby w locie oraz produkcję kolejnych egzemplarzy kontynuowano już w zakładzie lotniczym nr 168 / bardziej znanym jako Rostowskij Wiertoletnyj Zawod (RWZ) / RWPO / obecnie kompania RWPK ОАО "Roswertol". Dotychczas zbudowane śmigłowce produkcyjne Mi-28N w tym zakładzie otrzymywały numery fabryczne według wzoru: 340128ХХХХХ. Na serię produkcyjną począwszy od 2 serii wchodzi 10 egzemplarzy śmigłowców.
Śmigłowce Mi-28N (изд. 294)
● Mi-28N OP-2 n/b 024, n/fabr. 34012830101, później otrzymał n/b żółty 24, drugi prototyp Mi-28N z nowymi łopatami wirnika, nową przekładnią główną i innymi modyfikacjami, platforma testowa stacji N025, uczestnik manewrów "Tarcza Sojuszu 2006".
● Mi-28N OP-4 n/fabr. 34012830102, n/b jest niestety nieznany, obecnie przechowywany na terenie zakładów Moskowskij Wiertolientyj Zawod (MWZ) im. M.M. Mila.
Egzemplarze przedseryjne:
● Mi-28N n/s 01-01, n/b żółty 32, n/fabr. 34012835101, zbudowany w 2006 roku (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku, uczestnik manewrów "Tarcza Sojuszu 2006".
● Mi-28N n/s 01-02, n/b żółty 33, n/fabr. 34012835102, zbudowany w latach 2006-2007 (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku, obecnie przekazany do ośrodka szkolenia (WWAUL) w Woroneżu.
● Mi-28N n/s 01-03, n/b żółty 34, n/fabr. 34012835103, zbudowany w latach 2006-2007 (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Mi-28N n/s 01-04, n/b żółty 35, n/fabr. 34012835104, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku – obecny na MAKS 2007 i MAKS 2009,
● Mi-28N n/s 01-05, n/b żółty 36, n/fabr. 34012835105, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku – obecny na MAKS 2007
● Mi-28N n/s 02-01, n/b żółty 37, n/fabr. 34012840201, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna) – obecny na MAKS 2007
● Mi-28N n/s 02-02, n/b żółty 38, n/fabr. 34012840202, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna)
Egzemplarze produkcyjne:
● Mi-28N n/s 02-03, n/b żółty 41, n/fabr. 34012840203, zbudowany w 2007 roku, od stycznia 2008 roku w dyspozycji WWS w 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Mi-28N n/s 02-04, n/b żółty 42, n/fabr. 34012840204, zbudowany w 2008 roku, 15.01.2008 przekazany do WWS do 344 CPBiPLS w Torżoku
● Mi-28N n/s 02-05, n/b żółty 43, n/fabr. 34012840205, zbudowany w 2008 roku, 15.01.2008 przekazany do WWS do 344 CPBiPLS w Torżoku, egzemplarz uległ dnia 19.06 2009 roku poważnemu wypadkowi i został odesłany do producenta do kapitalnego remontu, po którego ukończeniu w kwietniu tego roku został zaprezentowany dziennikarzom
● Mi-28N n/s 02-06, n/b żółty 44, n/fabr. 34012840206, zbudowany w 2008 roku, obecnie w dyspozycji WWS w 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Mi-28N n/s 02-07, n/b niebieski 01, n/fabr. 34012840207, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-08, n/b niebieski 02, n/fabr. 34012840208, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-09, n/b niebieski 03, n/fabr. 34012840209, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-10, n/b niebieski 04, n/fabr. 34012841210, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-01, n/b niebieski 05, n/fabr. 34012841211, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku, dnia 15.02.2011 uległ rozbiciu, pierwsza bezpowrotna strata w toku eksploatacji.
● Mi-28N n/s 03-02, n/b niebieski 06, n/fabr. 34012841212, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-03, n/b niebieski 09, n/fabr. 34012841213, zbudowany w 2009 roku, dnia 02.07.2009 widziany na terenie MWZ w Rostowie, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-04, n/b niebieski 07, n/fabr. 34012841214, zbudowany w 2009 roku, dnia 02.07.2009 widziany na terenie MWZ w Rostowie, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-05, n/b niebieski 08, n/fabr. 34012841215, zbudowany w 2009 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku, wylatane około 153h.
● Mi-28N n/s 03-06, n/b niebieski 10, n/fabr. 34012841216, zbudowany w 2009 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-07, n/b niebieski 11, n/fabr. 34012841217, zbudowany w 2009 roku, pierwszy egzemplarz z dalszymi elementami Bortowego Kompleksu Oborony (BKO): zasobniki na końcach skrzydeł z kasetami wyrzutników UW-26 oraz zespołem czujników systemu L-140 Otklik, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-08, n/b niebieski 12, n/fabr. 34012841218, zbudowany w 2009 roku, przekazany WWS w roku 2010 do 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-09, n/b niebieski 14, n/fabr. 34012841219, budowę ukończono 11.12.2009, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-10, n/b niebieski 15, n/fabr. 34012841220, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 04-01, n/b niebieski 16, n/fabr. 34012841221, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 04-02, n/b niebieski 17, n/fabr. 34012841222, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 04-03, n/b biały 01, n/fabr. 34012841223, zbudowany w 2010 roku, od tego egzemplarza produkcyjnego w maszynach zaczęto montować nowe silniki WK-2500, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-04, n/b biały 02, n/fabr. 34012841224, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-05, n/b biały 03, n/fabr. 34012841225, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-06, n/b biały 04, n/fabr. 34012841226, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-07, n/b biały 05, n/fabr. 34012841227, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku, opublikowano zaledwie 1-2 dość niewyraźne zdjęcia tego egzemplarza.
● Mi-28N n/s 04-08, n/b biały 06, n/fabr. 34012841228, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-09, n/b biały 07, n/fabr. 34012841229, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-10, n/b biały 08, n/fabr. 34012843250, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-01, n/b biały 09, n/fabr. 34012843251, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-02, n/b biały 10, n/fabr. 34012843252, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-03, n/b biały 11, n/fabr. 34012843253, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-04, n/b biały 12, n/fabr. 34012843254, pierwszy lot 08.04.2011 roku, pokazany na zdjęciach w czasopiśmie "Wzlet" na terenie zakładów MWZ w Rostowie.
● Mi-28N n/s 05-05, n/b nieznany, w kwietniu 2011 roku na etapie montażu finalnego
● Mi-28N n/s 05-06, n/b nieznany, w kwietniu 2011 roku na etapie montażu finalnego
● Mi-28N n/s 05-07, n/b nieznany, na etapie budowy
● Mi-28N n/s 05-08, n/b nieznany, na etapie budowy
● Mi-28N n/s 05-09
● Mi-28N n/s 05-10