Autor Wątek: Mi-28N wchodzi do służby  (Przeczytany 72276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwca 03, 2011, 17:29:29 »
Najprawdopodobniej tak.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwca 05, 2011, 22:44:20 »
Dzięki. Gdzieś w komentarzach pod tym zdjęciem twierdzą też że może to być również Algieria, ale jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne.

Na tym domniemanym Mi-28NE moją uwagę zwróciło coś innego niż radar, mianowicie 1) czujniki systemu ostrzegania przed nadlatującymi pociskami rakietowymi L-136 Mak-UFM pracujący w paśmie podczerwieni i ultrafioletu czyli kompleks typu ТППР (Теплопеленгатор Предупреждения о Пуске Ракет).



To chyba jedyny Nocznoj Ochotnik z czujnikami tego kompleksu jaki widziałem do tej pory. Podobny zespół czujników miał również swego czasu również egzemplarz Ka-50 n/b 25. Co interesujące jest on obecnie instalowany w miejscu reflektorów (tak jak np. na dostarczonych do Torżoka Mi-28N n/b 41 itd.), natomiast same reflektory 2) powędrowały nieco niżej, po bokach stacji TOES-521. Na wczesnoseryjnych śmigłowcach reflektory były położone "po staremu" (n/b 03) aczkolwiek na nowszych (jak n/b 15) widać że jest już "po nowemu".




John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #167 dnia: Czerwca 29, 2011, 23:25:39 »
Ponieważ temat traktuje - jakby nie patrzeć - o wprowadzeniu do służby śmigłowców Mi-28N i wobec faktu że do tej pory wyprodukowano już kilkadziesiąt maszyn to niezłym pomysłem byłoby podsumować to wszystko na podstawie dotychczas zebranych informacji i sporządzić w końcu dotychczasową listę produkcyjną Mi-28N.

Pierwsze egzemplarze prototypowe tych śmigłowców wykonano w zakładzie lotniczym nr 329 / Moskowskij Wiertolientyj Zawod (MWZ) im. M.M. Mila:

Śmigłowce Mi-28 (изд. 280)
● Mi-28 n/b żółty 012, n/s 00-01 – ukompletowany w lipcu 1982 roku, piewszy lot 10.11.1982, pierwszy prototyp śmigłowca używany do prób w locie badań charakterystyk lotno-pilotażowych oraz systemu uzbrojenia. W latach 90tych ten egzemplarz został przebudowany na pierwszy prototyp Mi-28N OP-1 n/b biały 014, pierwszy lot 14.11.1996. Później śmigłowiec otrzymał n/b żółty 14, obecnie nielot, służący do prób statycznych.
● Мi-28 n/b żółty 022 – ukompletowany we wrześniu 1983, drugi prototyp Mi-28, służący do testów kompleksu uzbrojenia.

Śmigłowce Mi-28A (изд. 286)
● Мi-28А n/b żółty 032, na belce ogonowej nr boczny “Н-390”, budowę rozpoczęto w 1985, w roku 1987 po modyfikacjach zmieniono oznaczenie produktu i śmigłowcowi nadano nazwę Mi-28A, skompletowany w styczniu 1988, obecny na salonach Le Bourget`89 oraz Le Bourget`91.
● Мi-28А n/b żółty 042, na belce ogonowej nr boczny “Н-315”, ukompletowany w 1991, prezentowany na Le Bourget`93.

Śmigłowce Mi-28N  (изд. 294)
● Mi-28N n/b 31, ukompletowany w 2006, drugi z kolei Mi-28N oprócz pierwszego egzemplarza prototypowego zbudowany w tej wytwórni. Wbrew temu co można przeczytać w prasie to właśnie ten egzemplarz jest trzecim z kolei nocnym Havokiem a nie wykonany w tym samym roku Mi-28N n/b 32 jak się powszechnie sądzi. Pierwszy egzemplarz przedseryjny, używany jednak praktycznie wyłącznie do prób statycznych.

Dalsze próby w locie oraz produkcję kolejnych egzemplarzy kontynuowano już w zakładzie lotniczym nr 168 / bardziej znanym jako Rostowskij Wiertoletnyj Zawod (RWZ) / RWPO / obecnie kompania RWPK ОАО "Roswertol". Dotychczas zbudowane śmigłowce produkcyjne Mi-28N w tym zakładzie otrzymywały numery fabryczne według wzoru: 340128ХХХХХ. Na serię produkcyjną począwszy od 2 serii wchodzi 10 egzemplarzy śmigłowców.

Śmigłowce Mi-28N  (изд. 294)
● Mi-28N OP-2 n/b 024, n/fabr. 34012830101, później otrzymał n/b żółty 24, drugi prototyp Mi-28N z nowymi łopatami wirnika, nową przekładnią główną i innymi modyfikacjami, platforma testowa stacji N025, uczestnik manewrów "Tarcza Sojuszu 2006".
● Mi-28N OP-4 n/fabr. 34012830102, n/b jest niestety nieznany, obecnie przechowywany na terenie zakładów Moskowskij Wiertolientyj Zawod (MWZ) im. M.M. Mila.

Egzemplarze przedseryjne:
● Mi-28N n/s 01-01, n/b żółty 32, n/fabr. 34012835101, zbudowany w 2006 roku (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku, uczestnik manewrów "Tarcza Sojuszu 2006".
● Mi-28N n/s 01-02, n/b żółty 33, n/fabr. 34012835102, zbudowany w latach 2006-2007 (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku, obecnie przekazany do ośrodka szkolenia (WWAUL) w Woroneżu.
● Mi-28N n/s 01-03, n/b żółty 34, n/fabr. 34012835103, zbudowany w latach 2006-2007 (pierwsza partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Mi-28N n/s 01-04, n/b żółty 35, n/fabr. 34012835104, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku – obecny na MAKS 2007 i MAKS 2009,
● Mi-28N n/s 01-05, n/b żółty 36, n/fabr. 34012835105, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna), w roku 2010 widziany na terenie 344 CPBiPLS w Torżoku  – obecny na MAKS 2007
● Mi-28N n/s 02-01, n/b żółty 37, n/fabr. 34012840201, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna) – obecny na MAKS 2007
● Mi-28N n/s 02-02, n/b żółty 38, n/fabr. 34012840202, zbudowany w latach 2006-2007 (druga partia przedseryjna)
 
Egzemplarze produkcyjne:
● Mi-28N n/s 02-03, n/b żółty 41, n/fabr. 34012840203, zbudowany w 2007 roku, od stycznia 2008 roku w dyspozycji WWS w 344 CPBiPLS w Torżoku.
● Mi-28N n/s 02-04, n/b żółty 42, n/fabr. 34012840204, zbudowany w 2008 roku, 15.01.2008 przekazany do WWS do 344 CPBiPLS w Torżoku
● Mi-28N n/s 02-05, n/b żółty 43, n/fabr. 34012840205, zbudowany w 2008 roku, 15.01.2008 przekazany do WWS do 344 CPBiPLS w Torżoku, egzemplarz uległ dnia 19.06 2009 roku poważnemu wypadkowi i został odesłany do producenta do kapitalnego remontu, po którego ukończeniu w kwietniu tego roku został zaprezentowany dziennikarzom
● Mi-28N n/s 02-06, n/b żółty 44, n/fabr. 34012840206, zbudowany w 2008 roku, obecnie w dyspozycji WWS w 344 CPBiPLS w Torżoku.

● Mi-28N n/s 02-07, n/b niebieski 01, n/fabr. 34012840207, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-08, n/b niebieski 02, n/fabr. 34012840208, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-09, n/b niebieski 03, n/fabr. 34012840209, zbudowany w 2009 roku - 17.03 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 02-10, n/b niebieski 04, n/fabr. 34012841210, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-01, n/b niebieski 05, n/fabr. 34012841211, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku, dnia 15.02.2011 uległ rozbiciu, pierwsza bezpowrotna strata w toku eksploatacji.
● Mi-28N n/s 03-02, n/b niebieski 06, n/fabr. 34012841212, zbudowany w 2009 roku - 21.04 2009 przekazany do obecnej 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-03, n/b niebieski 09, n/fabr. 34012841213, zbudowany w 2009 roku, dnia 02.07.2009 widziany na terenie MWZ w Rostowie, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-04, n/b niebieski 07, n/fabr. 34012841214, zbudowany w 2009 roku, dnia 02.07.2009 widziany na terenie MWZ w Rostowie, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-05, n/b niebieski 08, n/fabr. 34012841215, zbudowany w 2009 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku, wylatane około 153h.
● Mi-28N n/s 03-06, n/b niebieski 10, n/fabr. 34012841216, zbudowany w 2009 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-07, n/b niebieski 11, n/fabr. 34012841217, zbudowany w 2009 roku, pierwszy egzemplarz z dalszymi elementami Bortowego Kompleksu Oborony (BKO): zasobniki na końcach skrzydeł z kasetami wyrzutników UW-26 oraz zespołem czujników systemu L-140 Otklik, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-08, n/b niebieski 12, n/fabr. 34012841218, zbudowany w 2009 roku, przekazany WWS w roku 2010 do  387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-09, n/b niebieski 14, n/fabr. 34012841219, budowę ukończono 11.12.2009, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 03-10, n/b niebieski 15, n/fabr. 34012841220, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 04-01, n/b niebieski 16, n/fabr. 34012841221, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.
● Mi-28N n/s 04-02, n/b niebieski 17, n/fabr. 34012841222, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 387-я AwB (Авиационная База) w Budionnowsku.

● Mi-28N n/s 04-03, n/b biały 01, n/fabr. 34012841223, zbudowany w 2010 roku, od tego egzemplarza produkcyjnego w maszynach zaczęto montować nowe silniki WK-2500, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-04, n/b biały 02, n/fabr. 34012841224, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-05, n/b biały 03, n/fabr. 34012841225, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-06, n/b biały 04, n/fabr. 34012841226, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-07, n/b biały 05, n/fabr. 34012841227, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku, opublikowano zaledwie 1-2 dość niewyraźne zdjęcia tego egzemplarza.
● Mi-28N n/s 04-08, n/b biały 06, n/fabr. 34012841228, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-09, n/b biały 07, n/fabr. 34012841229, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 04-10, n/b biały 08, n/fabr. 34012843250, zbudowany w 2010 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-01, n/b biały 09, n/fabr. 34012843251, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-02, n/b biały 10, n/fabr. 34012843252, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-03, n/b biały 11, n/fabr. 34012843253, zbudowany w 2011 roku, obecnie w 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku.
● Mi-28N n/s 05-04, n/b biały 12, n/fabr. 34012843254, pierwszy lot 08.04.2011 roku, pokazany na zdjęciach w czasopiśmie "Wzlet" na terenie zakładów MWZ w Rostowie.
● Mi-28N n/s 05-05, n/b nieznany, w kwietniu 2011 roku na etapie montażu finalnego
● Mi-28N n/s 05-06, n/b nieznany, w kwietniu 2011 roku na etapie montażu finalnego
● Mi-28N n/s 05-07, n/b nieznany, na etapie budowy
● Mi-28N n/s 05-08, n/b nieznany, na etapie budowy
● Mi-28N n/s 05-09
● Mi-28N n/s 05-10

Czesio

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #168 dnia: Czerwca 29, 2011, 23:33:09 »
Bóg zapłać Janku. Zestawienie na medal!

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #169 dnia: Czerwca 30, 2011, 07:20:50 »

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #170 dnia: Lipca 01, 2011, 17:28:08 »
Dzięki, jak zwykle świetne fotki od Denisa Mokryszina, najbardziej interesujący z tego jest kokpit. Później spróbuję spisać kilka spostrzeżeń jak znajdę trochę czasu  :001:

Przy okazji chyba jeszcze nie było - Mi-28N n/b biały "04" (n/s 04-06, n/fabr. 34012841226) sfotografowany nad Rostowem nad Donem - z przeznaczeniem dla 393-я AwB (Авиационная База) w Korienowsku:


Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #171 dnia: Lipca 05, 2011, 18:04:31 »
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #172 dnia: Lipca 15, 2011, 19:39:01 »
Zdjęcia owego "dziwnego" eksportowego Mi-28NE podczas przebudowy na terenie zakładu. Najprawdopodobniej zresztą jest to dawny Mi-28 n/b 38, jedna z maszyn serii wstępnej.






Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #173 dnia: Lipca 18, 2011, 12:39:27 »
11 uchwycona na lotnisku w Woroneżu (Воронеж - Балтимор):

http://russianplanes.net/ID48990

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #174 dnia: Lipca 19, 2011, 23:26:53 »
Mi trafiło się parę kolejnych zdjęć nowiutkich Mi-28N z czerwonymi (sic!) numerami burtowymi.
Czyżby po 387 AwB w Budionnowsku i 393-я AwB w Korienowsku czas na sformowanie kolejnej eskadry tych śmiglaków - tym razem w AwB w Woroneżu-Baltimor?







I jeszcze jakiś bezimienny  :121:


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #175 dnia: Lipca 21, 2011, 23:24:48 »
Na belce ogonowej oprócz znanego i wielkiego BBC России jest jeszcze małe RF (Russian Federation?).
Chcą im dać cywilnego rega ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #176 dnia: Lipca 21, 2011, 23:35:12 »
Nie jestem pewien co się kryje za tym krokiem ale faktycznie większość maszyn WWS dostaje teraz te oznaczenia. Czemu to ma służyć - pewnie się okaże.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #177 dnia: Lipca 22, 2011, 01:11:45 »
W podpisach pod zdjęciami coraz częściej (tak od maja, jak zauważyłem) pada słowo ex lub old w stosunku do "starego" oznaczenie w lotnictwie. Zamierzają je zamalować i posługiwać się tylko nowymi rejestracjami?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #178 dnia: Sierpnia 05, 2011, 21:55:48 »
Jeszcze jedno piękne zdjęcie 11

Jeśli chodzi o napis BBC России to żołnierze zaczęli mówić na skrót "BBC" tak jak na znany kanał telewizyjny hehe.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #179 dnia: Sierpnia 14, 2011, 18:16:31 »
I jeszcze jedno  :003: