Autor Wątek: Ił2 i Java  (Przeczytany 4114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zajec

  • Gość
Ił2 i Java
« dnia: Czerwca 21, 2006, 11:20:31 »
Yo men!Już w jednym wątku pisałem o tym ale nikt nic nie napisał. Pytam wszędzie na HLu i nikt nie wie dlaczego może sypać mi się java podczas gry online. Problem wygląda nastepująco u niektórch hostów i to przeważnie takich co mają dobre łącza po jakimś czasie zamula mi grę.Wszystko wygląda tak jakby było w zwolnionym tempie. Gdy otwieram konsole tzn szift+tab przez cały ekran winą się linijki z tekstem java.nullpointer exception coś tam i na końcu at ubi.com i pod spodem wylicza jakieś błedy i chyba zawsze te same bo numery w nawiasach się powtarzają. W tym czasie nie mogę nic wpisać do konsoli(tak jakby ciągle wyskakiwały nowe wiersze z tymi błędami). Gdy przestają się ciągle wyświetlać lag przechodzi i wszystko śmiga jak należy, ale do czasu bo przeważnie po kilku minutach lub wcześniej historia się powtarza.Jak już wspomniałem wyżej nie u wszystkich hostów to się dzieje. Na niektórych servach nie zdaża się to raczej wogóle.Ostatnio jakos na servie u Szpaka wszystko mi chodziło poprostu cudownie, całkiem sporo ludzi było a chodziło naprawdę wybornie jak na mojego kompa, lecz do czasu bo oczywiście pieprznęła java czy nie wiem co.Proszę niech jakiś uberexpert mi cos poradzi bo mnie szlag trafia jak wchodzę na serva narobię sobie smaczka i po kilku minutach mogę sobie darować. >:(
Dodam jeszcze tylko że mam neostradę128 i u jednego gościa z HL(też NEo128) też dzieje się to samo.Czy to może być wina łącza??Jakieś przeciążenie sieci cy cóś?? :-?

A i jeszcze jedno żeby nie było że to przez jakis syf typu wirus czy spyware czy zaśmiecony rejestr bo reinstalacji windowsa dzieje się to samo kiedyś przeinstlaowywałem samego iłka i też jakoś nie pomogło.

ags

  • Gość
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 21, 2006, 11:45:52 »
A wirtualną maszynę od Suna przeinstalowałeś?

Zajec

  • Gość
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 21, 2006, 11:50:35 »
A coz to jest?? :DMógłbyś mnie oświecić??

Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 21, 2006, 15:58:59 »
http://java-virtual-machine.net/download.html

Java to język programowania, coś w iłku jest w niej pisane. Do poprawnego działania potrzebna jest tak zwana wirtualna maszyna javy. Czasami się coś wykrzaczy, co się objawia skakaniem. Meehau też miewał ten problem, i kilku innych graczy. Ja się z tym nie spotkałem osobiście, ale od razu widzę, który pilot ma "czkawkę"...
Achtung Spitfeuer!

Zajec

  • Gość
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 21, 2006, 17:09:35 »
Dzieki mam nadzieje ze to pomoze.S!

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 21, 2006, 19:21:29 »
Dla iłka polecał bym zdecydowanie jave sun'a odradzał bym jave microsoftu. Mowa o jre (java runtime enviroment)
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Zajec

  • Gość
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 21, 2006, 19:39:25 »
A skónd to wziunć Panie??To o czym mówił AnD jak instalowałem to coś tam gdzieś było napisane sun. Ale domyślam sie że to nie o to samo chodzi.Czy się mylę??

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 21, 2006, 19:52:02 »
Tam też jest link do wirtualnej maszyny java od suna.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 21, 2009, 19:49:26 »
Podepnę się tutaj z tematem , który już raz poruszyłem ale niestety nadal nie rozwiązałem problemu pewnie ze strachu że sobie znowu coś w kompie spaskudzę :)
Tak więc proszę o pomoc w kwestii wyboru odpowiedniej dla Iła Javy pod system Vista Home 32 Basic. Może ktoś już sobie w tym systemie zmieniał.
Niby nic się złego w samej grze nie dzieje oprócz wariujących błędów widocznych w konsoli
(shift+tab) ale pewnie po naprawie owych błędów coś mi się w samej grze poprawi bo bez przyczyny by się nie pojawiało. Jeden z zauważalnych problemów to jak np. chce sobie w konsoli sprawdzić co tam się ostatnio w chacie przewinęło to nie jestem w stanie tak się sypią te infa o błędach.
Nie wiem co z powyższego linku wybrać a co mi nie utrudni życia.
Z góry dzięki za pomoc kogoś doświadczonego w tych tematach. Odwdzięczę się w innych :)

Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 21, 2009, 20:20:00 »
Ja mam ciągle w konsoli komunikaty o błędach w ładowaniu, nieznalezionych plikach itp.
Nie wiem, czy to wpływa na wydajność. Na max grafie mam w powietrzu 60fps, nisko nad miastem/wybuchami potrafi zejść do 15-20, czasem przycinki do 0 :)
Miejsce na Twoją reklamę.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 22, 2009, 08:00:13 »
Panowie, jeśli macie "zmodowaną" wersję gry np. UI 1.1, to niestety tak będzie z komunikatami java exceptions w konsoli. Trochę modów jest hmmm.... niedorobiona programistycznie. Samo życie.

PS: Na AAA było coś o pobraniu patch-a dla niektórych obiektów static, co by nie mieć części wyjątków z brakującymi plikami, ale ogólnie podejście AAA jest klasyką klasyki: wyczyścić i na nowej wersji zainstalować tylko i wyłącznie AAA UI mod i będzie git... Smutne...

Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Zefir

  • Gość
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 22, 2009, 08:31:08 »
Zawsze mi się wydawało, że Ił-2 zawiera własną wersję javy. Jest ona uboższa od typowych wydań - zawiera tylko pewne, podstawowe biblioteki i wydaje mi się, że jest to wersja < 1.5.x, ale która dokładnie, nie wiem. Do "kompilacji" rzeczy do iłka korzystam z wersji 1.4.2 .

Zaś co do wyjątków javy pojawiających się w konsoli:
Część kodu odpowiedzialnego za wczytywanie obiektów jest "zabezpieczona" (w rzeczywistości to żadne zabezpieczenie, tylko zamiatanie brudów pod dywan) tak zwanym połykaniem wyjątków - w przypadku, gdy ich prawidłowe wczytanie nie powiedzie się. Pojawia się wówczas jedynie standardowa informacja o wyjątku, natomiast nie jest on dalej przekazywany w górę programu i praktycznie iłek powinien działać poprawnie, poza elementami dotyczącymi tych obiektów, które spowodowały wyjątek (gdyby autorzy zrobili program zgodnie ze sztuką, to zamiast połykać wyjątki, opracowaliby procedury w przypadku problemów z inicjowaniem rzeczy). Także w typowych przypadkach - czyli wtedy, gdy nie widać problemów w lataniu - należy się tymi wyjątkami nie przejmować i z przyjemnością latać dalej.

Inną sprawą jest to, że takie połykanie wyjątków jest stosowane w iłku nie tylko na etapie wczytywania bzdruek takich, jak obiekty statyczne, ale i w innych miejscach kodu, co czyni go miejscami brzydkim i bałaganiarskim.

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 22, 2009, 15:30:55 »
ale ogólnie podejście AAA jest klasyką klasyki: wyczyścić i na nowej wersji zainstalować tylko i wyłącznie AAA UI mod i będzie git... Smutne...
Raz im się sprawdziło :) ale teraz mam wersje czyściutkie jak łza. Pozostało się pogodzić. Dzięki za wyjaśnienia Panowie.


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 23, 2009, 10:11:31 »
Cytat: Zefir
Zawsze mi się wydawało, że Ił-2 zawiera własną wersję javy

Też mi się tak zdawało. I dobrze, bo przy mnogości sprzętu i driver'ów jeszcze ileś-tam maszynek Javy - to już byłoby za dużo! 2^10 wszelkich konfiguracji...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Ił2 i Java
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 23, 2009, 15:00:56 »
Też mi się tak zdawało. I dobrze, bo przy mnogości sprzętu i driver'ów jeszcze ileś-tam maszynek Javy - to już byłoby za dużo! 2^10 wszelkich konfiguracji...
Noo...., to chyba nie jest tak. Jest coś takiego jak "zgodność w dół"  :001:
Czyli nowa wersja oprogramowania "powinna akceptować wszystkie wcześniejsze wersje". Klucz jest, oczywiście" w słowie "powinna" - często tak się nie dzieje* i z tego powodu "obiera się taktykę" połykania wyjątków nieobsługiwanych. To daje dużą gwarancję "wykonywalnośći kodu"  :001:, nie wymaga pisania dodatkowych procedur "obsługi błędów" czyli prowokuje do bałaganiarstwa.

* - z różnych powodów np wskutek błędnego rozumienia pojęcia "optymalizacja kodu" skraca się nazwy (obiektów, procedur funkcji itp) :005: albo wywołuje się je po nazwach "z pamięci" bo "tam musi być jakiś alias" :015:
Leszek