Autor Wątek: Formuła 1  (Przeczytany 72071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #450 dnia: Października 08, 2009, 15:45:52 »
Biorąc pod uwagę dane podawane na wyścigu to 80litrów wystarcza na 20 kółek. Średnio robi się 50-60 kółek a wiec jakieś 240 litrów będzie potrzebne na cały wyścig. Nie wiem jaką ma gęstość paliwo w F1 więc wagi nie policzymy. To całe paliwo musi się gdzieś znaleźć. Trudno oczekiwać aby bak był z przodu, będzie raczej gdzieś za plecami kierowcy bliżej tylnej osi. Podczas wyścigu bolid zrzuci jakieś strzelam - 150kg które drastycznie wpłyną na balans bolidu. O ile będzie on dobrze ustawiony do jazdy z zalanym pod korek bakiem to po opróżnieniu wszystko się zmieni. Wiadomo że przedni spoiler jest regulowany więc pewnie trochę to pomoże w z balansowaniu w wyścigu ale czy do końca?

No właśnie chciałbym zadać pytanie czy może zauważyliście jak w BMW zmienia się kąt pochylenia "nosa". Na wyścigach często widać zwłaszcza w Brown GP jak kierowcy lewą ręką sięgają do jakiejś dźwigni obok kierownicy i przestawiają ją w tych samych miejscach na torze (strzelam że to od przedniego spoilera). To samo widać w Mclarenach ale w BMW jeszcze nigdy tego nie widziałem.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #451 dnia: Października 08, 2009, 17:14:05 »
Rano czytałem na jakiejś stronie że podczas wyścigu w Szanghaju bolidy spalają średnio 2.56kg paliwa na jedno okrążenie. Ile kółek tam robią w F1? Coś ponad 50?

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #452 dnia: Października 17, 2009, 20:50:44 »
Czy ktoś wie, co się stanie jeśli nie wznowią dziś kwalifikacji?? Obowiązują wyniki z Q1??

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #453 dnia: Listopada 16, 2009, 13:26:24 »
No i co? Jak teraz będzie Kubica wyglądał naprzeciwko Heidfelda?
http://www.planetf1.com/story/0,18954,3213_5698430,00.html

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #454 dnia: Lutego 02, 2010, 13:09:39 »
Ankieta współtworzona przez FOTA, LG i magazyn F1 Racing:

http://www.lgf1racingfansurvey.com/
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #455 dnia: Lutego 03, 2010, 14:16:25 »
Ja już po ...

Swoją drogą:
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs127.snc3/17458_285103732427_198125027427_3648199_7730318_n.jpg
Engineer: Where is the car?
RK: I am not telling!

Ja polewam co ludzie wymyślają...

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #456 dnia: Lutego 15, 2010, 21:21:10 »
Renault nie obiecuje Kubicy zwycięskiego bolidu ale może obiecać traktowanie go tak jak kiedyś Alonso:

http://forum.planet-f1.com/index.php?t=msg&th=82961&start=0&


PS
Niech już się zacznie ten cyrk ....

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #457 dnia: Lutego 18, 2010, 09:15:01 »
Pozostało 24 dni do pierwszego wyścigu sezonu...
To co - robimy tu jakieś wirtualne bookies przed sezonem czy poczekamy jeszcze aż drugie Jerez zakończy się? W sumie trudno wywnioskować coś konkretnego z wyników testów już teraz ale mimo to można by pobawić się we wróżenie z fusów ;)

Jaką kolejność obstawiacie na koniec sezonu zespołowo i indywidualnie? Jak sobie Kubek poradzi?
Osobiście na tą chwilę widzę to tak:
1. Macca
2. RedBull
3. Merc
4. Tifosi
5. Pszczoły i Bardzo Mierne Wyścigówki - może ex equo nie umiem zdecydować się
7. Vijay Mallya
8. Williams
- cała reszta

indywidualnie kibicuję Alonso i Kubicy ale .... chyba jeszcze nie w tym roku
1. Vet
2. Ham
3. Shu
4. Alo
5. But
6. Web
7. Mas
8. Ros
9. Kub
10. Kob
11. Bar
12. dRo
13. Sut
- reszta.

Generalnie jak widać nie spodziewam się niczego wielkiego ze strony nowych teamów oraz/lub tych jeżdżących na Cosworth'ach (nie to żebym nie doceniał tego producenta ale zapewne ten sezon będzie bardziej wprowadzajaco-powtórkowy).

Żeby jeszcze tylko tych nowych nudnych torów pokroju Abu Dhabi czy Walencji nie było...
Ale i tak sezon zapowiada się emocjonująco. :020:

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #458 dnia: Lutego 18, 2010, 11:33:04 »
Poczekajmy do końca testów. Reno cały czas modyfikuje pojazd, zatrudnili nowych doświadczonych inżynierów i szefa zespołu (Eric Boullier). Fakt, że teraz zespół Kubicy odstaje nieco od czołówki ale na pierwszy wyścig ma już mieć nową podłogę i parę elementów aerodynamicznych (o ile już teraz nie mają). Zobaczymy co Robert pokaże w piątek i sobotę. Renault ma dobry - oszczędny silnik, który w tym sezonie może okazać się asem w rękawie tego zespołu (fakt, że inne zespoły też mogą coś modzić). Dodatkowo bolid R ma mniejszy rozstaw kół co może okazać się dodatkowym atutem:
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #459 dnia: Lutego 18, 2010, 13:36:09 »
Ale Ty się nie umiesz bawić Spec.  :118:
To wszystko można znaleźć na odpowiednich stronach (notabene - nie rozstaw kół a osi, i nie do końca tylko to jest prawdą bo te wszystkie fotki porównawcze wskazują też, że  dupcia R30 jest bardziej spakowana niż u innych i dzięki temu cały bolid jest krótszy).
Dawaj swoje typy właśnie teraz a nie na koniec testów ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2010, 13:41:23 wysłana przez Wacha »

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #460 dnia: Lutego 20, 2010, 15:05:03 »
Dzisiejsze wyniki do godziny 15 napawają optymizmem:
J. Button (McLaren)         1.18,871 (16 okr.)
R. Kubica (Renault)         1.19,114 (33 okr.)
V. Liuzzi (Force India)     1.19,650 (29 okr.)
N. Rosberg (Mercedes GP)    1.20,150 (33 okr.)
F. Alonso (Ferrari)         1.20,436 (39 okr.)
K. Kobayashi (BMW Sauber)   1.20,751 (30 okr.)
J. Alguersuari (Toro Rosso) 1.21,053 (46 okr.)
M. Webber (Red Bull)        1.21,194 (43 okr.)
N. Hulkenberg (Williams)    1.21,919 (60 okr.)
T. Glock (Virgin)           1.22,856  (8 okr.)
J. Trulli (Lotus)           1.24,685 (40 okr.)

Widać, że Reno nie jest takie wolne jak mogło się wcześniej wydawać. Kubica osiągnął niezły czas biorąc pod uwagę wszystkie dni w Jerez. Wiadomo, że to tylko testy ale dają już pogląd na to co będzie się działo, przynajmniej na początku sezonu.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #461 dnia: Marca 01, 2010, 14:34:15 »
To może być jeden z ciekawszych sezonów w ostatnich 10 latach. Wojna na dyfuzory się rozkręca i co najlepsze Robert w niej uczestniczy. No i powrót Schumiego. Jeszcze 13 dni!
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #462 dnia: Marca 02, 2010, 12:05:58 »
Mój "ulubieniec" zerwał współpracę menedżerską z własnym ojcem - czyżby napięcie rosło?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81801

Jest możliwość, żę USiA jednak nie wystawi w tym sezonie swojego "narodowego" teamu po tym jak USGP1 rzekomo poprosiło FIA o zgodę na rozpoczęcie startów tego teamu dopiero w sezonie 2011.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2010, 12:20:49 wysłana przez Wacha »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #463 dnia: Marca 02, 2010, 20:52:16 »
Jest możliwość, żę USiA jednak nie wystawi w tym sezonie swojego "narodowego" teamu po tym jak USGP1 rzekomo poprosiło FIA o zgodę na rozpoczęcie startów tego teamu dopiero w sezonie 2011.

Podobno jedyne co im się udało wyprodukować do startu na ten sezon nie miało odpowiedniego package'u aero choć było w zgodzie z nowomodą FIA na ekologię w F1, czyli napęd elektryczny :|

http://adamcooperf1.files.wordpress.com/2010/02/the-us-f1-toaster-could-be-about-to-pop-up1.pdf

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #464 dnia: Marca 08, 2010, 12:17:42 »
Już tylko 5 dni i cyrk zaczyna się na nowo...
Nie ukrywam, że jak wielu mam duże nadzieje co do atrakcyjności tego sezonu: powrót Shu, dwóch czempionów w jednym teamie, Alonso u Tifosi, Kubica w nowym teamie czy w końcu zakaz tankowania.
Lub choćby obserwowanie teamu RedBull zmieniającego 4 koła w 1,8 sekundy, co wymaga wielu treningów fizycznych oraz dobrania odpowiedniego personelu:

http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_6009479,00.html

Taki wynik oznacza, że pitstop PRAWIE ;) niczym nie będzie się różnił od kary przejazdu przez pitlane.
Chcielibyście mieć takie ułatwienia przed zimą ?