Autor Wątek: Freetrack - 6DOF  (Przeczytany 277067 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 21, 2006, 13:14:35 »
No ja użuwam cam2pam i użuwałem freelooka i miałem okazję testowac tir2/3/3pro/4 i opisał bym odzwierciedlenie w postaci min 75% po dobrym skonfigurowaniu z użyciem webowej kamerki.

Pozatym wiem jak szacowny redaktor to testował, przy użyciu latarki....
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2006, 13:50:48 wysłana przez Josiv »
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Piniol

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 21, 2006, 14:53:39 »
30 kl/s w kamerce zupełnie wystarcza żeby szybko się rozglądać. Cam2pan w połączeniu z najnowszym Nview działa bez zarzutu. Trzeba go tylko z głową skonfigurować. Jedynym minusem jest niska rozdzielczość kamerki (ja używam 160x120 bo naj mniej zżera zasobów komputera) ale można tak w nview filtrować żeby było płynniej (no, kosztem szybkości reakcji). Żaden hat czy myszka nie ma startu do tego rozwiązania. Nie próbowałem trackIR'a - z pewością jest to precyzyjniejsze i szybsze urządzenie ale mam inne wydatki na głowie i póki co będę testował na kamerce.

Josif, mam rozumieć, że obsługa wektora jest zawarta w sofcie do trackiR na poszczególne gry? Bo bez wektora, czyli z jednym punktem np. Cam2pan obsługuje wiele gier, a bibliotek do okreslonych tytułów jakos nie znalazłem.
Jeśli tak, to free track bedzie obsługiwał 3 wymienione tytuły a w innych grach po prostu w ogóle nie będzie działał?

BigMac

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 21, 2006, 15:21:56 »
No trochę to dziwne, bo z tych trzech dll, żadna gra nie obsługuje 6dof. Chyba, że biblioteka lomaca zadziała z Black Sharkiem, ale on jeszcze nie wyszedł...

Także nie wiem dokładnie na czym to polega. Może w tych trzech grach biblioteki robią za emulację zooma? A w pozostałych tytułach z prawdziwym 6dof korzysta z wbudowanej w same gry bibliotek. To by miało o tyle sensu, że Falcona, Lomaca i PF łączy możliwość zoomowania widoku ale brak 6dof.

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 21, 2006, 15:34:20 »
Przypominam ,ze jest to wersja alfa ... co moze oznaczac tyle ze w rzeczywistosci nie obsluguje 6dof a 2dof i stanowi niejako program posredni. Poki nikt nie zbuduje tego urzadzonka i sam nie sprawdzi nie przekonamy sie ...

Piniol

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 21, 2006, 15:43:15 »
Próbowaliście ściągnąć ten plik video z gry Flaming Cliffs popakowany w częściach? Mi się nie udało ale tem chyba będzie widać jak to działa.

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 21, 2006, 16:11:04 »
Niestety ja tam nie zauwazyłem 6DOF tylko 2DOF ...

BigMac

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 21, 2006, 16:30:40 »
W zasadzie 3dof tam są pokazane - X, Y i zoom.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 21, 2006, 16:35:39 »
Tak alfa to nawet jeszcze nie beta. W filmiku z locmacka zauważyełm brak filtrowania i zoom czyli 3 oś (Bigmac mnie uprzedił :P). I zdaje się że obsługa gier zależy teraz od bibliotek. Widać że jeszcze pare przydanych rozwiązań brakuje temu softowi, które są w freelooku i cam2pam. Poczekamy zoabzcymy, ważne że projekt jest opensource.

Szybsze działanie można osiągnąć kosztami 200-300 co juz niestety stawia pod znakiem zapytania całe przedsięwzięcie. Potrzebna jest kamerka od monitoringu przemysłowego wpięta połaczeniem analogowym do karty video, obraz w ten sposób uzyskany jest dużej rozdzielczości (jak na nasze potrzeby) i przede wszystkim płynny jak żyleta. Jak ktoś ma karte graficzną z wejsciem wideo (VIVO) to może podzielić koszty na pół.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 22, 2006, 15:49:37 »
Witam!

 Wczoraj zrobiłem prototypowy model tego "hełmu".Konstrukcja jest z elektrod spawalniczych obitych z otuliny - wiec trwała( może być inny sztywny drut stalowy).

Diody sa osadzone w gniazdach - wtykach żeńskich.Można je więc zmieniać-wyjmować wkładać w ciągu sec. i prowadzić doświadczenia.Wszystko opięte jest koszulką termokurczliwą a następnie przetarte papierem ściernym gramatura 600.Chodzi o to , żeby nie było refleksów świetlnych.

Konstrukcja osadzona jest w silikonowych rurkach - łatwy demontaż.


Działa w samym programie.Nawet dość dobrze i dokładnie, ale...
Za Chiny Ludowe nie moge tego uruchomić w grze ( PF ).Ktoś ma jakiś pomysł?
Piniol wiem , że ty się tym trochę bawiłeś.Może podzielisz się patentem na uruchomienie?

@ YOYO - wiem że być może nigdy się nie osiągnie takiego rezultatu jak Track IR, ale mam tą przypadłość, że lubię kombinować.Tu nie chodzi o super hiper rezultat - po prostu o fajną zabawę.
A co do kombinowania i przeciwności z tym związanych...Niech stanie w szranki ktokolwiek, kto ma dokładniejszy joy od mojego samoroba :).Owszem,
na początku było tragicznie, ale teraz jest żyletka.I jestem pewny, że nie znajde na półkach sklepów lepszego.Trzeba czasami tylko pomyśleć.A rezultaty czasami przechodzą
najśmielsze oczekiwania.

BigMac

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 22, 2006, 16:02:15 »
Zarąbisty patencik :)

Piniol

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 22, 2006, 17:11:32 »
Łał!!! Opad szczeny! Bardzo eleganckie. Ja zrobiłem cos podobnego jak autor softu, tylko klips z bielizny mocuje do pałąka słuchawek. Na razie nie testowałem bo nie podpiąłem diód (złamałem gniazdo na jacka). Też nie mam pojęcia jak to odpalić, do tej pory miałem cam2pan z nview a tu nie wiem jak to nawet centrować. Czy działa Ci w innych grach?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 23, 2006, 00:23:29 »
On S-F Off  :002:
Wygląda całkiem nieźle. Oczywiście zabawa w Pana Słodowego jest fajna, sam w sumie zrobiłem ten panelik do Flight Simulatora: http://img163.imageshack.us/img163/6549/panellights1wf5.jpg .Trochę grosza w kieszeni da się zostawić, chociaż podtrzymuję, że akurat na Tracku nie warto wg. mnie oszczędzać (no chyba, że kto nie ma innego wyjścia) - dodam, że po prostu jestem zatwardziałym jego fanem  :580: Pzdr
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 23, 2006, 12:59:06 »
YoYek to jest o Freetracku a nie o twójej czarnej skrzyneczce w której trzymasz chomiki i zmuszasz do świecenia :P

Ps. Nie wiem jak Ty YoYku drogi ale ja wolę bawić się w dobry glina i źły glina :D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 23, 2006, 13:18:11 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Piniol

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 23, 2006, 13:12:30 »
Chłop też się chciał czymś pochwalić :)
Bardzo ładna skrzyneczka, już ją gdzieś pokazywałeś, tylko szkoda tych chomików.
Czy komuś w końcu odpalił ten freetrack bo nie wiem czy warto podpinać diody?

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 02, 2007, 00:47:46 »
Czesc wszystkim konstruktorom - ja rowniez zaczalem swojego 6DOFa budowac, ale pokusilem sie o zlutowanie ze soba uchwytu. Problem byl taki ze nie nadazylem nagrzac jednej czesci zanim druga nie ostygla, mysle ze to przez zwykla oporowa lutownice o mocy 30 W. Ostatecznie jakos sie udalo, ael gdybym dysponowal troche wydajniejszym sprzetem opszlo by latwiej. Staram sie trzymac planow jak najscislej, jednak wprowadzajac niewielkie modyfikacje. Do lutowania uzylem zwyklej cyny.