Vito nie wiem w którą wersję grasz, ale zarówno OF jak i RV mają 6DOF:
http://youtube.com/watch?v=R3FXBhEmLWM- Ustawienia zacznij od wpisania poprawnych wymiarów swojego clipa w zakładce "setup" obok jego rysunku. to jest podstawa do przeliczeń dokonywanych przez program.
- Następnie w zakładce "camera" doprowadź do takich ustawień parametrów widzialności i czułości kamery, aby w okienku podglądu zawsze widoczne były tylko 4 krzyżyki pokrywające się z Twoimi czterema diodami, i aby były one stabilne (jak będą przeskakiwać po różnych punktach na diodzie, to znaczy że świeci ona za mocno - może się to przekładać na nieciągłości w rozglądaniu).
- Zakładki "global" i "profile" służą do ustawienia czułości osi. Ich ustawienia wpływają na siebie wzajemnie
(wypadkowa czułość = wartość w zakładce "global" * wartość w zakładce "profile").
Z tego względu najlepiej w zakładce global poustawiać wszystko w jakiejś neutralnej pozycji a zmian dokonywać w zakładce profile, ponieważ możemy ją zapisać oddzielnie dla każdej gry, bez potrzeby późniejszego ręcznego ustawiania suwaków w zakładce global
- Jak załatwisz te trzy, pozostaje Ci w zakładce "curves" ustawić dla każdej osi taką bezwładność, jaka będzie Ci odpowiadać. Robi się to albo ręcznie - przesuwając punkty krzywych charakterystyki widoczne na rysunkach dla każdej osi, albo z menu kontekstowego wybierając predefiniowane ustawienia (small/medium/large deadzone, small/medium/large soft itd.)
To z grubsza tyle, co do spadku FPS - u mnie nie ma żadnego zauważalnego (ani w FSX ani w Lockon), oczywiście pod warunkiem, że Free Track jest zminimalizowany w trakcie gry. No i nie może równocześnie pracować żadne inne oprogramowanie korzystające z kamery.