Autor Wątek: Freetrack - 6DOF  (Przeczytany 277705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ReMiXs

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #915 dnia: Marca 21, 2009, 17:40:01 »
Ziomuś a da się to zastąpić czymś innym niż akumulatorek?? Bo nie mam takiego na składzie, a kasy też nie mam za bardzo...  A jak by działały 4diody IR na 2x 1,5V AA??

ReMiXs

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #916 dnia: Marca 22, 2009, 10:50:24 »
Przeglądałem stronę do której adres podał mi Krzol, poczytałem trochę i też obliczyłem że potrzebny będzie rezystor 150omh, nasuwa mi się tylko pytanie, dlaczego rezystor jest wpięty na końcu obwodu a nie na początku..... Myślałem że rezystor ma ograniczać napięcie więc powinnien być z przodu  żeby prąd który idzie dalej był już mniejszy... hmm....

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #917 dnia: Marca 22, 2009, 21:09:19 »
Nie istotne z której strony. Może być nawet pomiędzy, byle było w szeregu.
"Verkaaft's mei Gwand 'I foahr in himmel!"

ReMiXs

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #918 dnia: Marca 22, 2009, 22:45:59 »
nADAL NIE ROZUMIEM DLACZEGO NO ALE JESLI TAK TWIERDZISZ TO OK ;) pEWNIE I TAK PRZYLUTUJE GO Z PRZODU :p Sory za capsa.  :021:

W środę będe miał wszystkie potrzebne materiały więc w czwartek po południu zrobie foty swojego "dzieła" ;)

ReMiXs

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #919 dnia: Marca 23, 2009, 08:54:53 »
Brak możliwości editu.

Postanowiłem że jednak zrobię 3 points cap, czy mógł byś mi kolego obliczyć jaki rezystor mam wpiąć przy baterii 9V ??  Oczywiście chce zrobić polączenie szeregowe bo to jest dla mnie najprostsze hehe. A bateria 9V dlatego że jest to dla mnie wygodne zasilanie ponieważ jestem "szczęśliwym" posiadaczem takiego o to kabelka

Co daje wygode przy wymianie baterii. Nie mam jak zrobić tego na 2x 1,5V AA bo nie posiadam żadnego "koszyka" na baterie , starych zabawek z których mógł bym to wymontować też nie mam. Więc wszystko było by prowizoryczne czego chce uniknąć.
Pozdrawiam.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #920 dnia: Marca 23, 2009, 15:50:54 »
W końcu skonstrułowałem sobie FT z kamerką PK333MB. Działa to bardzo dobrze ale tylko w PF 4.04. Pytanie moje jest tylko takie czy w tej wersji można aktywować zoom?. Czaszka w FT działa w każdej płaszczyźnie ale w grze mam tylko lewo-prawo i góra-dół.
 
I pytanie drugie: Czy ktoś używa FT w starym Sturmowiku. Jeżeli tak to proszę o podesłanie mi pliku z profilem do tej gry. Bo u mnie działa ale po kilku ruchach głowy traci punkt centralny i co chwila muszę centrować. Pomaga trochę ustawienie osi na 1:1 ale czułość muszę maksymalnie ograniczać przez co rozglądanie jest powolne. Walcze z tym cały weekend ale nie mogę sobie poradźć proszę więc o pomoc.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #921 dnia: Kwietnia 03, 2009, 02:31:53 »
W końcu zmontowałem pełnego Freetracka (trzy diody a nie jedna), wszystko dobrze śmiga, tylko mam problem z osią Z. Co bym nie ustawił to działa mi tylko w połowie zakresu (nie chce skubana przyjąć dodatnich współrzędnych). Ktoś z was spotkał się z tym problemem?
"Verkaaft's mei Gwand 'I foahr in himmel!"

criss_s

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #922 dnia: Maja 08, 2009, 18:37:44 »
Witam
Mam pytanie odnośnie opisywanej tu wielokrotnie kamery A4TECH PK-333MB, a dokładnie aspektu który raczej nie był chyba wspominany. Mianowicie: jak jest z zasięgiem tych diód IR? Rozumiem że przy standardowej grze na monitorze, a więc w odległości do 1m nie ma problemów z doświetleniem odblasków, ale co w przypadku większych odległości?
Pytam gdyż na codzień gram na 37" i siedze w odległości 2.5-3m od telewizora - czy przypadkiem po kupnie (o ile w ogóle uda mi się gdzieś dorwać tę kamerkę) nie okaże się że zasięg tych diód jest za słaby na takie odległości? Jeśli tak, to czy da się ten problem jakoś rozwiązać, np. montując odblaski o większej powierzchni?

I druga sprawa: ktoś wspominał że rozdzielczość w jakiej działa ta kamerka może sprawiać problemy z czułością ruchów przy grach w wysokich rozdzielczościach? Jak się ma w takim razie praca kamerki przy rozpoznawaniu ruchów w rozdzielczości 320x240 czy nawet niższych do grania w rozdzielczości full hd (1920x1080)?

Z góry dzięki za odpowiedź osób które przerabiały ten temat

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #923 dnia: Maja 08, 2009, 19:29:57 »
Ja chyba będę odosobniony w swojej opinii, ale wtrącę swoje trzy grosze, bo kamerkę testowałem. Różne są pojęcia płynności, jeśli o mnie chodzi to czułość tej kamerki była stanowczo zbyt niska, aby grać w Lock On, Condor i FSX w rozdzielczości 1600x1200 (mam monitor 19" CRT). Zdecydowanie kamerka Microsoft VX1000 ustawiona w 640x480 daje odczuwalny wzrost płynności w stosunku do PK-333 dającej tylko 320x240, przy którym odczuwałem przeskoki widoku.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #924 dnia: Maja 08, 2009, 20:05:28 »
Nie bardzo widzę związek pomiędzy rozdzielczością monitora a wymaganą rozdzielczością kamery, obraz będzie ci tak samo skakał w 640x480 i w 2048x1536.

Oczywiście nie neguję tutaj tego że większa rozdzielczość kamery pozwala dokładniej śledzić ruchy głowy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #925 dnia: Maja 09, 2009, 09:22:11 »
Nie bardzo widzę związek pomiędzy rozdzielczością monitora a wymaganą rozdzielczością kamery, obraz będzie ci tak samo skakał w 640x480 i w 2048x1536.

Oczywiście nie neguję tutaj tego że większa rozdzielczość kamery pozwala dokładniej śledzić ruchy głowy.

Ciężko mi to opisać, ale Wydaje mi się, że przy rozdzielczości gry np 1024x768 obraz jest bardziej płynny niż przy 1600x1200 przy zachowaniu stałej rozdzielczości kamery. Po prostu na jeden "stan" FreeTracka (położenie na osi x, gdzie x jest równe poziomej rozdzielczości kamery) przypada mniej pikseli na ekranie gry, jeśli zwiększymy rozdzielczość gry, pozostawiając rozdzielczość kamery niezmienioną, to każda zmiana położenia FT o jeden piksel będzie powodowała przesunięcie obrazu na ekranie gry o większą wartość pikseli (bo na jeden piksel kamery przypadnie więcej pikseli obrazu) i stąd da się wyczuć bardziej skokową pracę FT. Tak to wygląda na mój chłopski rozum i wydaje się mieć potwierdzenie w moich doświadczeniach z FT w różnych simach.

criss_s

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #926 dnia: Maja 09, 2009, 17:26:12 »
Dzięki za wyjaśnienia. Pytanie tylko na ile ten spadek płynności jest odczuwalny w wysokich rozdzielczościach, czy mówimy o totalnym slideshow czy da się to w miare przeżyć? I jak ta kwestia wygląda w kamerkach obsługujących 30fps w 640x480 jak i samym oryginalnym TrackIR?

I druga, w sumie dla mnie ważniejsza sprawa o którą pytałem wyżej: jak jest z zasięgiem diód w kamerce A4techa, jak w TrackIRze a jak ta kwestia ma się w przypadku rozwiązań opartych na diodach (a nie odblaskach)? Inaczej mówiąc: da rade pograć w odległości większej niż 1m (docelowo 2-2.5) czymogę sobie darować temat?

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #927 dnia: Maja 09, 2009, 19:31:11 »
Zawsze można kamerkę umieścić bliżej niż monitor/tv
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #928 dnia: Maja 10, 2009, 01:39:07 »
Co do zasięgu ok 5m .

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #929 dnia: Maja 10, 2009, 09:49:08 »
Po prostu na jeden "stan" FreeTracka (położenie na osi x, gdzie x jest równe poziomej rozdzielczości kamery) przypada mniej pikseli na ekranie gry, jeśli zwiększymy rozdzielczość gry, pozostawiając rozdzielczość kamery niezmienioną, to każda zmiana położenia FT o jeden piksel będzie powodowała przesunięcie obrazu na ekranie gry o większą wartość pikseli (bo na jeden piksel kamery przypadnie więcej pikseli obrazu) i stąd da się wyczuć bardziej skokową pracę FT.

Ale kąt obrotu pozostaje ten sam. Co z tego że przesuwasz o więcej pikseli na ekranie jak piksele są proporcjonalnie mniejsze :) FT ma tyle samo stanów (pozycji) niezależnie od tego jaka rozdzielczość jest na monitorze, bo do gry trafia informacja o kącie wychylenia głowy.

Widać mamy inne doświadczenia bo ja nie dostrzegam żadnej różnicy przesiadając się na coraz większe rozdzielczości (1920x1200), a moj trackIR 4 ma 355 x 288 subsamplowane* do  710 x 288.

*nie wiem co to znaczy :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"