Autor Wątek: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint  (Przeczytany 4837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silesian

  • Gość
System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« dnia: Sierpnia 20, 2006, 01:55:00 »
Mam wielką prośbę o wyjaśnienie mi działania systemu oświetlenia w Cessnach 172/182.

Podłożem mojego problemu nie jest właściwie realna sytuacja lecz „symulacja”  :004: tego samolotu w grze Flashpoint.
 Od zafascynowania w 2001 r stale coś w niej dłubie. Ostatnio powróciłem do porzuconego przed ponad 2 laty zamysłu poprawienia samolotu , który ma być w tej grze najpr. Cessną  182 Skylane . Jaki ułomny OFP jest każdy wie kto grał, więc poprawiać można właściwie wszystko.
Żaden to  Flight Sim ale przynajmniej można zmienić wrzażenie wizualne jak np kokpit :


Pomijając marną jakość wykonania, to model Cessny w tej grze jest chyba jakąś hybrydą kilku typów (172 i 182) i wersji.

Wracając do tematu to chciałbym wykonać realistycznie działające oświetlenie do tej gry. Proszę o zweryfikowanie czy tak wygląda system oświetlenia w Cessnach 172/182.

1. Czerwone światło na stateczniku pionowym o ile się nie mylę jest to tzw. Bacon (BCN) czyli światło informujące o włączonym silniku
– a może jest to światło antykolizyjne ?
Świeci zapewne pulsacyjnie.
- Czy w cessnach  172/182 bywa to światło zdublowane na spodzie kadłuba ?

2. Pozycyjne światła nawigacyjne na zakończeniu skrzydeł. Na lewej stronie czerwone a na prawej zielone. Świecą światłem ciągłym.

3. Stroboskopowe światła antykolizyjne na zakończeniu skrzydeł i na ogonie lub końcówce steru kierunku. Właściwie nie świecą lecz emitują „błyski”
- Czy powinny to być pojedyncze impulsy świetlne czy może szybki podwójny (2) impuls i przerwa ?
- Czy światło na ogonie lub końcówce steru kierunku to też stroboskop czy lampa z białym światłem ciągłym ?

4. Teraz mój największy dylemat czyli zestaw 2 reflektorów. Cessna Bisu ma ich tu 4, choć w grze świecą tylko 2 (1 z przodu i 1 w skrzydle)

Żaden z podobnych  znanych mi modeli Cessny nie ma jednocześnie 2 reflektorów pod śmigłem(C 172) i 2 w skrzydle(C 182). Biorąc pod uwagę, że autorom modelu za wzór posłużył realny samolot to może jakiś majsterkowicz robiąc remont wykonał taki „rozświetlony” samolot” – przepisy lotnicze chyba nie regulują ilości dopuszczalnych świateł? - W samochodach np można mieć chyba tylko 6 halogenów.
Zakładam, że są to tzw. landing lights, ale istnieją też jeszcze tzw. taxi light.
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest w tego typu cessnach? Czy piloci cessn latają mając włączone te światła w nocy lub też za dnia ?   

5. Coś pominąłem ?

Parę innych widoków jednej z moich wersji malowania:



Praca się nie zmarnuje bo będzie ją można przenieść do następcy OFP -Armed Assault.

Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 20, 2006, 13:01:39 »
Na stateczniku pionowym jest beacon (inaczej anti-collision), informuje o włączaniu silnika. Zapalane przed uruchomieniem, wyłączane po wyłączeniu silnika. Światło czerwone, obrotowe. W Cessnie 172 na szczycie statecznika pionowego, w innych samolotach może też być pośrodku na górze i na dole kadłuba.

Światła nawigacyjne (pozycyjne). Czerwone na lewym skrzydle, zielone na prawym, białe u podstawy statecznika pionowego, bądź na jego szczycie. Świecą światłem ciągłym. Włączane, gdy załoga jest na pokładzie.

Stroboskopy-dwa szybkie błyski, przerwa, znowu dwa szybkie błyski. Umieszczone na końcówkach skrzydeł. Włączane  przed zajęciem pasa, zapalone podczas lotu, wyłączane po opuszczeniu pasa.

Prawdziwe Cessny mają albo 2 światła (taxi i landing) na skrzydle, albo z przodu. Tutaj to jakiś mix. Zasada:taxi do kołowania (włączane, kiedy samolot jest w ruchu, wyłączane, gdy samolot zatrzymuje się na dłużej), landing do startu i lądowania (wyłączane po starcie na FL100, włączane do lądowanie też na FL100, zależy też od polityki linii).

Są jeszcze światła logo, recognition, runway turnoff, wing, wheel well, formation i pewnie jeszcze kilka, ale w Cessnie ich po prostu nie ma :001:
PS
Rozlokowanie budzików w tej Cessnie mnie przeraża :003:

Silesian

  • Gość
Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 20, 2006, 16:38:10 »
Bardzo dziękuję za szybką i merytoryczną odpowiedź.

Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 20, 2006, 18:34:04 »
Jeszcze ułóż wskaźniki w jakiś normalny sposób (T):
1
2
3
Może pomyślisz nad wymodelowaniem jakiegoś samolotu Do FSa :004:?


BigMac

  • Gość
Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 20, 2006, 18:54:10 »
Jeszcze ułóż wskaźniki w jakiś normalny sposób (T):
1

Na tej fotce, po stronie drugiego pilota są takie dwa kółka na desce wyglądające jak jakieś głośniki :) Co to jest?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 20, 2006, 18:55:22 »
Miejsce na dodatkowe zegary

Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 21, 2006, 16:11:32 »
Cytuj
Miejsce na dodatkowe zegary
Jakby ktoś zapragnął wstawić sobie np. drugi ADF.
Wczoraj napisałem:
Cytuj
Stroboskopy-dwa szybkie błyski, przerwa, znowu dwa szybkie błyski. Umieszczone na końcówkach skrzydeł. Włączane  przed zajęciem pasa, zapalone podczas lotu, wyłączane po opuszczeniu pasa.
Jednak dziś widziałem dwie Cessny,i w obu strobe to był pojedynczy błysk (a w FS mam podwójne). To jak to jest?

I czy jakiś alte eksperten może wie, w czym różni się oświetlenie maszyn wojskowych od cywilnych (chyba w wojskowych światła pozycyjne migają, ale to jedyne, co wiem)?

Silesian

  • Gość
Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 23, 2006, 11:15:04 »
Wczoraj napisałem:Jednak dziś widziałem dwie Cessny,i w obu strobe to był pojedynczy błysk (a w FS mam podwójne). To jak to jest?
To może zależeć od modułu sterujacego tymi światłami, inna sprawa czy kwestie działania tych świateł regulują jakieś przepisy lotnicze ? Jeżeli mamy tu dowolność to wydaje mi się, że podwójny błysk daje lepszy efekt.

Jeszcze ułóż wskaźniki w jakiś normalny sposób (T):
To jest przetexturowany standardowy kokpit z gry  :001:

Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 23, 2006, 11:54:10 »
To może zależeć od modułu sterujacego tymi światłami, inna sprawa czy kwestie działania tych świateł regulują jakieś przepisy lotnicze ? Jeżeli mamy tu dowolność to wydaje mi się, że podwójny błysk daje lepszy efekt.
Ja niestety nic nie znalazłem na temet przepisów :005:
Cytuj
To jest przetexturowany standardowy kokpit z gry  :001:
Czyli radosna twórczość panów z Bohemii, grzebać w modelu zapewne się nie da?

Silesian

  • Gość
Odp: System oświetlenia w Cessnach 172/182 kontra Flashpoint
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 28, 2006, 23:29:51 »
Po upadku kilku mitów o „niemożliwym” i wydaniu kilku narzędzi jest to bardzo otwarta gra na wszelkie zmiany. Z przerobienie tego kokpitu też nie byłoby większych problemów.

Według mnie nie ma to jednak sensu
- cały ten model jest ułomny (jak i gra ma 6 lat)
- najlepiej byłoby zrobić nowy lecz z tym lepiej poczekać bo jesteśmy w „przeddzień” (X.06) wydania następcy OFP, może tam będzie lepszy model.
ArmA ma znacznie ulepszony model lotu (półrealistyczny, można wykonywać akrobacje)

Tu mamy piękny przykład wierności modelu


Z texturami tej jakości nie ma problemu i w OFP (np moj kokpit) a w ArmA nie powinno być i z modelem biorąc pod uwagę zapowiedzi BIS
BRDM
Mi17
Blackhawk