Autor Wątek: Nowości na rynku gier  (Przeczytany 205538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #960 dnia: Marca 13, 2024, 20:58:42 »
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #961 dnia: Marca 14, 2024, 16:49:49 »

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #962 dnia: Marca 20, 2024, 18:24:58 »
Ta gra zapowiada się ciekawie - Falling Frontier.

Falling Frontier - Exclusive Might of Mars Gameplay Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=I4zto6KRnWQ

Premiera planowana na 2025.

https://store.steampowered.com/app/1280190/Falling_Frontier/

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #963 dnia: Marca 20, 2024, 21:37:00 »
Jakoś tak z Endless Space mi się skojarzyło od razu.
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #964 dnia: Kwietnia 03, 2024, 20:58:00 »
Dosłownie wczoraj wyszedł oficjalny zwiastun rozgrywki MechWarrior 5 Clans:

https://www.youtube.com/watch?v=X4cynz7PBdw&ab_channel=IGN

Wygląd iż gra jest zgodna z lore Battletech tzn.:
Klany nie walczą systemem Lanc jak Wewnętrzna Strefa. Na początku jako wojownik klanów gracz będzie Punktem (Point) czyli pojedynczym mechwojownikiem zrzuconym za liniami wroga.
Później gdy awansuje, zacznie dowodzić Gwiazdą (Star) czyli drużyną pięciu mechów. Gdyż klany walczą systemem pięcioosobowych Gwiazd zamiast czteroosobowych Lanc jak wewnętrzna strefa.

Zapewne przysporzy to problemy (szczególnie recenzentom).
Czytałem wiele recenzji Mechwarriora 5 pełnych narzekania na wzrost poziomu trudności, przez fakt, że mechy dowodzone przez AI gubiły się lub nic nie robiły.
Z mojego doświadczenia - trzeba ciągle im wyznaczać cele, wtedy AI działa sprawnie, i oczywiście dobrze skonfigurować mechy dla AI przed opuszczeniem hangaru.
Recenzenci raczej pozostawiali mechy AI same sobie, oraz dawali im uzbrojenie różnego zasięgu. AI gubiło się, a recenzent dawał negatywną ocenę. Plucie jadem, że poziom trudności nagle rośnie i nie da się wygrywać.
Tu będzie jeszcze jeden dodatkowy mech AI.

Samo przejście od gameplayu jako Punkt do gameplayu dowodzenia Gwiazdą spowoduje, że jeszcze trudniej będzie wejść w rolę dowódcy drużyny mechów.

W każdym razie ja czekam z niecierpliwością, liczę też na DLC gdzie opowiemy się po stronie Wewnętrznej Strefy podczas inwazji Klanów.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #965 dnia: Kwietnia 03, 2024, 21:01:28 »
Tak trzeba poczekać na aktualizację paczek YAML.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #966 dnia: Kwietnia 22, 2024, 12:24:46 »
Manor Lords jest osadzoną w średniowiecznych klimatach grą strategiczną, która łączy warstwę strategiczną (budowanie wioski / miasta) z widowiskowymi, taktycznymi bitwami w czasie rzeczywistym. Za stworzenie i wydanie tej produkcji odpowiada niezależny polski deweloper Slavic Magic (jest to jednoosobowe studio), dla którego jest to debiutancki projekt.
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/manor-lords/ze5c5a

Wygląda całkiem obiecująco. :)

https://www.youtube.com/channel/UCtZHygHn4HlTU4R3UjlmrJw

Zostało już tylko parę dni do premiery Manor Lords (26 kwietnia 2024 r.). Gra będzie wypuszczona najpierw jako Early Access. Aktualnie jest to najbardziej popularna gra na Steam jeśli chodzi o ilość użytkowników, którzy mają ją na liście życzeń.

W sieci są prezentacje rozgrywki. Poziom szczegółów i grafika robi wrażenie.

THIS is why Manor Lords is the MOST WISHLISTED game on Steam...
https://www.youtube.com/watch?v=MBfvQfh8VIQ

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #967 dnia: Kwietnia 22, 2024, 22:31:38 »
Coś takiego wyskoczyło mi na Fejsie, symulator żaglowców Sea Legends: https://store.steampowered.com/app/1368050/Sea_Legends/. Wygląda fajnie, ale znów jakiś EA rozwijany pewnie przez lata. Jak ja bym pograł w taką fajną grę piracką, gdzie jest dużo właśnie pływania i z jakąś fajną grafiką ...

https://www.sea-legends.com/.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 22, 2024, 22:45:17 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #968 dnia: Kwietnia 24, 2024, 21:05:16 »
Dosłownie wczoraj wyszedł oficjalny zwiastun rozgrywki MechWarrior 5 Clans:

https://www.youtube.com/watch?v=X4cynz7PBdw&ab_channel=IGN

Wygląd iż gra jest zgodna z lore Battletech tzn.:
Klany nie walczą systemem Lanc jak Wewnętrzna Strefa. Na początku jako wojownik klanów gracz będzie Punktem (Point) czyli pojedynczym mechwojownikiem zrzuconym za liniami wroga.
Później gdy awansuje, zacznie dowodzić Gwiazdą (Star) czyli drużyną pięciu mechów. Gdyż klany walczą systemem pięcioosobowych Gwiazd zamiast czteroosobowych Lanc jak wewnętrzna strefa.

Zapewne przysporzy to problemy (szczególnie recenzentom).
Czytałem wiele recenzji Mechwarriora 5 pełnych narzekania na wzrost poziomu trudności, przez fakt, że mechy dowodzone przez AI gubiły się lub nic nie robiły.
Z mojego doświadczenia - trzeba ciągle im wyznaczać cele, wtedy AI działa sprawnie, i oczywiście dobrze skonfigurować mechy dla AI przed opuszczeniem hangaru.
Recenzenci raczej pozostawiali mechy AI same sobie, oraz dawali im uzbrojenie różnego zasięgu. AI gubiło się, a recenzent dawał negatywną ocenę. Plucie jadem, że poziom trudności nagle rośnie i nie da się wygrywać.
Tu będzie jeszcze jeden dodatkowy mech AI.

Samo przejście od gameplayu jako Punkt do gameplayu dowodzenia Gwiazdą spowoduje, że jeszcze trudniej będzie wejść w rolę dowódcy drużyny mechów.

W każdym razie ja czekam z niecierpliwością, liczę też na DLC gdzie opowiemy się po stronie Wewnętrznej Strefy podczas inwazji Klanów.

Ja mimo wielkiej miłości do serii kompletnie nie czekam, chyba że na "demko" z zatoki piratów, bo to co Piranha odj****a z MW5 to nawet nie woła o pomstę do nieba, to wprost powoduje wystrzał PPC w kieszeni.

AI we współczesnym pojęciu w tej wydmuszce nie istnieje, a na moje oko zostało przepisane wprost z ponad 20 letniego MW4, kompani w identyczny sposób błądzą, nie są w stanie kategoryzować celi, a myślenie o ostrzeliwaniu wroga z uwzględnieniem co i gdzie przenosi to nieosiągalna abstrakcja. Podobnie jak w MechWarriorze 4 trzeba kompanów trzymać z dala od chronionej bazy, bo idą jak taran przez chroniony teren byle by dopaść Locusta biegającego w uliczkach. AI działa na zasadzie "aggro" tj w kierunku tego, który zadaje największy DPS zwracają się jak na komendę lufy wszystkiego co wrogie, co sprawia, że niektórych mechów (np Stalker) nie ma sensu wystawiać, gdyż potrafią zostać zdmuchnięte w kilka chwil, jeśli walczy się z przeciwnikiem o podobnej sile ognia.

Poza kilkoma misjami fabularnymi reszta, to mówiąc wprost, gówno wyplute z autogeneratora, można się zeż... doznać sensacji żołądkowych po kilku godzina trzaskania w koło tego samego.

Cały MechWarrior 5 dla mnie sprawia wrażenie, że w siedzibie tfu-rców odszedł dialog w tym stylu:

-Ty, John, a może zrobilibyśmy singlowego MechWarriora, 20 lat minęło od ostatniego, ludzie to łykną.
- No, ale jak my to zrobimy?
-Shieet, John, weźmie się MechWarriora Online, dorzuci do tego napisaną na kolanie kampanię z generatorem map i mamy to.
-Niezłe Fred, pewnie dlatego ty jesteś CEO, super robota.
-No pewnie że niezła, to co, koniaczek?


Stawiam diamenty przeciw orzechom, że taka filozofia tworzenia będzie wdrożona przy tworzeniu MechWarriora o ataku Klanów, dlatego nie wiążę absolutnie żadnych nadziei z tym tytułem, a wręcz życzę serdecznie sraczki tfu-rcom piątki za tak olewcze podejście do tematu.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #969 dnia: Kwietnia 24, 2024, 21:32:16 »
Nie jest idealnie. A.I. to porażka, ale mnie skutecznie na kilka miesięcy to przykuło do ekranu. Mody dużo baboli poprawiają, a moderzy dobrze kombinują, ale to dalej piaskownica. Po zakończeniu kampanii i wymaksowaniu wszystkiego może się znudzić. Niemniej dobrze się bawiłem przy tym tytule i zawsze grosikiem na kolejne DLX rzucę.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #970 dnia: Kwietnia 24, 2024, 21:40:13 »
Gdyby nie było idealnie, to jeszcze by szło to przełknąć, ale tu zostało to zrobione po linii najmniejszego oporu, na odwal byle by sięgnąć do kieszenie community wygłodniałego singlowego MW. W mojej opinii jedynie mody ratuję tego gniota i dlatego nie widzę sensu jarania się nową odsłoną, skoro moderzy już przenieśli sporo Klanowego sprzętu do piątki, jak i poprawiono misje i AI. Zwyczajnie nie kupuję, że te dziady skończone z Piranha zrobią coś lepszego, niż wypieszczony przez moderów MW5. Za takie podejście złotówki złamanej ode mnie nie zobaczą, chyba że faktycznie do MechWarriora Clans się przyłożą jak należy, a ja bedę musiał zeżreć swe słowa.

BTW. ciekaw jestem niezmiernie, czy po wyjściu nowej odsłony nie zaczną w zagadkowy sposób szwankować znane i lubiane mody w piątce...
 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #971 dnia: Kwietnia 25, 2024, 07:57:12 »
Niestety takie są dzisiaj standardy. Wypuszcza się gniota, a potem się łata, poprawia, a na końcu wyciąga wtyczkę od serwera i kasuje się ludziom z konta. To nie tylko domena MW. Pożyjemy zobaczymy.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #972 dnia: Kwietnia 25, 2024, 12:12:54 »
Zostało już tylko parę dni do premiery Manor Lords (26 kwietnia 2024 r.). Gra będzie wypuszczona najpierw jako Early Access. Aktualnie jest to najbardziej popularna gra na Steam jeśli chodzi o ilość użytkowników, którzy mają ją na liście życzeń.

W sieci są prezentacje rozgrywki. Poziom szczegółów i grafika robi wrażenie.

THIS is why Manor Lords is the MOST WISHLISTED game on Steam...
https://www.youtube.com/watch?v=MBfvQfh8VIQ

Jeszcze w temacie tej gry, dopiero teraz doczytałem, że tworzy ją Polak (Grzegorz Styczeń) i że grę stworzył samodzielnie (o czym napisał już kolega wyżej). Tym bardziej warto tą pozycję zakupić z pobudek patriotycznych. :D Nie wiem czy nadal pracuje sam czy studio się rozrosło, ale biorąc pod uwagę, że grę do listy życzeń dodało podobno ponad 3 mln graczy, to chyba można bezpiecznie przyjąć, że gość z dnia na dzień zostanie multimilionerem (nawet odliczając koszty Steam i wydawcy).

Pojawiły się już pierwsze recenzje wersji Early-Access:

GOL 8/10
https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-manor-lords/z54656

Manor Lords - recenzja. Miecze i średniowiecze
https://www.youtube.com/watch?v=t5ENSyT4bgw

Wydaje mi się, że jak na EA jest bardzo dobrze. Mam nadzieję, że gra będzie się rozwijać.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #973 dnia: Kwietnia 27, 2024, 11:40:32 »
Gdyby nie było idealnie, to jeszcze by szło to przełknąć, ale tu zostało to zrobione po linii najmniejszego oporu, na odwal byle by sięgnąć do kieszenie community wygłodniałego singlowego MW. W mojej opinii jedynie mody ratuję tego gniota i dlatego nie widzę sensu jarania się nową odsłoną, skoro moderzy już przenieśli sporo Klanowego sprzętu do piątki, jak i poprawiono misje i AI. Zwyczajnie nie kupuję, że te dziady skończone z Piranha zrobią coś lepszego, niż wypieszczony przez moderów MW5. Za takie podejście złotówki złamanej ode mnie nie zobaczą, chyba że faktycznie do MechWarriora Clans się przyłożą jak należy, a ja bedę musiał zeżreć swe słowa.

BTW. ciekaw jestem niezmiernie, czy po wyjściu nowej odsłony nie zaczną w zagadkowy sposób szwankować znane i lubiane mody w piątce...

Zacząłem grać w MW5 dopiero od DLC Rise of Rasalhague i wtedy już dużo zostało poprawione. Naczytałem się negatywnych recenzji i odpuściłem sobie tytuł, w końcu kupiłem w świątecznej wyprzedaży na Steam po sporej obniżce. Przesiadłem się na MW5 z Fallouta 4 więc miałem świeże porównanie i szczerze to AI w MW5 wydawało mi się mądrzejsze od tego w Falloucie. Jakiejś rewelacji niebyło, ale głupsi przeciwnicy i więcej przypadków blokowania się towarzysza miałem w Falloucie.

Mam inny problem z MW5. Fabularnie to zmarnowany potencjał.
Mamy całą wewnętrzną strefę po której możemy się poruszać i tego w ogóle nie czuć, wszystkie te planety są identyczne a nawet poszczególne wielkie domy są niemal identyczne.

Programiści stworzyli model 3D wnętrza statku kosmicznego (Leoparda) naszej kompani najemników. Fajnie się chodzi po hangarze podziwiając świeżo kupione Mechy, albo obserwując na ich modelach ślady uszkodzeń po ostatniej bitwie. Wszystko to zostało zaimplementowane przez programistów. Jeśli w ostatniej bitwie nasz Atlas stracił ramię to chodząc po hangarze w widoku 3d zobaczymy model naszego Atlasa bez ramienia. Podobnie z uzbrojeniem, jeżeli zamontujemy w naszym Atlasie w gnieździe na rakiety wyrzutnie LRM20 zamiast SRM6 to wizualnie dostrzeżemy różnicę. Kompletnie nie rozumiem dlaczego nie poszli z tym dalej, nie rozwinęli tego. Chodzi mi o to, że gdy kupujemy mechy na planetach to mamy menu sklepu 2D. Skoro modele zostały zaimplementowane i gra dysponuje hangarem 3D to dlaczego nie zastosowana takiego hangaru przy kupowaniu mechów, że np. w porcie gwiezdnym odwiedzamy sprzedawcę Mechów i spacerujemy po hangarze obok sprzedawcy mechów (który niczym sprzedawca używanych samochodów) zachwala poszczególne modele.
W Rebel Galaxy Outlaw spotkałem takie rozwiązanie, tzn. lądujemy na stacjach i gdy chcemy kupić inny statek kosmiczny to odwiedzamy gościa przypominającego sprzedawcę używanych samochodów, który zachwala poszczególne modele - jest to klimatyczne.
W MW 5 są do tego modele zaimplemenotwane, są wszystkie narzędzia ale tego nie zrobiono i nie rozwinięto w żadnym z nowych DLC.

Drugim problemem są odprawy przed bitwą. Na mostku naszego Leoparda mamy taktyczny stół dowodzenia z możliwością wyświetlania projekcji 3D i jest on wykorzystywany tylko w głównych misjach podstawowej kampanii, a poza nimi stoi nieużywany. Wszystkie inne misje, nawet główne fabularne z poszczególnych DLC wybieramy z menu 2D, a odprawa przed bitwą to zwykła ściana tekst w okienku 2D. Podczas gdy na mostku naszego Leoparda cały czas stoi nieużywany stół taktyczny ze sprzętem do odpraw przed misją. Poszły pieniądze dla programisty który to wszystko zaimplementował i stoi to nieużywane podczas gdy cały czas bombardują nas ściany tekstu w menu 2D.

Ogólnie w MW5 brakuje mi poruszania się po porcie gwiezdnym czegoś na wzór poruszania się po mieście w Mount and Blade 2, albo choć przełączania się po wnętrzach 3D stacji kosmicznej na wzór Rebel Galaxy Outlaw.
W MW5 mamy kantynę jako menu 2D, podczas gdy są wszystkie narzędzia już zaimplementowane w silniku gdy aby stworzyć kantynę 3D najlepiej po przynajmniej jednym modelu dla każdego z wielkich domów aby po innej muzyce wewnątrz kantyny, po innym wystroju wnętrza zorientować się, że jesteśmy na innej planecie, w strefie wpływów innego wielkiego domu. Posłuchać plotek, czy informacji.
W grze mamy newsy z całej wewnętrznej strefy jako menu 2D ze ścianami tekstu które pozwalają poczuć klimat tego świata co jest na plus, ale wolałbym wejść do kantyny w której posłucham od barmana (albo barmanki) tych informacji a jeszcze lepiej obejrzę sobie te informacje w telewizorze zasiadając za barem. To samo rekrutowanie pilotów jako menu 2D podczas gdy w silniku gry są narzędzia aby zrobić tą kantynę gdzie spotykamy innych mechwarriorów których możemy nająć.

Nowa gra ma nosić tytuł Mechwarrior 5 Clans co jest raczej dziwne gdyż to nie nowe DLC, tylko osobny tytuł więc powinien się nazywać Mechwarrior 6 Clans. Rozumiem, że chcą nawiązać do piątki, ale to trochę tak jakby np. kolejne części The Elder Scrolls nazywały się The Elder Scrolls III Morrowind, The Elder Scrolls III Oblivion i The Elder Scrolls III Skyrim.
Mam nadzieję iż skoro tak chcą nawiązywać do piątki, to wreszcie wykorzystają ten stół taktyczny do odpraw który w silniku piątki jest, ale w samym gameplayu pozostaje prawie nie wykorzystany. I hangar podczas kupowania nowych mechów od handlarza, a najlepiej gdyby jeszcze dodali kantynę.

Podsumowując, ukończyłem "Battletech" od Harebrained/Paradoxu i do tej gry nie chcę wracać, a do MW5 chcę wracać.
Mając koncept gry figurowej można przenieść go na komputery jako wirtualne figurki przemieszczane po wirtualnej planszy jak zrobili to w grze Harebrained/Paradoxu.
A można też powiedzieć sobie jak w serii MechWarrior - hej mamy takie możliwości technologiczne, a gdyby tak zamiast przemieszczania wirtualnej figurki mecha po wirtualnej planszy, posadzić gracza w kokpicie tego mecha, niech nim steruje osobiście.
Ten pomysł chwycił i mam nadzieję, że dostaniemy jego rozwinięcie.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #974 dnia: Kwietnia 27, 2024, 22:22:18 »
Ja na razie jestem zachwycony Manor Lords. Na 5800x3D + RTX3080 z wyłączonym DLSS średnia 90FPS w 3440x1440, z FSR 102 i 122 z DLSS ustawionym na jakość. Ogólnie gra się, póki co przyjemnie jestem oszołomiony ilością i rozmachem aspektów oraz mechanik jakie autor (jeden człowiek) był w stanie obmyśleć i zaimplementować w samą grę. Facet jest geniuszem.
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP