To teraz moje testy:
Procesor: Intel Core 2 Duo 6400 (2.13 GHz - 266 FSB x
RAM: Geil 2*512 MB, 800 MHz, cas 4
Płyta główna: Gigabyte GA-965P-DS3
Grafika: Galaxy GeForce 7950 GT (1.4 ns, Zalman)
Dźwięk: wbudowany "Realtek HD Audio" (czort wie, co to jest

)
Konfigulacja Locka:

Co zmieniałem:
Takowanie procesora i mnożnik pamięci tak, aby miały 800 MHz
dla każdego z tych ustawień: karta OC (GPU 610 MHz, RAM 790 MHz) i bez OC (GPU 565 MHz, RAM 715 MHz)
tu 3DBenchmark jako referencja dla każdego z tych ustawień: LockOn z visibility na medium i maximum
dla każdego z tych ustawień raz filtrowanie off i fsaa off a raz filtrowanie na maxa i fsaa na maxa
Zrobiłem w HTML'u (excel mi wygenerował

) i chciałem wrzucić w BBCode, ale nie wiem, jak w nim colspany i rowspany zrobić więc...
tu jest plik html:
http://www.damos.k11.pl/LO/benchmarki/lobench.htma tu jego obrazek (aby informacja była widoczna od razu) - w sumie 23 pomiary:

Jak widać - LockOn nie radzi sobie z polem widzenia i elementy naziemne zabijają procesor. Mają chłopaki kiepsko zrobiony 3D MESH LOD - z jakiegoś powodu nadal olewają sprawę

(Można by o tym dużo rozmawiać - samo "przeźroczyste" malowanie budynków daje do myślenia) Zwiększenie visibility range z medium na maximum zabiera 30% z FPS !! Na mocno podkręconym Core 2 Duo (@3200 MHz) na tracku bodaj "Column Hunter" przy przelocie nad miastem fps spada chyba poniżej 10...
Podkręcanie procka daje widoczne efekty - x1,5 szybszy procek x1,4 więcej FPS.
Podkręcanie karty jest prawie niewidoczne.
Nawet szybką kartę zabija FSAA x16 i f. anizotropowy x8s (s - to jakaś opcja odróżniająca od zwykłego x8... "super" ??)
Powtórzę więc za wszystkimi - dla Locka nie warto inwestować w kartę grafiki, tylko w procek i RAM


Jak widać na powyższym zestawieniu: w przypadku nie korzystania z antyaliasingu (FAA - wiem, powinno być FSAA) i filtrowania anizotropowego (FA) średnia skuteczność podkręcania procesora sięga 74% - to znaczy, że podkręcając zegar o 100% osiągniemy FPS wyższy o 74%. Co ciekawsze - zależnoś wygląda liniowo... Opłacalność OC grafiki w podobnych warunkach jest na poziomie 29%.
W przypadku zmuszenia Locka do korzystania z zaawansowanych funkcji karty graficznej (FAA i FA) znaczenie procesora spada a karty rośnie (logiczne) i niemal zamieniają się miejscami: skutecznośź OC procesora to 35% a OC karty to 76% (jednak ze względu na jeden próg zmiany w parametrach karty pomiar jest obarczony dużym błędem).
Mogło by się wydawać, że w takim razie równie dobrze można inwestować w kartę jak i w procek ? Otóż, moim zdaniem nie. Dużo łatwiej i taniej podnieść wydajność procesora niż karty Wystarczy zaobserwować, że w przykładowych pomiarach zegar procesora dało się podnieść o 50% a zegar karty zaledwie o 9%.
Tak więc IMHO warto iść w kierunku mocniejszego procesora i RAMu a nie ku grafice (można latać bez FSAA i FA, a w wyższej rozdzielczości FSAA nie jest już tak widoczne)
Różne pliki tutaj:
http://www.damos.k11.pl/LO/benchmarki/