Autor Wątek: Samo-uszczelniające sie zbiorniki paliwa we współczesnych maszynach bojowym  (Przeczytany 5094 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Tak sobie siedzę i tłumacze wybrane Brevity Codes i w łapki wpadła mi broszura NAVAIR 00-11-AA6-3 „EA-6B Standard Aircraft Characteristics”. Przeglądam ją sobie i moją uwagę przykuło rozmieszczenie i opis wewnętrznych zbiorników paliwa.

Otóż jak wszyscy dobrze wiemy jedną z podstawowych lekcji jakie wyniesiono po rozpoczęciu się drugiej wojny światowej było wykorzystywanie samouszczelniających się zbiorników paliwa, głownie wykonanych z gumo-pochodnych materiałów.

A tu nagle okazuje się, że w maszynie zaprojektowanej jako uderzeniowa, do niskich lotów poniżej radarowego horyzontu, połowa zbiorników nie jest klasy samo-uszczelniającej się i są to wszystkie umieszczone w skrzydłach.

Czyżby zapomniano lekcję z historii, czy może wyciągnięto nowe wnioski ?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samo-uszczelniające sie zbiorniki paliwa we współczesnych maszynach bojowym
« Odpowiedź #1 dnia: Września 13, 2006, 18:53:47 »
Może mają piankę na stałe, tak jak Su-25 na przykład? Na tym filmiku widać jak upychają piankę poli.. plio..poliuretanową w zbiornikach (od 11 minuty filmu).

http://video.aviacia.ru/Su-25/Letayushiy_tank_Su-25.avi
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samo-uszczelniające sie zbiorniki paliwa we współczesnych maszynach bojowym
« Odpowiedź #2 dnia: Września 13, 2006, 19:15:35 »
Czytałem sobie ostatnio "Lot Intrudera" oraz "A6-Intruder" Coontsa i przypomina mi się opisana tam sytuacja, gdy Intruder oberwawszy nad Hanoi od artylerii w skrzydło nie tylko stracił paliwo z tego zbiornika, ale musiał też opróżnić drugi ponieważ przy jednym skrzydle rozszczelnionym pompa i tak nie mogła podawać paliwa z drugiego. Zresztą samolot spadł niedługo potem gubiąc paliwo także z innych zbiorników.

Książka niby fabularna, ale gość wylatał na A-6 1600 godzin, głównie w Wietnamie, więc chyba wie o czym pisze.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Samo-uszczelniające sie zbiorniki paliwa we współczesnych maszynach bojowym
« Odpowiedź #3 dnia: Września 13, 2006, 21:37:53 »
Lot Intrudera czytałem -pozycja godna polecenia, chetnie wciągnąłbym drugą część, tyle że zapomniałem tytułu . W sumie przygód głównego bohatera były bodajże trzy cześci jeśli mnie dobrze pamięć trzyma..
 Sorry za OT
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samo-uszczelniające sie zbiorniki paliwa we współczesnych maszynach bojowym
« Odpowiedź #4 dnia: Września 13, 2006, 22:01:55 »
Druga część to właśnie "A-6 Intruder" (oryg. "The Intruders").

Jesteś pewien, że tylko 3?
http://www.amazon.com/gp/series/89193/ref=pd_serl_books/102-3578190-4956948?ie=UTF8&edition=mass%5Fmarket
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"