Autor Wątek: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)  (Przeczytany 4645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

crazygoth

  • Gość
Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« dnia: Września 24, 2006, 14:28:14 »
Witam!!!
Zwracam się z prośbą do posiadaczy jakichkolwiek dokładniejszych rysunków/planów/dokładnych danych technicznych silnków w układzie gwiadowym o ich udostępnienie... Mam zamiar i silną motywacje do sumulacji pracy owej maszyny zamodelowanej w 3D. Oczywiście rezultaty pracy udostepnie, być może odrazu uda się eksport do html. Pisałem już w tej sprawie do Roli, ale jeszcze się nie odezwał...mam nadzieję że go zmobilizuje tym postem i Bristolek będzie do obejrzenia gdzieś na tym forum już niedługo :karpik Oczywiście nie pogardze danymi o innych silnikach, naepwno sie przyda taka dokumentacja w sprawach jakis niejasności konstrukcyjnych...
Pozdrawiam

Schmeisser

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #1 dnia: Września 24, 2006, 18:09:14 »
tzn. chcesz rysunki , przekroje , etc  wraz z dokumentacją techniczna dotyczącą pasowań , momentów z jakimi należy dokręcać gwinty, reżimy termiczne czy same rysunki ?


mnoże to się na początek przyda :D

[flash]http://static.howstuffworks.com/flash/radial-engine.swf[/flash]
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2006, 18:15:26 wysłana przez KosiMazaki »

crazygoth

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #2 dnia: Września 24, 2006, 18:30:28 »
LOL no super po obejrzeniu tego http://static.howstuffworks.com/flash/radial-engine.swf już mogę na suszarki się przeżucić  :021: A tak poważnie to chodzi mi o wymiary gabarytowe układu korbowo-tłokowego, ogólne widoki mechanizmu rozrządu (a co tam najwyżej oblicze przekładnie, krzywki) jakiekolwiek informacje o łożyskowaniu i systemie smarowania. A pasowania i tolerancje kształtu, położenia oraz inżynierię powierzchni zostawie na deser po modelowaniu jak i symulację rozkładu temeratur  :002:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #3 dnia: Września 24, 2006, 20:37:18 »
Wiesz oczywiście na co sie porywasz :D ...pewnie wiesz :d. Duża sprawa , a im dalej tym ciemniej. Ja mam we flashu wymodelowaną termodynamikę silnika db-601, wraz z generowaniem Sankey'a w czasie rzeczywistym. Nied dokończyłem , bo w programowaniu jestem za cienki :P trzeba coś więcej do tego niż znajomość  if() {  ...} :D :D,

Wyśliuj mi na pw emaila proszę to zaspamuje Cie na amen materiałami :D

crazygoth

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #4 dnia: Września 25, 2006, 14:15:34 »
Juz wyslane na PW jakby nie doszło to daj zanać  :021:

damos

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #5 dnia: Października 06, 2006, 16:37:13 »
ok - z podobnej beczki - jakieś info o sposobach smarowania silników gwiazdowych i ogólnie - tłokowych silników lotniczych umowżliwiających długotrwały lot odwrócony ? Z pewnością sucha miska olejowa, ale jak zapewnić stabilną pracę przy dużych przeciążeniach i stanach "odwróconych" ?

Schmeisser

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #6 dnia: Października 07, 2006, 12:24:47 »
Nie rozwiązano tak do końca tego problemu - era silników tłokowych zdążyła się skończyć wcześniej. 

Lotnicze silniki tłokowe z okresu drugiej wojny światowej , czyli najczęściej V-12 o pojemności około 35 litrów najczęściej były wyposażone w dwie tzw. scavenging pumps - moje prywatne tłumaczenie to pompy odbierające, których zadaniem było zebranie oleju który przepłynął przez żywotne częsci silnika i dosłanie go do odśrodkowego separatora piany, następnie olej kierowany był do chłodnicy skąd zasysała go główna pompa oleju i tłoczyła go spowrotem do silnika.

Lot odwrócony. Po 45 sekundach na max. ciśnieniu ładowania należało się liczyc z trwałym spadkiem mocy.po następnych 10 silnik zaczynał się zacierać. Po prostu nie należało latać w inwersji za długo :D
Powyższe dane to wyniki prób przeprowadzonych w Rechlinie na DB-601 o ile dobrze pamiętam

Generalnie walka powietrzna to dla silnika tłokowego samo zdrowie :D :D i w duchu powyższego stwierdzenia je eksploatowano ( czyt. zażynano w sposób mniej lub bardziej kontrolowany)
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2006, 16:56:02 wysłana przez Schmeisser »

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #7 dnia: Października 07, 2006, 12:29:38 »
Taka, związana nieco z wątkiem stronka http://www.alibre.pl/
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

damos

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #8 dnia: Października 08, 2006, 18:55:43 »
Dzięki Schmeisser ! Jakoś ten aspekt techniki lotniczej umykał mi skutecznie :) Prawdę móią myśałm, że jednak jakoś sobie z tym poradzili (dwie miski olejowe, dodatkowe pompy, symetryczne układy zasilania... a tu zonk !!
Ranwers - fajny link, ale ja nie projektuję silników więc CAD mi nie potrzebny, a jak gwiazdowy działa, to wiem (przynajmniej ogólnie  :004:).

crazygoth

  • Gość
Odp: Lotnicze silniki w układzie gwiazdowym (potrzebne dane)
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 06, 2007, 17:58:37 »
 :021:No i niestety modelowanie silnika BMW 801 lub P&W R 2800 nie powiodło się ze względów oczywistych-brak literatury która by naświetlała sprawę przynajmniej ogólnych wymiarów tych silników. Nazbierałem właściwie duzo materiałów o nich łącznie z oryginalnym "Triebwerksanlage_BMW_801-Handbuch " -ale nie ma w nich informacji które mnie ineteresują. Dlatego nie tracąc czasu na dalsze szperanie właśnie kończe wykonywć model innego ustrojstwa  :021: :021: :021:Pokaże go Shmeissowi jak nazbieram na jego wykonanie na obrabiarkach numerycznych hehehe w jakimś zacisznym zapleczu furgonetki na jakichs pokazach lotniczych, gdzie bedzie bardzo głośno :karpik No dobra to nie co innego jak MK 108  :118: