Autor Wątek: 1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24  (Przeczytany 9454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« dnia: Marca 11, 2003, 01:41:02 »
Skoro już się udzielam postanowiłem nieco odkurzyć pamięć jeśli chodzi o modelowanie (od czasu jak pracowałem na Imagine, topazie i 3DS R3 (bez max  :D ) sporo się pozmieniało...

Tak czy inaczej poniżej mała próbka 'produkcji' wrześniowego 'niedomówienia'

Aktualnie (razem z pilotem i fotelem oraz kształtem wewnętrznym kabiny) 1040 triangli - jak widać muszę nieco uprościć płaty,
Został jeszcze statecznik poziomy, zastrzały i podwice.
Zespól napędowy aktualnie waży (nie przeniosłem z drugiej maszyny) 290 triangli

Całość wg. szacunków ~1800 triangli.

Przewiduję 2 wersje F i G
F - 2 x 20mm + 2x7,7, brak osłon na podwozie
G - 4 x 7,7, osłony na podwozie

Płat (po modyfikacjach oczywiście) da się wykorzystać do np. P.7 P.8 lub P.28

Byłbym wdzięczny za jakieś rysunki silnika (do teksturowania) lub kabiny (3 raz x-ray kokpitu)

Nie mogę poświęcić na tę zabawę wiele czasu max 1-2 h na dobę (ale to co widzicie to ~4h zabawy)

Co do pozostałych samolocików
Jeśli uda mi się skończyć P-24 bardzo chętnie zajmę się czymś innym...

Ręka - Co do Żubra - to używanie bombowca który zabiera max 600kg bomb i misi latać z wypuszczonym podwoziem nie koniecznie miało by sens (zwłaszcza dla załóg tychże :D )

Pozdrawiam

Janusz Bień

Pic1 - Widok ogólny:


Obrazek chwilowo jeden - al podeślę dalsze wersje ASAP

Micho

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 11, 2003, 21:51:42 »
Hi

z tego co Wtajemniczeni Modelarze/Graficy pisali na forum wynika, że lepiej abyś najpierw dowiedzial się czy model ten nie jest już zarezerwowany a później sam ją ewentualnie uzyskal - szkoda aby Twoja praca poszla na marne

pozdr

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 11, 2003, 23:14:18 »
Hi

Samolocik jest zarezerwowany - już posłałem proźbę o zmianę (niejaki Mi z tego co wiem ie wykonał poza rezerwacją żacnych ruchów) ponadto robię to nieco 'dla siebie' dodatkowo mam zestawy materiałw do Surmovika i pilota )tego z obrazka) od nich - tak czy inaczej pobawić się jest przyjemnie ;) a może będzie z tego jakiś porzytek...

Podrugie tylko do tego samolotu mam jakie takie materiały - no i chcę się przekonac czy dobry model da się zrealizować w granicach 1500vert...

Janusz

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 12, 2003, 03:01:41 »
Janusz  :arrow: przeczytaj mój e-mail! Mam tam małą niespodziankę dla Ciebie!
Może mam od Zurawskiego załatwić jakieś plany? Bo on zrobił już P.11c, a przecież te samoloty są podobne i część planów by się przydała.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 12, 2003, 15:11:48 »
Witam

Co do P-24 wczorej niemiałem zbyt czasu by popracować z malenstwem, ale udało mi się uprościć płaty, dorobić lotki i poprawić statecznik pionowy.
Aktualnie wszystko razem wazy 860 vert.

Co do techniki - to stosuję dość starą metodę importu krzywych jako szkielet i obudowywania go obiektem. Daje to dość dobre efekty jesli chodzi o kaształt i oszczędność verteksów ale wymaga dość dokładnych planów z przekrojami. Do Do Maxa to wierzę że na 14 praca jest raczej niemożliwa - na 19 jest trudno :)

Janusz

Uzupoełnienie z 13.03 o godz 13:13 (mam nadzieję że nie pechowe  :D )

Dwa obrazki a aktulnym stanem prac:

Widok na kabinę:

Coś jakby w locie


Brak
Kolektora spalin,
Cylindrów silnika (stweirdziłem że muszę je przerobić)
Płozy ogonowej, hłodnicy oleju
i małych drobiazgów (kmy i działka, zaciągi, anteny itp)
oraz czeka mnie jeszcze obróbki końcowej (głownie przeście płatów w kadłub - please jakieś fotki?)

Aktualnie całość ma 1800 face (troche sporo ale, stwierdziłęm że koła powinny być jednak okrągłe - a tu bardzo się nie da zaoszczędzić!)

Myślę że niedługo zacznę 'malowanie'

Jak widać wersja F.

Janusz

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 13, 2003, 16:02:12 »
8O  :o Janusz wiedziałem, że jesteś "Janusz-Zawodowiec" ale myślałem skrycie "eee, facet jest pewnie zarobiony: praca, rodzina itp... nie będzie miał na tą zabawę czasu..." a tu takie tempo! i jaki efekt! rzadko komu udaje mi się prawić komplementy... Prześlę ci wkrótce resztę materiałów: schematy malowania (w różnych krajach), szczegóły, detale budowy itp. Część jednak może pochodzić z P.11c (bo o nim jest więcej publikacji) ale przecież to podobna konstrukcja, prawda? (np. płat Puławskiego). Może wyciągnę coś też od Zurawskiego? Mogę pokazać mu rendery? To go zachęci do roboty (zdrowa, konstruktywna rywalizacja).

Chyba najlepszym komplementem dla ciebie będzie: aż mi się przyjemnie chce skanować plany dla ciebie! Bez kitu!

Ręka, ja i każdy kto dłubał coś po amatorsku potrafi prawdziwie docenić te renderki.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 13, 2003, 16:17:23 »
Dziękuje za komplementy (choć nie wiem czy zasłużone) - Co do materiałów to z góry dziękuje - przydadzą sie napewno.

Co do tempa - poziedziałem nad tym może w sumie (po nocy) z 8h (no... + przygotowanie szkicu ~parę h) a i to raczej ze względu na fakt że pamięć mi nieco 'zardzewiała' a Max jest wyjątkowo 'user UNfrienly'  :)

W wekend mam nadziję że znajdę czas i dokończę przynajmniej mesh - a potem jakąś teksturkę.

Jeśli chodz o p. Zurawskiego to oczywiście 'approval' masz - chętnie bym zobaczył LOD i Zniszczenia od P-11...

Janusz

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 13, 2003, 17:52:07 »
8)  8)  8) Wielki Mazak jest pod wrazeniem  8)  8)  8)

Janusz swietna robota 3maj tak dalej !!! :wink:  :wink:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 14, 2003, 11:15:44 »
Cytat: Ręka
Aha, a osłony kół?? :) W Challengowym P24 były... a w wojskowych nie?
odpowiada Janusz powyżej Rączko: :)
Cytat: JanuszB
Przewiduję 2 wersje F i G
F - 2 x 20mm + 2x7,7, brak osłon na podwozie
G - 4 x 7,7, osłony na podwozie
Janusz - to wygląda świetnie :!:  Oby tak dalej  :D  Cieszą Labiego takie dzieci .... tfu... miały być renderki :D  :wink:
Pozdrawiam


Edit>>>>>>>>
Te rendery poniżej są wspaniałe Janusz :!:  Dech zapiera  :!:  Wspaniale, że to Ty się za to wziąłeś :D

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 16, 2003, 00:34:31 »
Kolejny raz witam

Poniżej kilka fotek skończonego (lub prawie skończonego) P24 - oczywiście narazie tylko mesh i to jeszcze do obróbki (głownie poprawki na shadowaniu - momentami mi uciekły jakieś "normalne " :D ).

Niestey calość po dodaniu bajerków waży 2400 fac (czyli sporo!!!)
Do poprawki jeszcze silnik.

A potem malujemy i psujemy;)
Czy ktoś ma jakieś fotki lub rysunka silnika

Oczywiście nadal wersja F - czyli brak owiewek ale 2x20mm + 2x7,7mm


Z przudu wygląda dośc grożnie (wersja jeszcze bez celownika)


Kolektor waży (2 strony) ponad 200fac (ale chyb było warto)


Przejście płatów w kadług (domysł ale chyba może być)


14 cyllindrów - tak przyjołem - nie mam pojęcia jak powinny wyglądać (brak wsporników pierścienia)


Całość 'Od tyłu' - widać pozawijanie "normalne"

Janusz

Schmeisser

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 16, 2003, 09:38:37 »
Eurolaparchera moze  8O

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 16, 2003, 11:39:18 »
Janusz jak Ci nie sprawi klopotu to wymodeluj mi jakies ladne dzwi od stodoly o udzwigu Pe8, zwrotnosci LA7, uzbrojeniu FW190 A8 lub A9.................lolololololololololol :lol:  :lol:  :lol:


Aha fantastyczna robota z tym polskim latawcem :wink:  :wink:  :wink:

Ps. Jeszcze bym prosil o zamontowaniu w dzwiach kilku strzelcow pokladowych :D........dziekuje :roll:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 17, 2003, 10:16:53 »
Ręka - fajnie że udało Ci się zdobyc materiłąy do silników - mogą sie napewo przyfdać - niestety P-24 był napędzany 14 vylindrowym Gnome & Rhone 14K - tak czy inaczej będę wdzięczy za dokuemntację.

Co do P-24 - uprałem się już z szadowaniem - czyli mesh (poza silnikiem) ukończony - rozpoczynam "malowanie"

Janusz

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 17, 2003, 11:40:11 »
:arrow: Ręka - ja pisałem, że Bristol to do P.7, P.23, P.37 a przecież Janusz robi P.24! Te plany i mesh to do mnie - ja to wyślę Foxtrotowi (P.23 miał Bristol Pegasus VIII ) i Zurawskiemu (Bristol Pegasus XII i XX dla Łosia i Bristol Jupiter VII dla P.7). Ale nic się nie stało - dokumentacja zawsze jest ciekawa - ja np. podałem Januszowi gdzie są zdjęcia do francuskich silników Gnome-Rhone (http://pgts.free.fr/etudegh/).

PS. Zurawski skończył F-86F!!! Jest do ściągnięcia na jego stronie http://geocities.com/dczurawski/index.htm. Napisał mi, że będzie robił Łosia już za tydzień!!! YESSS!!! Także jak ktoś ma plany/materiały/itp. to do mnie!!!

A przy okazji - napisałem thread na forum 'Oleg Ready Room' w sprawie poprawek do P.11c:
http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=Olegmaddoxreadyroom&id=zwuyh

Proszę się do niego dopisywać (tzn. bumpować go aż Oleg zauważy).

Howgh!
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

JanuszB

  • Gość
1340 kilo 'dobra narodowego' - czyli P24
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 23, 2003, 01:22:01 »
Witam

Dziś tylko mały update: Próba stworzenia tekstury typu Void do P-24F. Jak widać idzie mi to wolno z dwuch względów:
- zajęcia bierzące (mogłem poświęcić na pracę tylko ~2h)
- tekstury to dla mnie jeszcze trochę tajemnicza branża.

Da się zaobserwować że muszę nieco popracować nad zestrojeniem tekstury z modelem - ale zato uporalem się chyba z 'normalnymi'

Dodatkowo - skontaktował się ze mną "Mi" czyli aktulanie zarejestrowany w Il2center realizator P-24 - wierzę że przy jego pomocy uda mi się dorowadzić wszystkie prace do zakończenia.


(model - połówka - czyli wiem że nie ma lewego płata i podwozia  :D )

Czy ktoś ma jakieś wmiarę przyzwoite fotki kokpitu - niestety zamowiona monografia P-24 wędruje do mnie już 2 tydzień (ciekawe gdzie ją drukują???)

Pozdrawiam
Janusz