Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #810 dnia: Grudnia 15, 2006, 20:41:55 »
Przepraszam za zwłokę, ale prócz tego forum jest jeszcze życie  :003:

Pytanie będzie banalne.
Choć Twin Mustang nie załapał się na wojnę, to trochę świata zwiedził. Proszę podać nazwę radaru z jakim latał F-82G.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #811 dnia: Grudnia 15, 2006, 20:48:46 »
SCR-720 C

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #812 dnia: Grudnia 15, 2006, 20:58:02 »
Das ist wahr!
Proszę czynić honory.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #813 dnia: Grudnia 15, 2006, 21:06:46 »
Zu befehl Herr Generall, ein moment bitte musze machen telefon do przyjaciela najpierw :D

Bedzie proste
Uprasza sie panów z grupy 'najaktywniejszych w konkursie' o nie odpowiadanie

Dlaczego Spitfire ma takie ładne skrzydła, zaokrąglone. Niemcy walili siekierą od linijki obrys i tez latało , i to całkiem niezle.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2006, 21:39:54 wysłana przez Schmeisser »

303_Shpacoo

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #814 dnia: Grudnia 15, 2006, 21:55:49 »
Bo p. Mitchell był artystą w tym co robił, a panowie Messerschmitt czy Tank "tylko" wyrafinowanymi rzemieślnikami  :003:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #815 dnia: Grudnia 15, 2006, 22:01:40 »
sprawnymi


chociaż w przypadku Kurta to jednak nie byłbym tak jednoznaczny w wydawaniu sądu

Odpowiedz nie prawidłowa bo ja wiem ze Szpak wie , lol

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #816 dnia: Grudnia 15, 2006, 22:06:56 »
Krótko - skrzydła eliptyczne generują mniejszy opór, aniżeli te "proste".

Elwood

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #817 dnia: Grudnia 15, 2006, 22:15:43 »
A najlepsze w tym wszystkim, że skrzydła te (w dużym uproszczeniu) pochodziły od Heinkla...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #818 dnia: Grudnia 15, 2006, 22:41:00 »
Cytuj
Krótko - skrzydła eliptyczne generują mniejszy opór, aniżeli te "proste".

Za mało i od złej strony :) Ale w połowie drogi do pełnej odpowiedzi jestes :)

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #819 dnia: Grudnia 15, 2006, 23:53:32 »
A najlepsze w tym wszystkim, że skrzydła te (w dużym uproszczeniu) pochodziły od Heinkla...

Tak jest. Wszystko na tym świecie pochodzi z Niemiec, a w raju mieszkali sobie Kurt i Helga.  :003:

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #820 dnia: Grudnia 16, 2006, 01:09:16 »
Tak jest. Wszystko na tym świecie pochodzi z Niemiec, a w raju mieszkali sobie Kurt i Helga.  :003:

A nie prawda, w raju był Adam i Ewa.
„Adam eto wielikij mużczyna z czarnoj borodom, on chadził po raje i kriczał ja chaczu joba.....
Todda tawariszcz Boh pastraił Ewu. Ewa eto wielikaja szuja ana padpiździła tri kłagrama jabłok iż pierwowo sorta.
Za szto tarariszcz Boh wygnał jejo z raja a Adama pasłał w Krasnuju Armiu.”

Ps. Przepraszam za OT ale nie mogłem się powstrzymać.
Nie da Ci żona nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego, co da Ci sierżant sztabowy.

http://www.1pl.boo.pl/

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #821 dnia: Grudnia 16, 2006, 06:50:13 »
A właśnie to ciekawe dlaczego Niemcy wycofali się z eliptycznego płata w He-111 ,pierwsze modele typu B "Pedro" te co latały w Hiszpani miały eliptyczne, potem je wyprostowano do wersji takiej jakie widzimy w modelu H, to samo sie tyczy He-112 ten też miał eliptyczne,ale już se nie polatał za długo.Japończyki też stosowali taki obrys w A5M czy D3A1 Val i też tego więcej nie stosowali.Czy to problemy z wykonaniem takiego płata były przyczyną zaniechania jego stosowania i pójscie na łatwiznę  czyli szkrzydła trapezowe + sloty ?.

HansVonStunke

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #822 dnia: Grudnia 16, 2006, 10:02:31 »
Eliptyczne skrzydła to patent na zminimalizowanie oporu indukowanego. Dodać warto, że były wtedy cholernie nietechnologiczne, blachy trzeba było tłoczyć (wtedy kompozytów nie mieli - teraz nie takie cuda można z nich robić  :020:).
Dodam jeszcze, że obecnie częściej do tego celu stosuje się winglety.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2006, 10:09:34 wysłana przez HansVonStunke »

Elwood

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #823 dnia: Grudnia 16, 2006, 10:15:45 »
Tak jest. Wszystko na tym świecie pochodzi z Niemiec, a w raju mieszkali sobie Kurt i Helga.  :003:
Nie wszystko, Ty KUFAJO.
Patent na pokrycie pracujące z wielorowkowej blachy falistej prof. Hugo Junkers zakupił w Rosji, gdzie jeszcze wciąż pozostawały niewystrzelane niedobitki konstrukorów z epoki carskiej. To były lata `20, czasy kiedy niemieckie fabryki samolotów, poligony doświadczalne i bazy wojskowe znajdowały się przecież u sowietów. Było to na tamte czasy rewolucyjne rozwiązanie, pozwalające trzymac się kupy nawet bardzo dużym powierzchniom poddawanym olbrzymim naprężeniom, takim jak TB-3 czy Maksim Gorki.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #824 dnia: Grudnia 16, 2006, 11:21:26 »
Von Stunke czyń honory.
Wydaje mi się iż mówiąc o obrysie eliptycznym nietaktem byłoby nie wspomniec o bardzo userfriendli charakterystyce eksploatacyjnej