Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #450 dnia: Kwietnia 16, 2008, 11:22:52 »
To jest nic ! Wyjrzyj przez okno czy nie stoi czarna Wołga :118:
11:05 PM

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #451 dnia: Kwietnia 16, 2008, 13:04:19 »
Bardzo ważną rzeczą w walce na daleki dystans jest różnica wysokości. Wznieś się wyżej, zwiększając zasięg twoich rakiet, a zarazem ograniczając możliwości przeciwnika. Radaru nie włączaj, dopóki nie chcesz angażować się w walkę - z tego co mówisz jest on poza zasięgiem wzroku, więc będziesz mógł spokojnie nawet zaatakować go z godziny 9-tej. Póki jest daleko, masz czas, wykorzystaj go.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #452 dnia: Kwietnia 16, 2008, 14:11:50 »
Czytając to: http://www.ausairpower.net/APA-Flanker.html , można tylko winić siebie za niepowodzenia w walce na myśliwcu Suchoja. Naprawdę fantastyczny tekst o Su; jego możliwościach, uzbrojeniu, etc.

Ponawiam pytanie, dlaczego nie mogę załadować R-77 "Amraamskiego"?
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #453 dnia: Kwietnia 16, 2008, 15:16:24 »
Czy jest możliwość zmiany jasności wyświetlanego obrazu, kontrastu, gammy gdzieś w plikach w FC?
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #454 dnia: Kwietnia 24, 2008, 23:32:01 »
Witam  :001:

Podczas manerów unikowych tracę z HUD samolot przeciwnika, co chyba powoduje, że moje pociski gubią cel. Jestem w stanie wykonać trzy/cztery dzikie wiraże, poczym dosteję. Mam wrażenie, że pociski z F-14 mają dużo większy zasięg niż moje. Nie mogę zaskoczyć przeciwnika, bo już w momencie startu jestem śledzony przez jego radar...

Zgadza się - strzelasz rakietami SARH (R27R, R27ER, R27EM) - tylko prowadzenie celu w locku aż do końca lotu rakiety gwarantuje Ci (przynajmniej teoretycznie) trafienie. Każde zerwanie locka to w RL lot rakiety Panu Bogu w okno. W LOMAC-FC jeżeli uda Ci się ponownie "zalockować" samolot wroga który Ci zniknął z radaru, masz również szanse na trafienie.

Nie musisz prowadzić celu w locku jeżeli strzelasz rakietami ARH (R77) - jeżeli strzelasz z daleka musisz to jednak robić w początkowej fazie lotu rakiety, dopóki jej radarek sam nie namierzy celu.

Nie musisz w ogóle prowadzić celu w locku jeżeli strzelasz rakietami na podczerwień (R27T, R27ET, R73, R60), pod warunkiem, że masz dobrze namierzony cel.

Pociski (czy raczej rakiety) z F-14 mają rzeczywiście dużo większy zasięg niż Twoje. Domyślnie w walce BVR wali on do Ciebie z Phoenixów, które w tej grze mają prawie 2 razy większy zasięg od Twoich R27ER. Ma też Tomcat dużo mocniejszy i bardziej precyzyjny radar.

Ponawiam pytanie, dlaczego nie mogę załadować R-77 "Amraamskiego"?

Nie możesz, bo ten konkretny model Su-27 (Su-33 też zresztą) nie jest do ich przenoszenia przystosowany. Sam miałem wiele wątpliwości (jestem starym CZERWONYM pilotem :021:) i przeglądałem dziesiatki stron internetowych, trochę poważnych publikacji, no i niestety, kiszka. Nie przenosi. Su-30 i Su-35 przenoszą, a on nie. No i już. Są patche/mody, które pozwalają na podpięcie Amraamskich pod Su-27 ale lepiej tego nie robić, szczególnie jak grasz online - wiele serwerów za to wykopuje.

Dobre wieści - zarówno Phoenixa jak i Amraama można wymanewrować korzystając ze wskazań Bieriozy. Bardzo fajny track/video jest na stronie Ironhanda. Najlepiej zobaczyć to samemu, ale generalnie zasada jest taka: na początku odpalenia rakiety wroga jesteś oświetlany przez radar jego samolotu. Diody na Bieriozie świecą się prawie wszystkie, ostrzegacz piszczy. Jeżeli będziesz cały czas patrzył na Bieriozę, zauważysz w pewnym momencie, że wszystkie diody na sekunde zgasną, a potem znowu zaczną się zapalać przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Ten moment to jest właśnie chwila, w którym rakieta przeciwnika zaczęła samodzielnie śledzić cel, czyli Ciebie. Teraz próba nerwów - zaczekaj aż będą 2-3 światełka od końca skali, włącz wyrzutnik flar i śmieci (ja wiem, że śmieci powinne wystarczyć, ale jakoś zawsze włączam je razem) i skręć ostro pod rakietę (45 stopni przez około jedną sekundę) i natychmiast wróć na poprzedni kurs. Powinienneś w tym momencie mieć zgubioną rakietę wroga, a jego nadal trzymać w locku. Odległość może już być dobra dla Twojej rakiety, bo przecież cały czas się do siebie zbliżaliście! On oczywiście odpali następną, jak tylko zorientuje się, że nie trafił, no i cała zabawa zacznie się od początku, z tym że on teraz będzie miał problem z Twoją rakietą lecącą w jego kierunku.

Wiem, że to trochę chaotycznie brzmi co napisałem, ale najlepiej jest w to pobawić się samemu przez parę godzin (oglądnąwszy uprzednio ów track - sorka że nie załączyłem linka, ale gdzieś mi go wcięło) a wtedy nawet F-14 z jego Phoenixami czy F-15 z Amramaami nie będą Ci straszne (pod warunkiem, że nie będą strzelali salwą :020:)

~S~

Booze


poko24

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #455 dnia: Kwietnia 25, 2008, 12:08:22 »
CF23-BoozerEX! Bardzo dobrze opisane, wcale nie chaotycznie.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #456 dnia: Maja 06, 2008, 14:58:43 »
Witam, kilka kwestii nie daje mi spokoju, mam nadzieje że pomożecie towarzysze  :002:
1. Działko w walce powietrznej w A-10 (zresztą w innych samolotach chyba też jeżeli cel nie jest zalockowany) - te dwie krzywe, w jaki sposób za ich pomocą trafić wraży samolot ?
2. Gdzie jest wskaźnik hamulca aerodynamicznego w F-15 ? Nigdzie nie mogę się go dopatrzyć, żeby sprawdzić czy jest wysunięty czy schowany, muszę przełączać się na widok zewnętrzny  :004:
3. ECM w MiGu-29A - jest w ogóle ? Podwiesić żadnego zakłócacza się nie da a jak wciskam E to żadna kontrolka się nie zapala. Nie wiem czy tak ma być czy coś źle robie. W innych samolotach nie ma problemu, w MiGu-29S też jest git (kontrolka się świeci).
4. Dość głupie pytanie ale i tak je zadam  :004:: dlaczego by tak nie wykorzystywać rakiet średniego zasięgu w walce na bliską odległość, przecież będzie skuteczniejsza  :002: ? Czy taka rakieta jest dużo droższa niż taka krótkiego zasięgu ?
5. Ostatnie pytanie, najważniejsze i najobszerniejsze: tryb powietrze-ziemia w Su-33 i MiGu. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji co i jak. Wiem tyle że należy uzyskać autoryzacje uzbrojenia. Ale to i tak mi nie pomaga. Jak mianowicie zrzucić bombę? Taka przykładowa sytuacja: lecę pod odpowiednim kątem, na odpowiedniej wysokości, z odpowiednią prędkością i cisnę przycisk do zrzutu ale bomba nie chce spadać, dopiero jak nacisnę drugi raz i przytrzymam to czasami spadnie, czasami nie, czasami spadną wszystkie. Trudno w takiej sytuacji uzyskać jakąkolwiek celność, szkoda że to nie jest tak proste jak w A-10  :021:.

Proszę rzućcie na tą sprawę trochę światła  :001:

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #457 dnia: Maja 06, 2008, 15:20:13 »
1. Celuj tak, żeby skrzydła samolotu przeciwnika dotykały tych linii a samolot był pomiędzy ;) Linie (lejek) są pod samolot o rozpiętości skrzydeł bodajże 14 m, dla innych maszyn trzeba korygować na oko. A-10 nie ma radaru, więc walka A-A jest trudniejsza.
2. malutki kawałek czerwonej kontrolki widać na prawym panelu w kokpicie.
3. nie ma
4. Bo są większe i cięższe, czyli mniej zwrotne, co oznacza że łatwiej je wymanewrować. To przede wszystkim.
5. Jeśli nie zapala się na HUD "LA" czy odpowiednik po rosyjsku, to autoryzacji nie masz. Czyli wysokość za niska, kąt za mały etc.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #458 dnia: Maja 06, 2008, 15:29:38 »
1. Działko w walce powietrznej w A-10 (zresztą w innych samolotach chyba też jeżeli cel nie jest zalockowany) - te dwie krzywe, w jaki sposób za ich pomocą trafić wraży samolot ?

Te krzywe pokazują w teorii tor lotu Twoich pocisków w czasie rzeczywistym. Jeżeli cel będzie się znajdował wewnątrz tych krzywych, a one same nie będą "wariowały" na skutek Twoich raptownych manewrów, to trafisz. Im bliżej nasady "lejka" będzie cel, tym lepiej. Ustaw sobie misję z jakimś słabo manewrującym celem, na przykład z bombowcem i trenuj. Od razu Ci powiem, że jak chcesz tak walczyc z myśliwcem (to znaczy nie trzymając go w locku i nie mając wspomagania ze strony HUD) to szanse na trafienie masz....no, teoretycznie masz  :004:

Gdzie jest wskaźnik hamulca aerodynamicznego w F-15 ? Nigdzie nie mogę się go dopatrzyć, żeby sprawdzić czy jest wysunięty czy schowany, muszę przełączać się na widok zewnętrzny

Patrz na prawo od prawego kolana, tam jest nisko taka mała czerwona lampka, która się świeci, kiedy hamulec jest wysunięty. Najlepiej zrób sobie zoom tej okolicy. Jak ją raz znajdziesz, to już potem będziesz ją bez problemu widział, nawet bez zooma. 

ECM w MiGu-29A - jest w ogóle ? Podwiesić żadnego zakłócacza się nie da a jak wciskam E to żadna kontrolka się nie zapala. Nie wiem czy tak ma być czy coś źle robie. W innych samolotach nie ma problemu, w MiGu-29S też jest git (kontrolka się świeci).

Nie ma. Nie wiem jak jest w RL ale w grze nie ma.

Dość głupie pytanie ale i tak je zadam  : dlaczego by tak nie wykorzystywać rakiet średniego zasięgu w walce na bliską odległość, przecież będzie skuteczniejsza   ? Czy taka rakieta jest dużo droższa niż taka krótkiego zasięgu ?

Jest dużo droższa i generalnie słabiej manewrująca. Poza tym jeżeli to rakieta SARH to jak chcesz trzymać cel cały czas w locku na krótkich dystansach w walce manewrowej? Nie mówiąc już o pozbawianiu się rakiet średniego zasięgu - jak możesz kogoś zastrzelić z pistoletu, to po co używać do tego sztucera z lunetą, w którym na dodatek jest tylko kilka nabojów?  :021:

Ostatnie pytanie, najważniejsze i najobszerniejsze: tryb powietrze-ziemia w Su-33 i MiGu. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji co i jak. Wiem tyle że należy uzyskać autoryzacje uzbrojenia. Ale to i tak mi nie pomaga. Jak mianowicie zrzucić bombę? Taka przykładowa sytuacja: lecę pod odpowiednim kątem, na odpowiedniej wysokości, z odpowiednią prędkością i cisnę przycisk do zrzutu ale bomba nie chce spadać, dopiero jak nacisnę drugi raz i przytrzymam to czasami spadnie, czasami nie, czasami spadną wszystkie. Trudno w takiej sytuacji uzyskać jakąkolwiek celność, szkoda że to nie jest tak proste jak w A-10 

Już mi się wyświetliło w trakcie pisania, że Some1 mnie ubiegł (ja się, kurcze starzeję)
Co do tego tematu to polecam misje treningowe w grze - są bardzo dobrze zrobione i dużo więcej się z nich nauczysz, niż gdyby ktokolwiek zamieścił tutaj nawet bardzo szczegółowy opis.

~S~

Booze

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #459 dnia: Maja 06, 2008, 16:33:11 »
Dzięki za odpowiedź panowie  :002:
Ok, więc tak, na szybko sprawdziłem co i jak i rzeczywiście jest tak jak mówicie.

W Su-33 rzeczywiście bombardowania jest już ciut jaśniejsze, wcześniej musiałem coś zamotać albo źle lecieć. Teraz bomby lecą mniej więcej gdzie chcę, ale jeszcze jedna kwestia związana z nimi: zawsze zwalniam dwie naraz, zasobniki KMGU też zrzucane są parami. Jest jakiś sposób na zrzuty pojedyncze ? (nie ma niestety misji treningowych na Su27/Su33 do ataku na cele naziemne)

Używając lejka udaje mi się sporadycznie coś trafić w końcu  :001:, ale im bliżej celu jestem tym mniejsze wyprzedzenie mam brać pod uwagę i na odwrót tym większe im dalej od celu jestem tak ? Tak przy okazji, strzelając do bombowców, które mają wieżyczkę, z bliskiej odległości w A-10 czuję się jak w Iłku  :002:, z tym że naparzają do mnie o wiele skuteczniej.

Jak kontrolkę hamulca w F15 zauważyłem po raz pierwszy po 2 minutach oglądania kokpitu przy maksymalnym zoomie to myślałem że to jakiś paproch na monitorze  :004:

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #460 dnia: Maja 06, 2008, 22:53:21 »
5. Ostatnie pytanie, najważniejsze i najobszerniejsze: tryb powietrze-ziemia w Su-33 i MiGu. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji co i jak. Wiem tyle że należy uzyskać autoryzacje uzbrojenia. Ale to i tak mi nie pomaga. Jak mianowicie zrzucić bombę? Taka przykładowa sytuacja: lecę pod odpowiednim kątem, na odpowiedniej wysokości, z odpowiednią prędkością i cisnę przycisk do zrzutu ale bomba nie chce spadać, dopiero jak nacisnę drugi raz i przytrzymam to czasami spadnie, czasami nie, czasami spadną wszystkie. Trudno w takiej sytuacji uzyskać jakąkolwiek celność, szkoda że to nie jest tak proste jak w A-10  :021:.
Mam 1.02 i metodę jeszcze łatwiejszą niż w A-10. Mianowicie lecę z płytkiego nurka lub płasko z dużą prędkością (650-750 km/h) i próbuję ustawić kółeczko celowania na celu. Gdy mi się uda to wciskam fire i... czekam, aż bomba sama się zwolni albo żeby pomóc to czasem ciągnę w górę. Jest to o tyle łatwiejsza metoda niż w A-10 że komp w Su-33 sam zrzuca bombę kiedy kąt jest odpowiedni w stosunku do prędkości. Potrenuj na szybkiej misji (tej z menu) na statkach, są duże i łatwo je trafić różnymi sposobami.
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #461 dnia: Maja 21, 2008, 20:52:35 »
Przed chwilą dotarł do mnie długo wyczekiwany lock on :banan, trzęsącymi rękoma otworzyłem pudełko, płytke szybko do napędu. Otwieram mój komputer, klikam na dysk F i wyskakuje mi "Ukończono tylke częś żądania ReadProcessMemory lub WriteProcessMemory".  :008: :015:


Co to oznacza :011:

Pomocy!!! :008:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #462 dnia: Maja 21, 2008, 23:55:50 »
http://support.microsoft.com/kb/891894/pl

Albo może jakiś program zblokował np. antywir dostęp do programu.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

mirnit

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #463 dnia: Maja 25, 2008, 10:28:49 »
Panowie do tej pory samolot prowadziłem za pomocą klawiatury ale to jest szok tak więc postanowiłem zakupić saitek cyborg evo i mam tle,że mam problem z przypisaniem  pod poszczególne klawisze odpowiednich funkcji.Joy ma tylko skręt w lewo i prawo, odpalanie rakiet.Kombinuję na różne sposoby i nie mogę.Zaznaczam np.przepustnicę, ruszam i w tym polu w ogóle nie ma nic.Mam polską wersję.Jeżeli mógłby ktoś napisać jak w spolszczonym lock on przypisywać odpowiednie funkcje pod joya Saitek cyborg evo.Jeżeli był by ktoś chętny i przesłał swój confing Joya to z góry bardzo dziękuję.Mój adres;mirnit@wp.pl

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #464 dnia: Maja 25, 2008, 12:08:25 »
mirnit

W oknie konfiguracji przycisków musisz zaznaczyć w "Inputs" Saiteka i dodatkowo wybrać opcję Axis. Jak to jest przetłumaczone w polskiej wersji nie mam zielonego pojęcia. Pewnie "urządzenie" i "oś". Wtedy możesz przypisać osie joya i przepustnicę. Jak chcesz przyciski to tak samo, ale nie wybierasz opcji axis. Nie wiem czy o to Ci chodzi?

pozdrawiam