Autor Wątek: Kolejny przekręt ?  (Przeczytany 7355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 30, 2006, 14:37:14 »
... o Iskrze mówilibyśmy w kontekście wizyt w muzeach, bo generalnie tam jej miejsce, i żadne "balsamowanie" (by żyła wiecznie jak wódz rewolucji) do poziomu "F" nie pomoże jej....

"F" to dopiero 1/3 alfabetu  :006:, ciekawe do ilu dociągną. Zapominają tylko, że w odróżniemiu od samolotu, pilot ma "tylko" wersję "A" swojego ciała i zdrowia do dyspozycji :005:

Cytat: Toyo
Może powinno być to w konkursie, ale nie mogę się "dopchać", więc wiążąc z tym tematem mam pytanko. Czy wiecie jakie nieoficjalne nazwy ma Iskra? Znam dwie, obydwie funkcjonują w jednostkach bojowych użytkujących inne typy niż Iskra, bo w szkole nie pozwolili by sobie na to.

Obstawiam:
1. "Łowca dusz"
2. "Wycieczka last-minute z biurem Haron-Travel Sp z o.o. przez Styks"
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 30, 2006, 14:45:04 »
Odpowiedź około 19.30 - po bajce  :021: :021: :021:, bo nie chciałbym przeszkadzać - sobie.

Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 30, 2006, 17:14:16 »
Mnie się obiła o uszy nazwa "Osiołek"...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 30, 2006, 19:30:29 »
No dobra skańczył się właśnie Miś Uszatek, czyli pora na odpowiedź.
Pośród kilku, które słyszałem, najczęściej używane były:
- "kajak" - od kształtu kabiny;
- "szlifierka" - od odgłosu silnika.
Czasami jak ktośpyta na czym lecisz odpowiedź jest prosta "Na koc-ie".
To tyle OT, ale przekręt.

Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 30, 2006, 19:49:38 »
Mnie się obiła o uszy nazwa "[chcesz w kolano?]"...

Ale za co? Przecież nazwa, której użyłem, nie jest ani obraźliwa, ani (chyba) tajna...

Przepraszam za bardzo silny OT - wolałbym zapytać na PW, ale osoba, która dokonała tej małej modyfikacji w moim poprzednim poście, nie raczyła się przedstawić.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 30, 2006, 19:55:03 »
rofl ,kolejna ofiara adminów :D...a raczej automatu zamieniającego 'brzydkie słowa' na 'chcesz w kolano :D

To sie nazywa walka z cieniem :D

Bladerunner

  • Gość
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 03, 2006, 16:24:33 »
Na wikipedi czytamy:

Cytuj
Projektowany samolot miał być przede wszystkim zwrotny, zdatny do gwałtownych manewrów, silnie uzbrojony, zdolny do krótkiego startu i lądowania na trawiastych lotniskach przyfrontowych, odporny na ostrzał dzięki opancerzeniu, prosty i dzięki temu tani w budowie oraz miał mieć modułową konstrukcję dla łatwości obsługi.

Panie, takie rzeczy to tylko w Erze

PS Samolocik fajny :)
PS (po doczytaniu na wiki) TURBOŚMIGŁOWY?!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 03, 2006, 16:47:04 »
Z tym wymiennym kokpitem to nie taka głupia sprawa, coś podobnego ma SA-43 Hammerhead :061:

Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 03, 2006, 20:36:10 »
...
PS (po doczytaniu na wiki) TURBOŚMIGŁOWY?!

Pierwsze wersje miały być napędzane dwoma silnikami turbowałowymi. To, co widać na makiecie, to wersja co najmniej trzecia.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

PZL-230 Skorpion
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 18, 2007, 21:01:18 »
Moim zdaniem ciekawy artykuł, ale trochę skromny. Może ktoś z naszych kolegów trochę rozszerzy ten temat?

http://tuxman.salon24.pl/24138,index.html

Scaliłem Twój wątek z już istniejącym (wspomnianym przez Johna Cool), a poruszającym podobna kwestię. Razorblade1967
« Ostatnia zmiana: Lipca 18, 2007, 21:40:27 wysłana przez Razorblade1967 »

John Cool

  • Gość
Odp: PZL-230 Skorpion
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 18, 2007, 21:05:02 »
Było, i to w tym temacie: Kolejny przekręt?

Odp: PZL-230 Skorpion
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 18, 2007, 21:35:06 »
Moim zdaniem ciekawy artykuł, ale trochę skromny...

Sezon ogórkowy w pełni ...  :021:

23-go grudnia 1992 roku, PZL przedstawia Wojsku gotową makietę samolotu o symbolu PZL-230F do zaopiniowania. Ówczesny wicepremier Henryk Goryszewski (Rząd Hanny-Suchockiej) z komisją weryfikacyjną wydają pozytywną opinię. No, jeszcze ciut i można zacząć produkować!

Ciut - błahahahaha  :karpik

Żaden inny kraj podobnej maszyny na wyposażeniu nie miał. Przypominam, że głównym zadaniem takiego rodzaju samolotu było „łupanie czołgów przeciwnika”. Ile w razie zagrożenia można by „nałupać” Rosyjskich czy Niemieckich skorupek pancernych? Tego się nigdy nie dowiemy...

Ja wiem ... coś między zero, a nic  :118:

1. Bo najpierw musiałby się od ziemi oderwać!
2. Dlaczego żaden inny kraj podobnej maszyny na wyposażeniu nie miał - jacyś głupi byli czy jak?

Maszyna swobodnie mogłaby konkurować z A-10 Thunderboltem - przynajmniej w tej pierwszej wersji PZL-230.

...  w tej pierwszej to znaczy jeszcze bez silników odrzutowych ?! Wyposażonej w dwa silniki P&W PT-6A67 (2x1250KM), działkiem 30mm i danymi taktyczno-technicznymi wziętymi z kosmosu? To już prędzej "Olegowy" Lerche wzniósł by się w powietrze  :002:

Ale za to kupiono przestarzałe "Iskry"!

I tylko czterech lotników w czasie pokoju przepłaciło to życiem!


Tak samoloty sobie współczesne  :002: :002: :002:  Zamiast PZL-230 kupiono przestarzałe Iskry - faktycznie głupota!  :karpik

@ Zoom - gdzie wygrzebałeś taką stronkę?  To miało do lola iść ?

A to świadczy o wielkiej wiedzy tego "misia" co jest autorem tej strony:

Co do Leoparda vs Twardy - zdecydowanie stawiam na Twardego.
Dlaczego? Bo zamówienie i pieniądze otrzymają producenci w Polsce a nie Niemieckie Ministerstwo Złomowania. Co da to Polskiemu Przedsiębiorstwu? Ano zastrzyk finansowy (o ile dobrego gospodarza mieć będzie a nie prezia z nadania) do rozwoju w dziale R&D. Do projektu całkowicie Polskiej konstrukcji maszyny IV-tej i V-tej generacji!
Polaków Inżynierów i Naukowców za granicami umiłowanej rzeczypospolitej mieszka i pracuje dość. Znam co najmniej kilkunastu, którzy by z chęcią powrócili, rzucając projekty zachodnie, do Polski, by pracować nie tylko dla siebie we własnym kraju, ale też pośrednio dla pozostałych rodaków.


... szczególnie wzmianka o IV i V generacji - normalnie kulałem się po dywanie jak już dawno mi się nie udało - dzięki Zoom!
« Ostatnia zmiana: Lipca 18, 2007, 21:44:05 wysłana przez Razorblade1967 »

John Cool

  • Gość
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 13, 2009, 14:55:45 »
Odnalazłem taką wizję tego... czegoś. Ciekawe jakim cudem to coś miało niby zabrać taki ładunek uzbrojenia.


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kolejny przekręt ?
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 13, 2009, 17:39:35 »
Rozumiem, że paliwo miało się mieścić w bombach, a podwozie było odczepiane po starcie jak w Komecie :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg