Autor Wątek: Prędkość ...  (Przeczytany 1601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

akuku57

  • Gość
Prędkość ...
« dnia: Grudnia 10, 2006, 11:40:45 »
Mam małe pytanko na które mam nadzieje, że ładnie odpowiecie :)Otóż:

1.Opiszcie mi wszystkie etapy jak poprawnie wystartować,
2.Jak (i to najważniejsze) osiągnąc najwyższą prędkośc w powietrzu i nie tylko...


PS. Prosze o szczegóły :)

Elwood

  • Gość
Odp: Prędkość ...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 10, 2006, 11:55:01 »
W grze kluczowe znaczenie ma wytrymowanie samolotu, ew. w niektórych modelach skład mieszanki paliwowej (w innych nie wiedziec czemu nie). Wysokośc także ma znaczenie, bo silnik gry nie jest przystosowany do wysokości większej niż 5km albo i nawet nie, stąd wszystko co dzieje się powyżej w tej symulacji to już radosna twórczośc. W samolocie Bf-109E kluczowym był ponadto skok śmigła, we wczesnych fazach gry (nie wiem jak teraz, po kolejnych puczach) ręczne sterowanie skokiem potrafiło zdziałac cuda (jak się potrafiło- jak nie to był szybki koniec lotu). Nigdy nie rozgryzłem natomiast tajników regulacji skoku i wpływu na osiągi w samolocie B-239 Buffalo, tym fińskim, gdzie ponadto można było zmieniac biegi sprężarki której samolot ten nie posiadał.

akuku57

  • Gość
Odp: Prędkość ...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 10, 2006, 12:08:07 »
Plx mowicie jak sie poszczegolne frazy po ang. nazywaja np skok silnika ( jak uzywac tego skoku calego kiedy co i jak ) piszcie dalej!

Odp: Prędkość ...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 10, 2006, 12:22:23 »
Cytuj
skok silnika
Engine`s jump :banan a Tobie chodzi chyba o skok śmigła: prop pitch, jak używać było omawiane parę razy, poszukaj...

Offline I/JG53_Angel

  • *
  • Out Of Control
Odp: Prędkość ...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 10, 2006, 12:24:15 »
1.Klapy take off
2.ustawiasz samolot na pasie
3.dajesz 90 % mocy
4.rozpędzasz samolot do 150 km/godz.(foka do 180)
5.delikatnie ściągasz drązek,chowasz podwozie,chowasz klapy i lecisz
Babka wymusza motocykliście pierwszeństwo, dochodzi do wypadku, na szczęscie niegroźnego. Motocyklista podchodzi do DAMY i pyta"Widziała mnie pani?"
"Tak widzialam" odpowiada DAMA
To dlaczego mi pani nie ustąpiła ?
"No ale pan przeciez jechal motocyklem !"

http://img223.imageshack.us/img223/6416/bezpiecznygh0.jpg

Odp: Prędkość ...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 10, 2006, 12:29:13 »
Postaram się wg. mej najlepszej wiedzy odpowiedzieć na pytanie 2.:

1. Trymowanie, głównie steru wysokości (elevator trim) - tak, abyś nie musiał "poprawiać" drążkiem lotu poziomego. Również ster kierunku powinien być wytrymowany tak, aby samolot leciał bez ślizgów ("kulka w środku"), jednak nie każdy samolot posiada trym steru kierunku.
2. Sprężarka (supercharger?) - zależnie od samolotu i wysokości lotu. Dane te możesz znaleźć na sieci lub w "encyklopedii" w grze. Gdy latasz nisko (jak na wyścigach) sprężarka zawsze na 1. stopniu.
3. Skok śmigła (prop. pitch) - nie dotykaj. Jak samolot ma automat, to niech działa. Jak nie ma, to zostaw 100%. W niektórych samolotach działa tzw. "PP Boost" - krótkotrwałe (ok 3-5 sekund) przełączanie między 100% a niższą wartością (zwykle 70%, ale w niektórych samolotach nawet 0%) powoduje szybki przyrost prędkości. Niestety, zwykle równiesz szybkie wykończenie silnika...
4. Mieszanka (mixture) - w większości samolotów brak zauważalnego efektu, w niektórych jednak (nieliczne przypadki) ma ona wpływ na osiągi; powinna być utrzymywana na poziomie "tuż przed zalaniem" - "zalanie" objawia się gwałtownym spadkiem obrotów i brązowym dymem z kolektorów wydechowych. Tak nieco ogólniej: im wyżej lecisz, tym uboższa mieszanka (mniej %). W tych samolotach, w których to nie ma znaczenia, można jej użyć do oszczędzania paliwa (Jak-9 - nie traci osiągów przy 40% na poziomie morza, a czas lotu wydłuża się o kilkanaście procent).
5. Sterowanie - jak najmniejsze ruchy sterami. Wychylenie każdego steru powoduje wzrost oporu, a tym samym spadek prędkości. Jeśli musisz np. przechylić samolot aby wykonać zakręt, bardziej opłaca się wykonać to małym wychyleniem drążka niż dużym - trwa to dłużej, ale tracisz mniej prędkości.
6. Chłodnica (radiator) - zamknięta. Otwarcie chłodnicy we wszystkich samolotach znacznie zmniejsza ich maksymalną prędkość. Niestety, latanie na pełnej mocy z zamkniętą chłodnicą prędzej czy później wykończy silnik.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o podstawy. Aby poznać więcej "tajemnych sposobów" na szybkie latanie, zapraszam na serwer "Air__Racing" na HyperLobby. Miłego latania.

P.S.
Wszystkie te uwagi tyczą się latania na FB+AEP+PF 4.04 i 4.05. Na innych wersjach różnie z tym bywało...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."