Autor Wątek: Amraam na końcówkach skrzydeł?  (Przeczytany 2453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

3mw

  • Gość
Amraam na końcówkach skrzydeł?
« dnia: Grudnia 17, 2006, 12:14:00 »
Grając w Falcona zauważyłem, że AIM-120 jest umieszczany między innymi na
końcówkach skrzydeł. Szukałem w różnych informacji na ten temat, ale wszędzie pisało, że na końcówkach jest umieszczany tylko Sidewinder.
Jak jest naprawdę z tym AMRAAM-em?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 17, 2006, 12:36:39 »
To chyba dziwne masz te źródła :)

http://www.airliners.net/open.file/0994369/L/
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 17, 2006, 12:38:04 »
Chodzi Ci o F-16? Jak widać TU, TU i TU AIM-120 są umieszczane na pylonach na końcach skrzydeł.
W F-16 AIM-120 AMRAAM mogą być zawieszone na pylonach 1 i 9 (po 1, końcówki skrzydeł), 2 i 8 (po jednej) i na 3 oraz 7 (po jednej).


Coś słabo szukałeś :004:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 17, 2006, 12:43:11 »
Sam kiedyś zadałem podobne pytanie. Dlaczego ostatnimi czasy Amraam jest podwieszany na końcówkach skrzydeł a Sidewinder na pylonach wewnętrznych:

http://www.nfow.pl/viewtopic.php?t=2718

Toyo wtedy udzielił mi takiej odpowiedzi:

Cytuj
W F-16 stosowane są dwa rodzaje wyrzutni montowanych na końcówkach skrzydła. Pierwsza z nich to 16S210, zwana AIM-9 missile luncher i może ona przenosić wszystkie wersje pocisku Sidewinder oprócz AIM-9X.
Po pojawieniu się pocisku AMRAAM, zmieniono belkę na LAU-129, przystosowaną zarówno do AMRAAM-a jak i wszystkich wersji Sidewindera, włączając jego wersję X.
Wyrzutnia LAU-129 montowana jest standardowo na wszystkich wersjach począwszy ad C/D, oraz samolotach zmodernizowanych, pozostają w służbie jednak samoloty wyposażone w belki starszego typu.
W wariantach mieszanych AMRAAM / Sidewinder preferuje się podwieszanie tych pierwszych na końcówkach, przyczyną jest flatter, o którym wspomina Gryzli. Starsze wyrzutnie były cięższe i wraz z Sidewinderem stanowiły wystarczającą masę do przeciwdziałania temu zjawisku. Nowa jest lżejsza, ponieważ AMRAAM jest cięższy (ok. 150 kg w porównaniu z 70 kg) i daje on taką samą masę z nową jak Sidewinder ze starą.
AMRAAM może być przenoszony na sześciu zewnętrznych węzłach podwieszeń.
Spotkać można inne wyrzutnie na końcówkach, gdyż ich typ zależy od specyfikacji zamawiającego państwa.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2006, 12:51:48 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 17, 2006, 13:49:24 »
Sidewinder wyłącznie na końcówkach skrzydeł to występuje na F/A-18, raz, że belka nie jest kompatybilna z AIM-120 (za słaba jest) to i zawiasy systemu elementu skrzydeł są za słabe by latac z takim obciążeniem. Co ciekawe obowiązuje to wszystkie maszyny, łącznie z E/F.

3mw

  • Gość
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 17, 2006, 16:14:05 »
Dzięki, rzeczywiście za słabo szukałem :D

lopezonline

  • Gość
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 17, 2007, 00:23:47 »
Hym... trochę trupa odgrzebuje pisząc w tym wątku, ale sam knułem nad tym ostatnio (i poza w/w sprawami prowadnic) poczytałem trochę o prawdziwych działaniach F15E, F-16C/D w Iraku i nad Bałkanami, otóż jak się okazuje, prawdziwe życie ma się daleko od symulacji... chłopaki w ogóle się nie czaili i w przypadku ostrzelania SAMem a nawet AAA,  od razu wciskali "Jettison All" i całe uzbrojenie szło do gleby... a to po to żeby wyciągnąć więcej G przy uniku, życie wszak ważniejsze niż misja, i teraz w przypadku takiego F16 (F15ki nie mają - o ile się nie mylę - prowadnic na końcówkach skrzydeł) lepiej zostać z parą Slamerów na skrzydełkach (tych prowadnic nie da się odrzucić) niż z biednymi Aim 9, okej fajne są ale zasięg nie ten, a slamerem też można z bliska przywalić, nawet bez namiaru (boresight rocks). Rzecz jasna to powody dla których ja się worze ze slamerami na bokach, przypuszczalnie cała sprawa tak na prawdę dotyczy kwestii prowadnic.
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2007, 10:44:02 wysłana przez Elwood »

3mw

  • Gość
Odp: Amraam na końcówkach skrzydeł?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 17, 2007, 18:40:47 »
TECHNIKA I EKSPLOATACJA
Pk w st. sp. pil. dr ino. Antoni Milkiewicz
F-16C/D
Wielozadaniowy myśliwiec taktyczny


"Pod każdym skrzydłem znajdują się trzy punkty do mocowania podwieszeń zewnętrznych (stores), a na końcówkach skrzydeł wyrzutnie pocisków rakietowych powietrze-powietrze naprowadzających się na podczerwień. Takie usytuowanie pocisków umożliwia im obserwację największej części tej strefy, w której może znaleźć się cel w postaci źródła ciepła."

Już pomijając to że niby na końcówkach skrzydeł powinnien być Sidewinder, to czy w rzeczywistości ma jakieś większe znaczenie to gdzie podwieśimy tego Aim-9 :011:

Cały teskst i wiele innych do pobrania ze strony:
http://www.eskadra.net/d-biblioteka.htm